Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-06, 01:43
  #4633
Medlem
Man blir så arg , jag vill bara ringa till morsan och säga iskallt att jag vet att det är ni som har dödat henne ! Alla som har lite hjärna måste förstå att det är föräldrarna som har dödat henne !!

Den utrderaren som höll i detta har "hittats död" Madeleine McCann investigator Kevin Halligen found dead
https://www.lipstickalley.com/thread...-dead.1392615/


Kolla denna videon 5 avgörande bevis , jag tror det finns någon sekt av högre makter här ,
KOLLA HELA DENNA VIDEON !!!! https://www.youtube.com/watch?v=_0AuBVd7NjM

Denna video är även interessant https://www.youtube.com/watch?v=mBfFjH7dqeA
Citera
2018-02-06, 02:14
  #4634
Medlem
Titta på ”Embedded confessions”-dokumentären på Youtube. Mycket intressant.
Citera
2018-02-12, 20:12
  #4635
Medlem
Citat:
Brittisk polis ber om mer pengar i sökandet efter försvunna Maddie

Citat:
Nu vädjar utredarna på Scotland Yard om mer pengar från inrikesdepartementet för att kunna fortsätta söka efter den försvunna flickan i sex månader till, skriver Mirror.
Utredningen har hittills kostat omkring 11 miljoner pund (123 miljoner kronor), enligt tidningen.

Citat:
I dag skulle Madeleine vara 14 år.

https://www.expressen.se/nyheter/bri...svunna-maddie/
Citera
2018-03-21, 22:30
  #4636
Medlem
SigersonHolmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Å andra sidan, båda läkare, då vet du hur mkt en liten kropp tål att få ngt lugnande samt det måste dom ha givit tidigare, ej bara just ”denna” kväll. Nej det verkar ologiskt. Hur var det, hon låg i ett låst rum? Hade bekanten som tittade t henne glömt låsa? Jag minns inte hur det gick till.
Har likhundar visat positivt utslag i deras hyrbil, var det i hotellrummet med? Inte bara att dom känner hennes doft?

Det är en sak som förbryllat mig, och det är hur makarna är så eniga i detta att hålla fast vid en historia som inte verkar sann. Vårdnaden om tvillingarna är en faktor förstås, men jag misstänker något mer.

Kan det vara så att båda gav lugnande ovetandes om att hon redan hade fått? Dvs dubbel dos, men normal från var och en.
Citera
2018-03-21, 22:51
  #4637
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLightstone
Rimligt händelseförlopp (?)=

Föräldrarna är båda läkare, och kan skriva ut mediciner, de ger Maddie lugnande (som de själva ibland använder för att sova) för att de ska kunna äta middag utan att bli avbrutna av gråtande barn (då Maddie hade en tendens att vara ledsen på natten). Maddie överdoserar/är allergisk mot medicinen, dör av andningssvårigheter i sängen.
När vännen i tapasgruppen tittar till barnen ser det ut som att Maddie sover. Föräldrarna tittar till barnen, och upptäcker att Maddie inte andas, får panik. Försöker HLR i vardagsrummet där hund sedan reagerar. Föräldrarna vet att eventuellt läkemedel skulle synas vid obduktion och gör sig därför av med kroppen för att inte få skulden, i chocken hittar de på ett händelseförlopp och håller sedan stenhårt på storyn.
Jag tänker särskilt på mammans iakttagelser om dörren till sovrummet som blåste igen, hon berättar om händelsen på exakt samma sätt varje gång, det känns inövat.
Jag är ingen expert på fallet, men vad tror ni om detta?

Mitt fetande.

Det funkar inte, för om M hade dött på det viset så skulle det varit vått i sengen av kiss, för när en människa dör så slappnas alla muskler av och kiss rinner ur blåsan.
Citera
2018-03-22, 09:16
  #4638
Medlem
TheLightstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mitt fetande.

Det funkar inte, för om M hade dött på det viset så skulle det varit vått i sengen av kiss, för när en människa dör så slappnas alla muskler av och kiss rinner ur blåsan.

Sker detta i 100% av alla dödsfall? Små barn brukar även bli uppmanade av sina föräldrar att gå på toa innan läggdags.
Citera
2018-03-22, 09:30
  #4639
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLightstone
Sker detta i 100% av alla dödsfall? Små barn brukar även bli uppmanade av sina föräldrar att gå på toa innan läggdags.

Nej, det sker absolut inte i 100% av alla dödsfall.
Citera
2018-03-22, 10:19
  #4640
Medlem
TheLightstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Nej, det sker absolut inte i 100% av alla dödsfall.

Just så, jag ställde frågan eftersom OP menade att mitt händelseförlopp var omöjligt. Mitt arbete inom vården har bekräftat att alla inte kissar ner sig när de avlider.
Citera
2018-03-23, 09:02
  #4641
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigersonHolmes
<...>
Kan det vara så att båda gav lugnande ovetandes om att hon redan hade fått? Dvs dubbel dos, men normal från var och en.
Denna förklaring på mysteriet känns som en av de allra bästa jag hört.
Citera
2018-03-23, 13:48
  #4642
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Denna förklaring på mysteriet känns som en av de allra bästa jag hört.

Ja, jag håller med.
Det vore intressant att fråga någon kunnig läkare om vilket medel de kan ha använt, och hur mycket, och om dubbel dos är dödande?
Citera
2018-03-24, 11:02
  #4643
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erog
Ja, jag håller med.
Det vore intressant att fråga någon kunnig läkare om vilket medel de kan ha använt, och hur mycket, och om dubbel dos är dödande?

Det kan ju bli svårt att veta vilken medicin samt dos Maddie fick eftersom man inte har hittat någon kropp.

De närmaste man isf kommer är väl vilka mediciner som eventuellt var utskrivna till henne? Men även det kan vara problematiskt eftersom båda är läkare och har "fri" tillgång till medicin. Kan tänka mig att det inte skulle vara svårt för dem att "ta" det dom behöver med reservation för hur medicin skrivs ut i England.

I övrigt så tycker jag att teorin som framlagts här är fullt möjlig.
Citera
2018-04-16, 06:12
  #4644
Medlem
Citat:
Brittiska Metropolitan Police har fått nya pengar för att kunna fortsätta sökandet efter försvunne Madeleine McCann.
Samtidigt rapporterar The Sun om hur utredningen, som hittills kostat närmare 139 miljoner svenska kronor ifrågasätts.
– Vi skulle aldrig bett om pengar om det inte fanns något kvar att undersöka, säger en talesperson för Scotland Yard, som menar att det handlar om en sista ledtråd i utredningen som fortfarande undersöks.

Citat:
Home Office har nu stoppat ett offentliggörande av den exakta summa som nu har pumpats in i utredningen.
– Vi publicerar inte summan som Metropolitan Police har ansökt om just nu. Det är mycket som är känsligt kring det här fallet och det är en svår tid för regeringen, säger en talesperson för Home Office.
Även Scotland Yard, som har gjort själva ansökan om pengarna uttalar sig:
– Det finns inget mer känslosamt fall än det här, och det finns fortfarande jobb kvar att göra. Vi bad om mer ekonomiskt stöd för att det finns en sista ledtråd i utredningen som fortfarande undersöks. Men av utredningstekniska skäl kan vi aldrig säga hur nära vi är att lösa fallet. I så fall skulle en misstänkt kunna få reda på att vi närmar oss, säger en talesperson.

https://www.expressen.se/nyheter/sok...sista-ledtrad/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback