2023-02-23, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leeann
Fia tycker inte att de ska belasta dem med det testet när Julias föräldrar lika gärna kan ta det. Hon misstänker att de kan ha lurat Julia.

Julias föräldrar borde bara säga ja så att Madeleine föräldrar slipper hennes tjat.

Julia behöver väl knappast hennes föräldrars godkännande? Hon är över 18?
Citera
2023-02-23, 14:15
Medlem
Jultrollets avatar
Föräldrarna vet möjligen att dottern har märkliga fantasier för sig och vill inte att hon ska hålla på med spektaklet? De har ju visat henne födelsebeviset också tyckte jag de sade.
Citera
2023-02-23, 14:19
Medlem
Varför vill familjen inte ta DNA och hjälpa henne? Ur denna psykos !
Citera
2023-02-23, 14:39
Medlem
Leeanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweediie
Julia behöver väl knappast hennes föräldrars godkännande? Hon är över 18?

Alltså det är Julias föräldrar som vägrar ta DNA-prov. Madeleine föräldrar har säkert inte ens svarat att de är ok med att ta prov. Jag tror att det är Julias fantasier som gjort det. Fia har väl insett att Julia inte är Madeleine och vill därför enbart ta prov på de polska föräldrarna.
Citera
2023-02-23, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Det här fallet kommer aldrig att lösas så det enda man kan göra är att försöka föreställa sig olika scenarion.

När det gäller doseringen så diskuterades detta när det begav sig. Vissa trodde att Kate - för det var förmodligen hon - glömde att justera ner dosen varje kväll eftersom halveringstiden i barn är mycket långsam. Dosen måste alltså sänkas efter hand.

Ja och någon natt innan försvinnandet grät ju Maddie förfärligt medan föräldrarna var ute och åt. Kanske gav de henne en extra hög dos för att hon inte skulle vakna och gråta igen. Eller så gav båda föräldrarna en dos ovetande om att den andre redan gett. Om de täcker upp för varandra i detta så tror jag att båda föräldrarna är lika skyldiga till det som hänt.

Men en annan teori är ju att Maddie vaknade, klättrade upp på/vid soffan, föll ner och slog sig så illa att hon avled. Jag har för mig det fanns spår vid soffan och att man även är tveksam över om hon ens sov i sängen den kvällen utan dog kvällen innan. Familjen höll sig undan de andra familjerna dagen hon försvann och något med in- pcj utcheckningslistorna på creche var väl också konstigt den dagen.
Citera
2023-02-23, 18:34
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loversingame
Varför vill familjen inte ta DNA och hjälpa henne? Ur denna psykos !

För att de kanske är utmattade? Av en dotter (som de kanske försökt hjälpa tidigare?) i psykisk obalans?
Vi vet ju inte hur denna kvinna eller familj haft det innan detta ”utspel”.
Bara spekulation, men..
Citera
2023-02-23, 19:17
Medlem
DEMONOMICONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweediie
Var kommer blodet ifrån då? Om hon blev drogad?
Ingen aning. Men hon kan ju lika gärna varit drogad en längre period, eftersom morsan tyckte att hon var jobbig.
Vad som hände den kvällen vet nog ingen utom Madeleine
Citera
2023-02-23, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfian
Dom borde väl hört henne gråta isåfall?
Varför då spår av blod o kroppsvätskor från Madeleine i hotellrum och bil som föräldrarna hyrde 23 dagar efter försvinnandet ?
Citera
2023-02-23, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Ja och någon natt innan försvinnandet grät ju Maddie förfärligt medan föräldrarna var ute och åt. Kanske gav de henne en extra hög dos för att hon inte skulle vakna och gråta igen. Eller så gav båda föräldrarna en dos ovetande om att den andre redan gett. Om de täcker upp för varandra i detta så tror jag att båda föräldrarna är lika skyldiga till det som hänt.

Men en annan teori är ju att Maddie vaknade, klättrade upp på/vid soffan, föll ner och slog sig så illa att hon avled. Jag har för mig det fanns spår vid soffan och att man även är tveksam över om hon ens sov i sängen den kvällen utan dog kvällen innan. Familjen höll sig undan de andra familjerna dagen hon försvann och något med in- pcj utcheckningslistorna på creche var väl också konstigt den dagen.
Frågan är väl då hur de lyckades gömma o föra iväg henne
Men om det skedde dagen innan det ”egentligen” skedde så kan de ju haft större tidsrymd såklart
Citera
2023-02-24, 07:35
Medlem
fattakanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
För att de kanske är utmattade? Av en dotter (som de kanske försökt hjälpa tidigare?) i psykisk obalans?
Vi vet ju inte hur denna kvinna eller familj haft det innan detta ”utspel”.
Bara spekulation, men..
Tror också detta. Sökte på polska flickan på Facebook med efternamnet Faustyna och upp kom inlägg i polska grupper där hon sökte psykolog för några år sedan, ho beskrev bland annat att hon hade bipolär sjukdom.
På bilderna som jämför hennes polska föräldrar med henne, samt Maddies föräldrar med henne så ser man hur tydligt som helst att polska mamman är hennes bio mamma. De är lika som bär över mun/näsa/kinder.
Citera
2023-02-24, 07:53
Medlem
"Familjen vägrar DNA-test".

Hon är ju 21 år, vuxen och myndig, hur skulle ens föräldrar kunna kontrollera det?
Citera
2023-02-24, 10:11
Medlem
Leeanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
"Familjen vägrar DNA-test".

Hon är ju 21 år, vuxen och myndig, hur skulle ens föräldrar kunna kontrollera det?

De vägrar att ta DNA på sig själva. Alltså Julia vill att hennes polska mamma och pappa ta DNA så att hon kan jämföra med sitt DNA.

Men de vill inte göra det. Vilket är lite märkligt för de hade ju satt punkt för detta drama.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in