Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-04, 00:20
  #4597
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Det märkliga, i så fall, är väl att de lät en av vännerna gå in och titta till barnen. (Han lär dock inte ha sett om M verkligen låg i sin säng eller inte.)

Nästa gång gick M:s mamma och tittade till och då var M borta. Någon har tagit Maddie skrek hon.

Visst var det väl så?

Det behöver inte vara så märkligt då de inte visste om överdoseringen för en senare på kvällen. De upptäcker att barnet har avlidit och startar operation cover Up. Nå spekulerar jag dock hej vilt utan att ha ordentligt faktagrundlag...
Citera
2017-05-04, 01:55
  #4598
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
Det behöver inte vara så märkligt då de inte visste om överdoseringen för en senare på kvällen. De upptäcker att barnet har avlidit och startar operation cover Up. Nå spekulerar jag dock hej vilt utan att ha ordentligt faktagrundlag...

Om nu Maddie har kremerats så lär vi aldrig få veta om hon var nedsövd.

Vad gäller tvillingarna så enligt den senaste filmen av Richard, så fick ingen göra tester på dem förrän tre a fem månader efteråt. Detta för att medicinen skulle hinna "rinna" ur kroppen och därför skulle medicinska tester av tvillingarna bli/vara värdelösa för att visa om de var medicinerade?
Citera
2017-05-04, 01:59
  #4599
Medlem
JSelwyns avatar
I den här tråden så har vi inkl undertecknad fokuserat väldigt mycket på att någonting hände i lägenheten 5A den där veckan/kvällen som gör att vi ifrågasätter föräldrarnas förehavanden etc.

Talesättet: Innocent until proven guilty är något som vi inte har applicerat i detta fall (om än mikroskopiskt).

Det skulle vara intressant att höra mer om vad som talar till föräldrarnas fördel...dvs att de inte har någonting alls med detta att göra samt vad det är som talar för att Maddie verkligen blev kidnappad/gav sig av på egen hand osv?

Likväl som att de flesta är övertygade om ett scenario så kan ju det tunnelseendet göra att vi tappat fokus och inte ser helheten.
Citera
2017-05-04, 08:05
  #4600
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
I den här tråden så har vi inkl undertecknad fokuserat väldigt mycket på att någonting hände i lägenheten 5A den där veckan/kvällen som gör att vi ifrågasätter föräldrarnas förehavanden etc.

Talesättet: Innocent until proven guilty är något som vi inte har applicerat i detta fall (om än mikroskopiskt).

Det skulle vara intressant att höra mer om vad som talar till föräldrarnas fördel...dvs att de inte har någonting alls med detta att göra samt vad det är som talar för att Maddie verkligen blev kidnappad/gav sig av på egen hand osv?

Likväl som att de flesta är övertygade om ett scenario så kan ju det tunnelseendet göra att vi tappat fokus och inte ser helheten.


Bra initiativ. Håller med. Under en lång period var jag ganska mycket 'on the fence' i detta fall. De senaste åren har jag dock helt legat på trådens sida.

Kan dock ej på rak arm tänka ut något specifikt som talar till deras fördel.. Det enda jag tycker är häpnadsväckande är deras enorma kyla och handlingskraft när det gäller att täcka upp brottet, om det nu var de som hade ihjäl sin dotter.

Säkerligen så älskade de henne (om vi nu bortser från den totala incest/pedofil-teorin) och måste ha varit svårt chockade över att de råkat, direkt eller indirekt, ha ihjäl henne. Att sedan direkt (eller möjligen med någon dags planering) gå till verket och lyckas med en nästintill felfri cover upp är väldigt obegripligt.
__________________
Senast redigerad av portnoy 2017-05-04 kl. 08:10.
Citera
2017-05-29, 04:48
  #4601
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Bra initiativ. Håller med. Under en lång period var jag ganska mycket 'on the fence' i detta fall. De senaste åren har jag dock helt legat på trådens sida.

Kan dock ej på rak arm tänka ut något specifikt som talar till deras fördel.. Det enda jag tycker är häpnadsväckande är deras enorma kyla och handlingskraft när det gäller att täcka upp brottet, om det nu var de som hade ihjäl sin dotter.

Säkerligen så älskade de henne (om vi nu bortser från den totala incest/pedofil-teorin) och måste ha varit svårt chockade över att de råkat, direkt eller indirekt, ha ihjäl henne. Att sedan direkt (eller möjligen med någon dags planering) gå till verket och lyckas med en nästintill felfri cover upp är väldigt obegripligt.
Självklart är det föräldrarna som är skyldiga. Allt annat vore ju helt otänkbart. Hoppas nån utmäter samma straff på dem som de gjorde på dottern.
Citera
2017-05-29, 21:37
  #4602
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilometer
Självklart är det föräldrarna som är skyldiga. Allt annat vore ju helt otänkbart. Hoppas nån utmäter samma straff på dem som de gjorde på dottern.

Man kan ju alltid önska men föga troligt med tanke på att detta ärende har varit ända upp på regeringsnivå.
O så länge vi inte har en granskande journalistik värt namnet vad gäller Maddie's försvinnande så lär inte mycket att hända.
Jag blev ändock förvånad att det inte skrevs mer runt 10-års dagen. Det mesta som det skrevs om vad ytterst lösa rykten som hitintills inte har kunnat verifierats o än mindre finnas någon substans i det hela.
Det finns endast två personer som kan vända denna skuta - oavsett resultat. Självklart så hoppas man på att föräldrarna inte har något med detta att göra men det vi har sett hitintills från dag så finns det inget som motbevisar detta.
Tragiskt och då tänker jag på Madeleine. Att hon inte har fått någon rättvisa.
Citera
2017-06-15, 00:19
  #4603
Medlem
SigersonHolmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Man kan ju alltid önska men föga troligt med tanke på att detta ärende har varit ända upp på regeringsnivå.
O så länge vi inte har en granskande journalistik värt namnet vad gäller Maddie's försvinnande så lär inte mycket att hända.
Jag blev ändock förvånad att det inte skrevs mer runt 10-års dagen. Det mesta som det skrevs om vad ytterst lösa rykten som hitintills inte har kunnat verifierats o än mindre finnas någon substans i det hela.
Det finns endast två personer som kan vända denna skuta - oavsett resultat. Självklart så hoppas man på att föräldrarna inte har något med detta att göra men det vi har sett hitintills från dag så finns det inget som motbevisar detta.
Tragiskt och då tänker jag på Madeleine. Att hon inte har fått någon rättvisa.

Rent hypotetiskt, om det skulle komma fram att de var inblandade, skulle det då också kunna bli tal om bedrägeri med tanke på fonden och den ekonomiska modellen?

Jag har länge och väl funderat på vad som talar för föräldrarnas historia. Varje liten konstighet i sig kan förklaras med lite ansträngning, men sammantaget blir det så mycket som behöver ansträngda förklaringsmodeller. Dvs totalt sett behövs en sk cumulativ argumentation för att tala till föräldrarnas fördel.
Citera
2017-07-24, 11:08
  #4604
Medlem
Mallemedes avatar
Jag har följt tråden i någon hundra sidor och jag är också övertygad om att föräldrarna är skyldiga. Däremot så undrar jag: de har på sätt och vis, mer eller mindre, lyckas dölja sin skuld trots att folk har granskat ärendet under lupp - i tio år. Om de nu fabricerat hela den här skiten, varför inte bara fabricera att man hittat hennes kropp eller ben eller liknande nånstans? (Den här frågan ställer jag inte för att motbevisa). Även om de personligen skulle dra in pengar så kan de ju inte leva som gudar. De kan inte flytta till något tropiskt land där de ligger på stranden hela dagarna och dricker sangria, så varför inte bara iscensätta att de funnit kvarlevor? Fem år efter det så har i princip allt blåst över och de kan leva "normalt" igen. Jag förstår inte hur man kan vilja hela i tiotals år med intervjuer och stämningar och annat skit. Är dessutom högre uppsatta i Storbritannien inblandade så lär de väl också få ett slut på allting? Om paret lyckas få med så många högt uppsatta att dölja vad som hände, varför inte bara fejka hittandet av flickan?? Märkligt.
Citera
2017-08-03, 14:15
  #4605
Medlem
Det är känt att Madelene grät nattetid, något var inte som det skulle med flickan, därför fanns misstanken att föräldrarna gav henne någon medicin som gjorde att gråtandet upphörde.
Båda föräldrarna är läkare och mannen en mycket erkänd läkare, som även hade kontakter upp till regeringsnivå, om de gav Madelene någon medicin som inte var tillåten, därför fanns risken eller det skulle blivit att de hade förlorat läkarlegitimationen, om det skulle varit orsaken till hennes död.
Nu är det en spekulation och några bevis finns inte av naturliga skäl.
Den portugisiska polisen begärde hjälp av den brittiska polisen som kom med två av de bästa likspårhundar som Scotland Yard hade, och hundarna markerade i rummet där Madelene legat och även i bagageutrymmet i bilen som paret hyrde.
En hunds markering är inget bevis och det gick inte att gå vidare med det, men enligt hundarna var det en kropp som bortfördes.
Den portugisiske polischefen han tror inte att Madelene blev kidnappad och bortförd levande.
Det skall ha varit den största polisinsatsen som den portugisiska polisen någonsin gjort.
__________________
Senast redigerad av Fagro 2017-08-03 kl. 14:18.
Citera
2017-09-08, 07:08
  #4606
Medlem
Citat:
Nytt hopp för Maddie McCanns föräldrar

Citat:
Polisen har nämligen ansökt om mer pengar i sökandet efter Maddie McCann – och detta väntas bli beviljat, skriver Daily Mirror.
Maddies föräldrar har tidigare fruktat att utredningen skulle läggas ner.

– Kate och Gerry är extremt tacksamma för att polisen har ansökt om extra medel, säger familjens talesperson Clarence Mitchell.
Hittills har över 114 miljoner kronor spenderats på utredningen, skriver Daily Mirror.

http://www.expressen.se/nyheter/nytt...nns-foraldrar/
Citera
2017-09-25, 14:55
  #4607
Medlem
SigersonHolmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.expressen.se/nyheter/nytt...nns-foraldrar/


Och nu, "Polisens sökande efter Maddie kan vara över".

http://www.expressen.se/nyheter/poli...kan-vara-over/

Frågan är om situationen blir bättre om pengaflödet stryps. Samtidigt används ju inte pengarna för att utreda på rätt sätt nu.
Citera
2017-10-01, 22:43
  #4608
Moderator
Jultrollets avatar
Nytt spår i undersökningen. Polisen letar nu efter en "person av betydelse" och det anses tydligen chockerande. Det står inte mycket mer än så tyvärr..

http://www.expressen.se/nyheter/poli...ter-madeleine/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback