2022-05-04, 16:22
Moderator
pudelluss avatar
"Preskriptionstiden" på 15 år lär inte gälla längre iom att han nu är formellt misstänkt.
Citat:
This suspected German man is now formally notified of suspicion and this means that the limitation period is broken.
https://www.tellerreport.com/news/2022-05-03-15-years-ago-madeleine-mccann-disappeared---the-police-s-fight-against-the-clock.rk4eCQEA Bc.html
(220503)

Någon typ av föremål:
Citat:
An item belonging to Madeleine McCann has been found in a camper van belonging to a German paedophile accused of abducting the young British girl 15 years ago, it was claimed last night.
https://www.thetimes.co.uk/article/madeleine-mccann-suspect-christian-brueckner-is-denied-parole-qclc88drm
(220504)
Citera
2022-05-04, 16:27
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Ingen kan väl dömas efter preskriptionen? Så hur fan tänker dom? En annan sak som är märklig är alla insatser och all brittisk press som översvämmade Portugal strax efter försvinnandet? Hade det hänt om ett annat barn försvunnit?
Leif GW Persson tror inte att tysken gjort det, och han vill heller inte berätta vad han tror har hänt Maddie. McCanns är ju som bekant lättkränkta.

Här pratar han om preskriptionstiden:
https://www.tv4.se/klipp/va/13765827/gw-om-fallet-mccann-har-en-tanke-om-hur-det-gatt-till
Citera
2022-05-04, 16:33
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
"Preskriptionstiden" på 15 år lär inte gälla längre iom att han nu är formellt misstänkt.

https://www.tellerreport.com/news/2022-05-03-15-years-ago-madeleine-mccann-disappeared---the-police-s-fight-against-the-clock.rk4eCQEA Bc.html
(220503)

Någon typ av föremål:

https://www.thetimes.co.uk/article/madeleine-mccann-suspect-christian-brueckner-is-denied-parole-qclc88drm
(220504)
Kan väl bara handla om pyjamasen i så fall. Föremålet hittades nyligen i tyskens van också, efter ett par års letande.
If the discovery is confirmed it will be one of the first significant breakthroughs in the two-year investigation into Christian Brückner, who has been identified as the prime suspect in Madeleine’s disappearance.

Sandra Felgueiras, a Portuguese television presenter who has covered the case for several years, claimed a local police source had told her that one of Madeleine’s possessions had turned up in a fresh search of Brückner’s old VW camper van.
Citera
2022-05-04, 17:06
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Kan väl bara handla om pyjamasen i så fall. Föremålet hittades nyligen i tyskens van också, efter ett par års letande.
If the discovery is confirmed it will be one of the first significant breakthroughs in the two-year investigation into Christian Brückner, who has been identified as the prime suspect in Madeleine’s disappearance.

Sandra Felgueiras, a Portuguese television presenter who has covered the case for several years, claimed a local police source had told her that one of Madeleine’s possessions had turned up in a fresh search of Brückner’s old VW camper van.
I hans van som framgår, men oklart vad det är.
Citera
2022-05-05, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Leif GW Persson tror inte att tysken gjort det, och han vill heller inte berätta vad han tror har hänt Maddie. McCanns är ju som bekant lättkränkta.

Här pratar han om preskriptionstiden:
https://www.tv4.se/klipp/va/13765827/gw-om-fallet-mccann-har-en-tanke-om-hur-det-gatt-till

Intressant vad GW tror...
han vill inte säga vem vilka han tror har gjort det eller hur det har gått till. Däremot säger han att han tror att Maddie mördades innan hennes försvinnande anmäldes.

För mig låter det som att GW tror att det är föräldrarna? Jag menar på den korta tidsspann på 40 m in som föräldrarna 'upptäckte' att maddie 'försvunnit' menar gw då att en pedofil skulle ha rövat bort maddie och våldtagit henne och sen mördat henne på den korta tiden? någon mer än jag som tycker att GWs uttalande pekar på föräldrarna?
Citera
2022-05-05, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pippilongstocking
han vill inte säga vem vilka han tror har gjort det eller hur det har gått till. Däremot säger han att han tror att Maddie mördades innan hennes försvinnande anmäldes.

För mig låter det som att GW tror att det är föräldrarna? Jag menar på den korta tidsspann på 40 m in som föräldrarna 'upptäckte' att maddie 'försvunnit' menar gw då att en pedofil skulle ha rövat bort maddie och våldtagit henne och sen mördat henne på den korta tiden? någon mer än jag som tycker att GWs uttalande pekar på föräldrarna?

40 min är lång tid.
Citera
2022-05-05, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Kan det inte vara så att de känner sig väldigt skyldiga och delvis är skyldiga eftersom de lämnade barnen ensamma i lägenheten? Jag har hela tiden tänkt att hon troligen gick ut och vad som hände därefter vet ingen. Kanske blev hon kidnappad då eller förolyckades på något sätt, påkörd, drunknad? Jag har dock svårt att tro att de skulle vara skyldiga till mer än så, de letar trots allt fortfarande aktivt efter henne… de är väl en del i att hon försvann (ingen lämnar så små barn oövervakade) men jag tror inte de vet vad som hände efter att de inte hittade henne i lägenheten. Jag har själv hittat ett mycket yngre barn ute på vift en gång som hade låst upp dörren och gått ut. Det var på väg in i skogen… föräldrarna satt och grillade med vänner på andra sidan huset i trädgården och hade inte märkt något (de trodde barnet sov i sin säng). Deras fel? Ja alltså man vet aldrig med små barn. Rätt som det är kan de ex låsa upp dörrar. Och Madeleine var ändå nästan 4 år. Jag tror att hon gick ut för att leta efter sina föräldrar…

Citat:

Du måste ha hört fel. GW säger att hon dör innan försvinnandet anmäls. Inte att hon mördas. Han insinuerar att föräldrarna inte sagt hela sanningen. Han misstänker förmodligen att Madeleine omkommit på något sätt som föräldrarna känner till.men håller tyst om det. De hade trots allt lämnat en treåring utan tillsyn då de gick på restaurang.

Man måste dock ta GW's uttalande med en nypa salt. Han har fabulerat förr.
Senast redigerad av kaReri182 2022-05-05 kl. 18:02.
Citera
2022-05-05, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Du måste ha hört fel. GW säger att hon dör innan försvinnandet anmäls. Inte att hon mördas. Han insinuerar att föräldrarna inte sagt hela sanningen. Han misstänker förmodligen att Madeleine omkommit på något sätt som föräldrarna känner till.men håller tyst om det. De hade trots allt lämnat en treåring utan tillsyn då de gick på restaurang.

ja exakt så tror jag också. det kan ha varit en olycka men att föräldrarna skulle åka in för dråp. läste nånstans att maddie blev medicinerad pga hyperaktivitet och att Kate hade väldigt jobbigt med detta. om båda är läkare och dom medicinerar fel...så har dom två andra småbarn som är helt beroende av dom...det är nog fler än GW som har tänkt trott och misstänker att föräldrarna döljer något...
Citera
2022-05-05, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182

Man måste dock ta GW's uttalande med en nypa salt. Han har fabulerat förr.

Ja, det som talar emot det är väl att de aktivt letar efter henne fortfarande… däremot tror jag att de kan vara de skyldiga på så sätt att de lämnat henne obevakad. Hon kan mycket väl vara död men jag tror inte att de vet om det i så fall.
Citera
2022-05-05, 20:04
Medlem
Hur gamla var syskonen förresten? Det kan inte ha hänt något mellan syskonen som gör att föräldrarna inte kan prata om det i rädsla för att de andra barnen ska råka illa ut?
Citera
2022-05-05, 20:13
Medlem
Citat:
ja exakt så tror jag också. det kan ha varit en olycka men att föräldrarna skulle åka in för dråp. läste nånstans att maddie blev medicinerad pga hyperaktivitet och att Kate hade väldigt jobbigt med detta. om båda är läkare och dom medicinerar fel...så har dom två andra småbarn som är helt beroende av dom...det är nog fler än GW som har tänkt trott och misstänker att föräldrarna döljer något...

Det var väl bassänger utanför precis? En fyraåring (hon var väl nästan 4?) som går upp och letar efter sina föräldrar i mörkret. En fyraåring kan låsa upp en dörr. De kan även klättra ut genom ett fönster. Hon kanske drunknade? Kan någon annan än föräldrarna ha kunnat få problem om ett barn drunknade i poolen? Hotellägarna? Det måste ju inte vara någon som kidnappat eller dödat henne, hon kan ju ha dött på annat sätt men anledningen till att man inte hittat henne är att någon har anledning att gömma eller begrava hennes kropp för att de kan få problem om något om hennes död kommer fram. Det måste ju inte innebära att de dödat henne heller!
Senast redigerad av Grantoppen2 2022-05-05 kl. 20:15.
Citera
2022-05-05, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Hur gamla var syskonen förresten? Det kan inte ha hänt något mellan syskonen som gör att föräldrarna inte kan prata om det i rädsla för att de andra barnen ska råka illa ut?

Ungefär detta har varit min teori sedan egentligen start. Men inte att syskonen varit inblandade men däremot att föräldrarna skyddar dom från att råka illa ut.

De var 2 år, när storasyster försvann och vad skulle konsekvensen ha blivit om föräldrarna erkände att de (av misstag?) haft ihjäl henne? Jo, att 2-åringarna skulle tas ifrån dom och placeras i fosterhem, kanske till och med splittras. Som förälder gör man allt för sina barn och för att de skall få en så bra uppväxt som möjligt. I den situationen som uppstod så var lögnen enda utvägen för att skydda småsyskonen från att lämnas bort till nya okända föräldrar. Om något/några år är de myndiga och då har föräldrarna fullföljt sin uppgift, och då tror jag att mamman erkänner. (jag kan såklart ha fel, men detta är vad jag tror efter att ha följt fallet under åtminstone de första åren).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in