Citat:
Ursprungligen postat av
Grantoppen2
Hur gamla var syskonen förresten? Det kan inte ha hänt något mellan syskonen som gör att föräldrarna inte kan prata om det i rädsla för att de andra barnen ska råka illa ut?
Ungefär detta har varit min teori sedan egentligen start. Men inte att syskonen varit inblandade men däremot att föräldrarna skyddar dom från att råka illa ut.
De var 2 år, när storasyster försvann och vad skulle konsekvensen ha blivit om föräldrarna erkände att de (av misstag?) haft ihjäl henne? Jo, att 2-åringarna skulle tas ifrån dom och placeras i fosterhem, kanske till och med splittras. Som förälder gör man allt för sina barn och för att de skall få en så bra uppväxt som möjligt. I den situationen som uppstod så var lögnen enda utvägen för att skydda småsyskonen från att lämnas bort till nya okända föräldrar. Om något/några år är de myndiga och då har föräldrarna fullföljt sin uppgift, och då tror jag att mamman erkänner. (jag kan såklart ha fel, men detta är vad jag tror efter att ha följt fallet under åtminstone de första åren).