2007-09-06, 14:59
Medlem
moneysisters avatar
Nu tas föräldrarna in på förhör

eller som vittnen till försvinnandet.

Mamman förhörs idag och pappan imorgon.
Undrar just vad Dna proverna visade ?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article720645.ab
Citera
2007-09-06, 16:03
Medlem
KönsKlass avatar
Undrar om det inte kan vara så att morsan skyddar nåt som farsan ställt till med.
Citera
2007-09-06, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Jag tycker inte det är sååå himla skumt.

Om man sitter på nån restaurang som hör till hotellet och har uppsikt över in och utgångar på hotellet så tycker jag att det inte är konstigt. Helst med en baby-watcher så man hör om någon av barnen vaknar. Nu förtiden finns det dessutom babywatchers som även sänder video till en liten minimottagare man kan ha med sig så man har full koll på att barnen sover...

Men om dom bor i ett rum som är helt utom synhåll från restaurangen så är det dåligt omdömme, tyvärr finns det många människor med dåligt omdömme och flera av dem är föräldrar.. Det märker man ju bara av alla barn som dör av hetta i bilar på parkeringsplatser utanför varuhus m.m. varje år. När föräldrar låter barnet sitta kvar i bilen i en timme medan de storhandlar, en bil som blir 60 grader varm i solen, om inte mer..

tycker att det är dåligt omdöme även om restaurangen ligger alldeles nära.
Citera
2007-09-06, 16:22
Medlem
Jackie69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Undrar om det inte kan vara så att morsan skyddar nåt som farsan ställt till med.

Eller så är det tvärt om... inte hundan lätt att veta, men enligt en portugisisk tidning har en hund snokat reda på att Kate McCanns kläder luktar lik. En peluche(??) luktar tydligen lika illa. Min portugisiska är kass. Någon annan kan kanske översätta?

Artikelns ingress:
http://www.correiodamanha.pt/noticia.asp?id=256813&idselect=181&idCanal=181&p=0
Citera
2007-09-06, 16:28
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackie69
Eller så är det tvärt om... inte hundan lätt att veta, men enligt en portugisisk tidning har en hund snokat reda på att Kate McCanns kläder luktar lik. En peluche(??) luktar tydligen lika illa. Min portugisiska är kass. Någon annan kan kanske översätta?

Artikelns ingress:
http://www.correiodamanha.pt/noticia.asp?id=256813&idselect=181&idCanal=181&p=0

Enligt google verkar det betyda Nalle.
Googla på ordet och välj "images". Då får i alla fall jag bara fram nallar.
Citera
2007-09-06, 16:34
Medlem
Jackie69s avatar
Citat:
Enligt google verkar det betyda Nalle.
Googla på ordet och väl "images". Då får i alla fall jag bara fram nallar.

Jaså nalle! Jag provade översättningsfunktionen i Google men den hittade inte ordet.

Säger artikeln något om var man hittat luktnallen?
Citera
2007-09-07, 08:36
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackie69
Jaså nalle! Jag provade översättningsfunktionen i Google men den hittade inte ordet.

Säger artikeln något om var man hittat luktnallen?
Samma här. Testade även Babelfish men den hittade inte heller ordet. Men det verkar ju som att det betyder "nalle" eller "kramdjur" eller nåt åt det hållet. Eller är Peluche någon känd karaktär i barnprogram? Ett känt gosedjur eller vad man ska säga?
Träffar på google image av "peluche"

Eller så är Peluche ett material, en tygsort?
http://www.prinsessgarn.com/images/peluche_600.jpg
Portugisiska för "polyester" kanske?

Intressant artikel idag i alla fall:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article724125.ab

"Enligt brittiska tidningar har portugisisk polis fått fram ny teknisk bevisning som uppmärksammat en avvikelse i deras redogörelser för natten då Madeleine försvann. Man har bland annat tagit DNA-prov i familjens hotellrum och en bil som hyrdes efter försvinnandet.

Vänner uppger att Kate McCann är djupt skakad av de senaste dagarnas utveckling.
"

Ska bli intressant att se om de vägrar att svara på vissa frågor.

Tycker de borde köra dom i ett lögndetektortest, bara för att se vad det kan ge för utslag. Varför inte? Inget att förlora på det och är föräldrarna oskyldiga ska de inte ha några som helst problem med att ställa upp på ett för att bedyra sin oskuld.
Citera
2007-09-07, 09:12
Medlem
moneysisters avatar
Men varför förhör man dom

vid olika tidpunkter var för sig, om de är där som misstänkta har
dom tid att snacka ihop sina hitstorier. Men å andra sidan de har
väl haft över 3 månader.

Intressant tycker jag dessa rader är från aftonbladet tidigare artikel

(Den enda som officiellt har varit misstänkt är en bekant till paret som bor i Algarve. Han är fortfarande inte helt avförd från utredningen.)

- Är det så att Murat och de kände varandra sen tidigare. Ja då är
jag mer övertygad en någonsin att föräldrarna är inblandade.

Min teori från början har varit sömnmedel samt att de har haft hjälp
av en med bra lokal kännedom t ex Murat.
Citera
2007-09-07, 10:08
Medlem
KarlPs avatar
Precis som i Bobby fallet så kände man på sig att det var något som inte stämde när Madeleine nyheten först kom ut.
Sedan när det visade sig att föräldrarna var överklass och frireligiösa så var det inget snack om saken. Föräldrarna var inblandade.
Citera
2007-09-07, 10:50
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlP
Precis som i Bobby fallet så kände man på sig att det var något som inte stämde när Madeleine nyheten först kom ut.
Sedan när det visade sig att föräldrarna var överklass och frireligiösa så var det inget snack om saken. Föräldrarna var inblandade.

Oj då....det hade jag missat, det ställer ju allt i en ny dager.
Citera
2007-09-07, 11:06
Medlem
Citat:
Ska bli intressant att se om de vägrar att svara på vissa frågor.

Tycker de borde köra dom i ett lögndetektortest, bara för att se vad det kan ge för utslag. Varför inte? Inget att förlora på det och är föräldrarna oskyldiga ska de inte ha några som helst problem med att ställa upp på ett för att bedyra sin oskuld.

Hyfsat okunnig i hur en lögndetektor funkar, så skulle jag tro att den skulle kunna visa precis vilket resultat som helst, när man förhör (testar) en förälder som misstänks för att ha haft ihjäl sitt eget barn.
Kraftigt ökad puls / aktivitet / svettningar / pupillers storlek (+ whatever) torde vara ganska normalt även på en oskyldig person som blivit av med sitt barn.

Tror knappast att jag skulle vara en iskall stone face i ett sådant förhör, hur oskyldig jag än vore.
Citera
2007-09-07, 11:10
Bannlyst
På franska betyder peluche "kramdjur/mjukisdjur". Kan kanske vara samma på portugisiska...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in