2007-08-08, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillionaire
Kanns som engelsk press ar valdigt forsiktiga om vad de skrever om paret McCann. De skulle aldrig vara lika forsiktiga om foraldrarna varit svarta eller av nagon annan minoritet, eller nagon council estate trash. Kanns som mediadrevet till vilket pris som helst vill skydda den Brittiska vita ovremedelklassen, som om det vore en utrotningshotad art... Vilket de kanske ar numera..

Oavsett det så tror merparten av mina engelska bekanta att de inte är så oskyldiga som de utger sig för att att vara. Med Bobbyfallet i färskt minne är det svårt att inte tänka i samma banor, tyvärr.
Citera
2007-08-08, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reckie
Oavsett det så tror merparten av mina engelska bekanta att de inte är så oskyldiga som de utger sig för att att vara. Med Bobbyfallet i färskt minne är det svårt att inte tänka i samma banor, tyvärr.
Men det är ändå en milsvid skillnad på Bobbys föräldrar och Madeleines. Så stor att jag inte behöver ta upp den här.
Citera
2007-08-08, 19:42
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Kanns som engelsk press ar valdigt forsiktiga om vad de skrever om paret McCann. De skulle aldrig vara lika forsiktiga om foraldrarna varit svarta eller av nagon annan minoritet, eller nagon council estate trash. Kanns som mediadrevet till vilket pris som helst vill skydda den Brittiska vita ovremedelklassen, som om det vore en utrotningshotad art... Vilket de kanske ar numera..

Jävla skitsnack! Vore jävligt illa av media att häng ut vem det nu än är! Ge gärna exempel på nära media hängt ut trashfolk utan bevis?
Citera
2007-08-08, 19:50
Medlem
Phenomenas avatar
kan inte alla dessa medium på detta jordklot som säger sig kunna se båda det ena och andra, spåra upp henne? Nu har dom ju världens chans! Nä, dom lyser med sin frånvaro.
Citera
2007-08-08, 19:53
Medlem
QP Cheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlitheSecond
Jävla skitsnack! Vore jävligt illa av media att häng ut vem det nu än är! Ge gärna exempel på nära media hängt ut trashfolk utan bevis?

35:åringen som misttänktes för mordet på Anna Lindh?
Citera
2007-08-08, 23:57
Medlem
Filifjonkans avatar
Moneysister, Visste inte att Du redan tänkt ut det med sömnmedlet! Sorry. Frågan är var de gjorde av henne? Sprang pappan ner till sjön och slängde i henne eller? Hundarna borde ju ha "sniffat" sig till vart hon tog vägen?
Citera
2007-08-09, 10:05
Medlem
moneysisters avatar
:)

Alltså inget illa menat, tyckte det var lite kul att det var någon till
som tog upp det, ville bara hosta lite att jag var inne på samma spår
tidigare.

Jag tror de går igenom ev bilar som tillhörde föräldrarna och deras
bekanta nu, någon teknisk undersökning. Vem vet, kanske anlitade
dom Mr Murat för transporten, han hyrde en större bil för som han
själv säger hjälpa sin mor att transportera ett piano dagen efter.
Eller så är båda helt oskyldiga, snart har 100 dagar gått man kan
hoppas att det blir ett större genombrott snart.

Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkan
Moneysister, Visste inte att Du redan tänkt ut det med sömnmedlet! Sorry. Frågan är var de gjorde av henne? Sprang pappan ner till sjön och slängde i henne eller? Hundarna borde ju ha "sniffat" sig till vart hon tog vägen?
Citera
2007-08-09, 12:04
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkan
Men hundar kan väl bara få upp spår på personer som haft markkontakt?
Citera
2007-08-09, 12:16
Medlem
chillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlitheSecond

Det handlar inte om att "hanga ut" och "bevis"... Det handlar om att de i stortsatt skriver helt okritiskt om familjen McCann.
Citera
2007-08-09, 12:18
Medlem
chillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reckie

Ja.. Medias asikt aterspeglas inte bland vanligt folk. Manga jag kanner har uttryckte sin misstanksamhet mot familjen redan vid de forsta dagarna efter att nyheten spridits. Det med all ratt, da statistiken visar att de flesta barn som "forsvinner" eller mordas sker i handerna pa deras foraldrar eller nara slaktingar.
Citera
2007-08-09, 14:42
Medlem
moneysisters avatar
Simon Cole skriver lite om medias uppmärksamhet

hur den påverkat läsare i Sky News. Länkar för den som vill läsa.

Han liknar det lite vid prinsessans Dianas död, hur den nyheten grep
tag i människor runt om, det mediala intresset.

Skriver om de olika kampanjerna som förts, i England den mer sympatiska,
medans Portugal varit hårdare i sina uttalndet om t ex oansvariga
föräldrar och att dom nästan får skylla sig själva.

Även föräldrarnas egen kampanj hur den påverkat medias bevakning.
Man vill ju bilda opinion för sin sak.

http://skynews7.typepad.com/my_weblog/2007/08/have-you-been-a.html

Citat:
Ja.. Medias asikt aterspeglas inte bland vanligt folk. Manga jag kanner har uttryckte sin misstanksamhet mot familjen redan vid de forsta dagarna efter att nyheten spridits. Det med all ratt, da statistiken visar att de flesta barn som "forsvinner" eller mordas sker i handerna pa deras foraldrar eller nara slaktingar.
Citera
2007-08-09, 14:53
Medlem
Tuesdays avatar
Hur försvann femåringen i Schweiz och hur skulle de två försvinnandena ha ett samband?

Citat:
Han har följt Medeleinefallet och det senaste med treåriga Ylenia Lenhard vars försvinnande i nordöstra Schweiz tros kunna kan ha samband med Madeleines.

http://www.expressen.se/nyheter/1.791199/det-mesta-tyder-pa-att-hon-ar-dod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in