2008-10-19, 14:20
Medlem
Frottefiltens avatar
Eftersom hon sett på så många ställen är det nog personer från denna sk pedofilliga som tagit henne som ringer in tips för att förvillla polisen antagligen!
Citera
2009-02-26, 12:42
Medlem
barkeepers avatar
Bump

Har det hant nagot nar det galler fallet Madeleine McCann?
Citera
2009-05-01, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Har det hant nagot nar det galler fallet Madeleine McCann?

Nej tror jag inte.

Så skulle Madeleine kunna se ut idag:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5045000.ab
Citera
2009-05-02, 16:19
Medlem
Frottefiltens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nolan11
Nej tror jag inte.

Så skulle Madeleine kunna se ut idag:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5045000.ab
Och nästa vecka ska hennes föräldrar vara med i Oprah.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1534677/maddies-foraldrar-till-oprah-winfrey

Hon kan knappast ha blitt kidnappad som hon Jennie i boken "Saknad Jennie 3 år" eller "The face on the milkcarton" som orginalnamnet är eller "Stulen identitet" som filmen heter.
Senast redigerad av Frottefilten 2009-05-02 kl. 16:23.
Citera
2009-05-02, 23:06
Medlem
-Jamaica-s avatar
Nu har jag läst igenom hela tråden, och måste lämna en kommentar, känner jag.

Riktigt märkligt fall det här. Så mycket som är konstigt. Liklukter, dna-spår, pedofilringar... Nånting är ju verkligen skumt, och jag tror som så många andra på föräldrarna, faktiskt. Men det som inte går ihop är ju hur dom skulle ha fått ut kroppen när dom var så bevakade. Allt är så jävla skumt alltså... Men jag hoppas att flickan lever och har blivit "adopterad" av någon... hellre det än att hon blivit mördad/kidnappad av pedofiler iallafall.
Citera
2009-05-03, 03:37
Medlem
carass avatar
utan att ha läst igenom tråden, så tror jag att madeleines morsa är en riktig mediakåt djävel, om hon (hon och hennes man) ens haft en dotter med namn madeleine så var det nog bara på pappret. finns det foton med madeleine tillsammans med hennes föräldrar kompisar osv??
Citera
2009-05-03, 03:45
Medlem
zaturn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caras
utan att ha läst igenom tråden, så tror jag att madeleines morsa är en riktig mediakåt djävel, om hon (hon och hennes man) ens haft en dotter med namn madeleine så var det nog bara på pappret. finns det foton med madeleine tillsammans med hennes föräldrar kompisar osv??

Såklart är det hela bara en komplott, för media, alla journalister och poliser skulle såklart missa om det nu visa sig att flickan inte var deras egen dotter men inget undgår den vardaglige flashbackaren...
Citera
2009-05-03, 04:22
Medlem
Jag har lite svårt att tro på föräldrarna-är-mördare-teorin faktiskt. Här har vi två fullt normala småbarnsföräldrar, båda är läkare med fläckfritt förflutet. En av dem råkar av misstag döda sin dotter, h*n får iskallt med sig den andra föräldern och tillsammans bestämmer de sig för att mörka mordet på flickan. De kremerar henne, iscensätter världens skådespel och fortsätter sedan att älta "kidnappningen" i media flera år efteråt - allt för att stärka sin trovärdighet. Två år efter försvinnandet publicerar paret en ny bild, skenbart i hopp om att återfinna flickan, i själva verket handlar det dock om att ytterligare bevisa sin oskuld.

Det här resonemanget förutsätter i princip att föräldrarna är kallblodiga psykopater, som efter att ha dödat sin egen dotter lägger upp en avancerad plan om hur spåren ska döljas. Såvitt jag vet har paret McCann inte uppvisat några psykopattendenser. Ytterst få personer är kapabla att utföra något sånt här, lägg dessutom till att det är två personer det handlar om.
Citera
2009-05-03, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pseudoanonym
Jag har lite svårt att tro på föräldrarna-är-mördare-teorin faktiskt. Här har vi två fullt normala småbarnsföräldrar, båda är läkare med fläckfritt förflutet. En av dem råkar av misstag döda sin dotter, h*n får iskallt med sig den andra föräldern och tillsammans bestämmer de sig för att mörka mordet på flickan. De kremerar henne, iscensätter världens skådespel och fortsätter sedan att älta "kidnappningen" i media flera år efteråt - allt för att stärka sin trovärdighet. Två år efter försvinnandet publicerar paret en ny bild, skenbart i hopp om att återfinna flickan, i själva verket handlar det dock om att ytterligare bevisa sin oskuld.

Det här resonemanget förutsätter i princip att föräldrarna är kallblodiga psykopater, som efter att ha dödat sin egen dotter lägger upp en avancerad plan om hur spåren ska döljas. Såvitt jag vet har paret McCann inte uppvisat några psykopattendenser. Ytterst få personer är kapabla att utföra något sånt här, lägg dessutom till att det är två personer det handlar om.

Ja två läkare som, om det hade kommit fram att de sövt sin dotter till döds, hade blivit av med sina jobb och förmodligen vårdnaden av sina två andra barn. Jag tycker dom har rätt starka skäl att agera som dom gör. Att de dessutom drar upp denna historia om och om igen kanske beror på att det börjar sina i den där fonden som dom satte upp för Madeleine. Den fonden som dom betalade av delar av huslånet med.
Citera
2009-05-03, 13:09
Medlem
TigerKids avatar
Som läkare har kanske också, genom sitt yrke, tränat att hålla huvudet kallt i svåra situationer och att hålla känslorna i schack. De kommer kanske i kontakt med döden i sitt arbete. Självklart är det annorlunda med egna barn än patienter, men jag tänker att de kan vara känslomässigt tränade att hålla sig kalla, på gott och ont. Att de, om de av misstag sövde flickan till döds, har en större beredskap än de flesta andra att hantera situationen. Sen kan de ju vara lite psykopatiska... vem vet?

EDIT: Förlåt förresten!
Dumt av mig att hoppa in i en tråd man inte läst och ta upp sådant som säkert diskuterats till leda redan. Brukar själv reta mig på sådana nötter... SORRY!
Senast redigerad av TigerKid 2009-05-03 kl. 13:15.
Citera
2009-05-03, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Som läkare har kanske också, genom sitt yrke, tränat att hålla huvudet kallt i svåra situationer och att hålla känslorna i schack. De kommer kanske i kontakt med döden i sitt arbete. Självklart är det annorlunda med egna barn än patienter, men jag tänker att de kan vara känslomässigt tränade att hålla sig kalla, på gott och ont. Att de, om de av misstag sövde flickan till döds, har en större beredskap än de flesta andra att hantera situationen. Sen kan de ju vara lite psykopatiska... vem vet?

EDIT: Förlåt förresten!
Dumt av mig att hoppa in i en tråd man inte läst och ta upp sådant som säkert diskuterats till leda redan. Brukar själv reta mig på sådana nötter... SORRY!

Måhända. Men varför fortsätter man blåsa upp mediacirkusen i hela två år efteråt? Hade jag vart i deras situation skulle jag nog försökt glömma händelsen snarast möjligt.
Citera
2009-05-03, 15:21
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pseudoanonym
Måhända. Men varför fortsätter man blåsa upp mediacirkusen i hela två år efteråt? Hade jag vart i deras situation skulle jag nog försökt glömma händelsen snarast möjligt.
Hade jag varit förälder till ett försvunnet barn hade jag aldrig försökt glömma det. Jag hade förmodligen försökt hålla intresset vid liv hos folk i hopp om att någon gång få reda på vad som hände. Kanske t.o.m hitta mitt barn i livet.

Caras: vad menar du med detta?

Citat:
Menar du att de skulle ha hittat på att de har en dotter som heter Madeleine? Och det skulle inte ha upptäckts vid det här laget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in