Citat:
Ursprungligen postat av
portnoy
Svar ja. 100%. Du tappar trovärdighet när du håller på med det där
Varför det?
Varken du eller någon annan här har lösningen,så varför skall vi utesluta något?
Varför var polisen intresserad av dessa bilderna om de inte hade någon relevans?
Jag tycker i alla fall att det är ganska relevant,för vittnesmålen stämmer inte alls överens vem som tagit bilderna eller när dom tagits.
Vad det gäller tennisbilden som ska varit tagen dagen då "mini tennisen" var så säger Russel O Brien att han är säker på att inte Maddie var den den dagen,hans dotter Ella och Maddie var i samma grupp.
E=Ella.
"And that’s where that very famous picture of Madeleine with the tennis balls was taken, so".
"But it wasn’t Madeline on this day, Madeleine and E were in the same group and I think they’d been done on, you know, the Tuesday or the Wednesday, they had come up, so they all, there were two kind of mini kid groups, mini club kid groups and they did, you know, they were on like a rota and they did things at different times and on different days".
"So Madeleine was not there at that point at all?"
-"It was absolutely clear that Madeleine and E were not there that day".
"-I recall that a guy from Southampton came up, his daughter was playing tennis, he wanted to take a picture’, erm, ‘but casual’, maybe ‘casually expressed to us how uncomfortable he felt in doing so’”.
För att jag frågar om bilderna är inte för att jag tror att "försvinnandet" var planerat,utan jag tror som så många andra att det skedde en olycka och man har en "timeline" och vittnesmål och scenario,men samtidigt måste man fråga sig varför det inte är löst detta efter snart 7år?
Kan det vara så att det inte gått till så som vi eller Polisen tror att det gått till?
Jag propagerar inte för att det är planerat men med alla turerna kring fallet måste man även tänka lite från en annan vinkel.