Det var några här tidigare som hade lite funderingar kring "Libel Trial".
Jag tänkte dra en lite snabb tillbakablick och vad som kommer.
Dr.Amaral släppte sin bok "Maddie:The true of the lie" kort efter att Polisutredningen i Portugal lades ner 2008.
Den bygger på vad polisutredningen kom fram till,att flickan förolyckades i lägenhet 5A.
McCanns lämnade in en stämningsansökan på €1,2milj mot Amaral och i Januari 2010 beslutades det att försäljningen av boken och DVD´n skulle stoppas.
Appellationsdomstolen i Lissabon kastade detta beslut i papperskorgen så McCanns gick vidare till Högsta domstolen,och där är vi nu.
Den 7e Januari 2014 är det slutförhandling,och denna gång är det McCann´s som ska avhandlas kl:09:30 Porto tid.
En nyhet i fallet.
Detta är inte my cup of tea direkt,men i alla fall.
Den tyska siaren Michael Schneider säger sig veta var Madeleine är begravd.
Han säger att hon ligger begravd 40km från PdL,nära en stad som heter Albufeira,och området han tänker söka av är 30-50m i omkrets.
Till sin hjälp har han en hundtränare som har begärt tillstånd från Portugisiska myndigheter att medföra en likhund in i landet för att undersöka saken.
Tydligen ska denne Schneider ha löst ett fall i Mars i år,då en 22 årig man försvann i staden Hamm i Tyskland.
I fem veckor letade polisen efter mannen då denne Schneider erbjöd sina tjänster och 2 dagar senare hittades han död där Schneider sagt sig veta att han fanns.
http://www.express.de/panorama/michael-schneider-hellseher---kleine-maddie-ist-in-portugal-begraben-,2192,25536692.html
Som sagt,har ingen tilltro till denna typ av lösning,men skulle han hitta henne så kanske jag ändrar mig.