Flashback bygger pepparkakshus!
2013-12-05, 09:37
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ad-infinitum
En ganska talande detalj tycker jag är att de tvättade MM's favorit gosedjur.
Varför tvättar man det?
Det är en sak som bär ditt barns doft. Vill man då att det ska dofta Comfort istället?

Misstänker starkt att när MM vaknade på kvällen den 3 Maj och gick upp i soffan för att titta efter sina föräldrar så bar hon gosedjuret i sina händer. När hon sen föll och slog ihjäl sig så blev det blod även på gosedjuret.
Absolut,hon vaknade,det gjorde hon även kvällen innan.
Dom drog någon vals att gosedjuret var full med sand och solskyddskräm.

På morgonen den 3e Maj sa Maddie till mamma Kate:
"Vart var du när jag och Sean grät i går kväll"?
Men likt förbannat så lämnas dom ensamma på kvällen den 3e Maj.

Kates förhör:

Q: Tell me what happened, that morning... what Madeleine said.

Kate McCann: Well, I... I can't remember if we'd just had breakfast, it was rou... it was, sort of, fairly early in the morning and she just very casually, really, said: (mimics Madeleine's voice) 'Where were you last night, when me and Sean cried?' and we immediately looked and said, you know: 'When was this, Madeleine?
Was this when you were going to sleep?' and she didn't answer and then she just carried on playing, totally undistressed.

På slutet verkar hon ha ställt en ledande fråga till ett barn i 4års åldern
Senast redigerad av 2big4you 2013-12-05 kl. 10:22.
Citera
2013-12-05, 11:10
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ad-infinitum
En ganska talande detalj tycker jag är att de tvättade MM's favorit gosedjur.
Varför tvättar man det?
Det är en sak som bär ditt barns doft. Vill man då att det ska dofta Comfort istället?

Just det.. Det där är också riktigt skumt..

Fanken.. Nu börjar man ändå falla tillbaks i de gamla tankegångarna..
Citera
2013-12-05, 13:26
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy

Välkommen in i anti McScam värmen
Skämt sido,har själv alltid trott att föräldrarna är skyldiga,men som förälder själv så tror man inte att någon göra något liknande mot sina barn,jag tänker inte bara på den uppdiktade kidnappningen utan även på att dom lämnade Maddie ensam åt sitt öde.
Att det fejkas kidnappningar och att föräldrarna är skyldiga är inget unikt.
Den 12e Maj i år försvann 6åriga Fiona i en park i Frankrike,mamman anmälde händelsen,100 tals poliser,militärer och frivilliga deltog i sökandet.
I september i år så erkände hon att sambon och hon hade tagit livet av sin dotter och begravt henne i ett skogsparti.
Agerandet från McCanns och mamman i detta fall har lite likheter.
Precis som Amaral gav sitt liv för att ta reda på sanningen om Maddie,så la den franska polisen ner stora resurser på att hitta Fiona,men i bägge fallen har dom varit ute i media och kritiserat polisen på ett överdrivet sätt och hävdat att dom inte letar och gör sitt jobb.
Senast redigerad av 2big4you 2013-12-05 kl. 13:43.
Citera
2013-12-05, 16:52
Medlem
SigersonHolmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Välkommen in i anti McScam värmen
Skämt sido,har själv alltid trott att föräldrarna är skyldiga,men som förälder själv så tror man inte att någon göra något liknande mot sina barn,jag tänker inte bara på den uppdiktade kidnappningen utan även på att dom lämnade Maddie ensam åt sitt öde.
Att det fejkas kidnappningar och att föräldrarna är skyldiga är inget unikt.
Den 12e Maj i år försvann 6åriga Fiona i en park i Frankrike,mamman anmälde händelsen,100 tals poliser,militärer och frivilliga deltog i sökandet.
I september i år så erkände hon att sambon och hon hade tagit livet av sin dotter och begravt henne i ett skogsparti.
Agerandet från McCanns och mamman i detta fall har lite likheter.
Precis som Amaral gav sitt liv för att ta reda på sanningen om Maddie,så la den franska polisen ner stora resurser på att hitta Fiona,men i bägge fallen har dom varit ute i media och kritiserat polisen på ett överdrivet sätt och hävdat att dom inte letar och gör sitt jobb.

Vi har i Sverige fallet Bobby,
"Paret anmälde honom därpå försvunnen i Göteborg i slutet av januari 2006. De påstod då att han hade försvunnit ur bilen då de skulle ha lämnat honom ensam i den utanför ett köpcentrum i Bäckebol på Hisingen. Ett stort sökpådrag letade i flera dygn efter Bobby. När han inte återfanns fattade polisen misstankar om att han bragts om livet."

Fallet_Bobby

Men vi har också Linda Chen/Mats Alm fallet som förvisso är olöst i meningen vad som egentligen hände. Alm gick iofs bara till Efterlyst, inte till alla medier.
Citera
2013-12-05, 23:20
Medlem
2big4yous avatar
I Programmet Crimewatch på BBC för ca:1 vecka sedan så beskrev Kate McCann följande angående gardinerna vid det öppna fönstret när hon upptäckte att Maddie var borta kl:22:00.
"...the curtains - that I say, were closed - just kind of 'whoooosh!'"
http://www.youtube.com/watch?v=YnL1ppEY8uQ 12:30 in i programmet.

Förhör,Kate McCann 4e Maj 2007 sa hon:
"The window was also open, the shutters raised and the curtains open"

Förhör,Gerry McCann 4e Maj 2007 sa han:
"The window was also open, the shutters raised and the curtains drawn open".
Senast redigerad av 2big4you 2013-12-05 kl. 23:24.
Citera
2013-12-06, 08:27
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
I Programmet Crimewatch på BBC för ca:1 vecka sedan så beskrev Kate McCann följande angående gardinerna vid det öppna fönstret när hon upptäckte att Maddie var borta kl:22:00.
"...the curtains - that I say, were closed - just kind of 'whoooosh!'"
http://www.youtube.com/watch?v=YnL1ppEY8uQ 12:30 in i programmet.

Förhör,Kate McCann 4e Maj 2007 sa hon:
"The window was also open, the shutters raised and the curtains open"

Förhör,Gerry McCann 4e Maj 2007 sa han:
"The window was also open, the shutters raised and the curtains drawn open".

Så jävla trist att den flata programledaren då inte kunde ställa henne mot vägen och ifrågasätta detta? Har deras lögner någonsin ifrågasatts i något mediasammanhang? Inte mig veterligen!
Citera
2013-12-06, 10:11
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
Så jävla trist att den flata programledaren då inte kunde ställa henne mot vägen och ifrågasätta detta? Har deras lögner någonsin ifrågasatts i något mediasammanhang? Inte mig veterligen!
Javisst och det är här en del av T7 kommer in i bilden.
Det fanns och finns säkert ett starkt samarbete mellan McCanns och media.
David Payne säger i förhör att Rachel Oldfield kontaktade BBC pga hennes kontakter där och så har vi McCanns PR chef Mitchell som arbetade i många år på BBC,så kontakter är det nog ingen brist på.
Sen är frågan,vad vågar dom säga?
Finns en rad personer som ifrågasatt deras historia som blivit stämda eller dömda för det.
advokaten Tony Bennett gjorde just detta,,och det slutade med att han blev dömd till fängelse förra året.
Så ifrågasätta McCanns gör man inte ostraffat,det kan sluta illa.
Citera
2013-12-06, 10:12
Medlem
Ad-infinitums avatar
Det skulle faktiskt vara intressant om någon tog sig tid att göra rekonstruktioner av alla deras utsagor hur de fann rummet.
Tror det skulle vara väldigt talande om hur de ändrat sina historier under åren.
Citera
2013-12-06, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface

Jag har förstått att de kräver att få alla frågor på förhand alla gånger de medverkar i media, och ställer det en fråga som de inte har fått på förhand så stormar de ut.
Citera
2013-12-06, 23:21
Medlem
2big4yous avatar
Det var några här tidigare som hade lite funderingar kring "Libel Trial".
Jag tänkte dra en lite snabb tillbakablick och vad som kommer.
Dr.Amaral släppte sin bok "Maddie:The true of the lie" kort efter att Polisutredningen i Portugal lades ner 2008.
Den bygger på vad polisutredningen kom fram till,att flickan förolyckades i lägenhet 5A.
McCanns lämnade in en stämningsansökan på €1,2milj mot Amaral och i Januari 2010 beslutades det att försäljningen av boken och DVD´n skulle stoppas.
Appellationsdomstolen i Lissabon kastade detta beslut i papperskorgen så McCanns gick vidare till Högsta domstolen,och där är vi nu.
Den 7e Januari 2014 är det slutförhandling,och denna gång är det McCann´s som ska avhandlas kl:09:30 Porto tid.

En nyhet i fallet.
Detta är inte my cup of tea direkt,men i alla fall.

Den tyska siaren Michael Schneider säger sig veta var Madeleine är begravd.
Han säger att hon ligger begravd 40km från PdL,nära en stad som heter Albufeira,och området han tänker söka av är 30-50m i omkrets.
Till sin hjälp har han en hundtränare som har begärt tillstånd från Portugisiska myndigheter att medföra en likhund in i landet för att undersöka saken.
Tydligen ska denne Schneider ha löst ett fall i Mars i år,då en 22 årig man försvann i staden Hamm i Tyskland.
I fem veckor letade polisen efter mannen då denne Schneider erbjöd sina tjänster och 2 dagar senare hittades han död där Schneider sagt sig veta att han fanns.
http://www.express.de/panorama/michael-schneider-hellseher---kleine-maddie-ist-in-portugal-begraben-,2192,25536692.html

Som sagt,har ingen tilltro till denna typ av lösning,men skulle han hitta henne så kanske jag ändrar mig.
Citera
2013-12-07, 22:51
Medlem
2big4yous avatar
För ett par veckor sedan fick vi reda på att SY vill göra en gemensam utredning med PJ och om detta kan man ha lite olika tankar,men faktum är att det kan vara ett viktigt steg i processen och då tänker jag närmast på T9´s mobiltrafik som kan leda detta vidare.
Ett ödesdigert beslut som domstolen i Lissabon gjorde var när PJ begärde att få fram innehållet från de SMS som McCanns raderade,domstolen avslog PJ´s begäran och man undra varför?
Mobiltrafik och liknande får inte användas mot någon i en polisutredning i Portugal,men det kan dom göra i England.
PJ vet säkert vem som ringde vem T9,tidpunkter etc. men dom får inte använda informationen.
En del av lösningen kan finnas i detta,så på den punkten skulle en sammanslagning vara att föredra.
Citera
2013-12-08, 19:13
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy

Fast jag förstår dig, jag vacklar också för det går inte att få ihop ett helt trovärdigt scenario. Jag är dock relativt säker på att föräldrarna mycket väl vet vad som hände med Maddie den dagen. Men det är komplext, t.ex.:
- Om Maddie nu är död redan innan de ger sig iväg till restaurangen, och att de vet om det, vill de då att någon annan i sällskapet ska hitta henne? De tittar ju till varandras barn under kvällen. Om Maddie redan var bortförd från lägenheten, så är det inte Gerry som familjen Smith ser strax efter 22.00. För om Matt hade upptäckt henne död eller om Kate hade gjort det borde inte spela någon roll i skuldfrågan (om hon nu överdoserades). Av den enkla anledningen borde Kate hitta henne död vid den tidpunkten hon påstår att hon upptäckte att hon var försvunnen. Men detta ställer också följdfrågor. Varför markerar likhunden i hyllan? Har Kate i det läget tillräckligt mycket is i magen att hon kan tänkta rationellt och gömmer kroppen innan hon springer iväg och meddelar sällskapet? När i denna kaotiska situation får Gerry möjlighet att springa iväg (förbi familjen Smith) med kroppen för att gömma den? Jag har svårt att tro på en konspiration bland middagsgästerna av den enkla anledningen att jag inte tror att alla skulle hålla tyst. Speciellt när de ser att familjen skor sig på försvinnandet, träffar påven och t.o.m. får Beckham att vädja i TV till kidnapparna. Det måste svida när man vet sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in