Citat:
Ursprungligen postat av Rzll
Jag har två stora problem med min dator. Det första är ett problem med svchost.exe, när jag startar upp datorn så tar svchost.exe upp 100% av CPU usage i några minuter och jag får vänta en massa.
Men även när jag bara sitter på msn och inte gör något så kan den ta upp 100% av CPU usage och även fast jag väntar så går det inte över, så jag är tvungen att manuellt stänga av processen. När jag väll har stängt av den så blir grafiken på dator lite smått cp och jag kan ej spela musik eftersom jag då får meddelandet
"Det går inte att spela upp filen på grund av ett problem med ljudenheten. Det finns eventuellt inte någon ljudenhet installerad på datorn, ljudenheten används kanske av ett annat program, eller också fungerar inte enheten som den ska."
Så jag blir tvungen att reboota för att lösa problemet.
Mitt andra problem är att ibland så dör all grafik och skärmen bara blir svart, så startas datorn om och jag får meddelande om att ett allvarligt fel har uppståt. Detta ett par gånger om dagen även fast jag inte gör något på datorn, det händer nästan direkt om jag försöker spela något grafiskt krävande spel. Följande filer ingick i felet
sysdata.xm
Mini042107-01.dmp
Nån som har nån tips eller lösning till det här? skulle va uppskattat.
Tjena!
HAr typ samma fel som du bortsett från det me svchost.exe
Datorn startar om ett par gånger per dag med blå skärm m.m När jag sen sätter på datorn igen står det att den typ återställts efter ett allvarligt fel bla bla bla.
Har installerat om Windows typ 5 gr men ingen skillnad.
Tror dock att det är ett hårdvaru fel i form av att min Hårdisk håller på att lägga av.
För ibland när den lägger av och ska startas om står det att hårdisken är corrupt och måste bytas elelr något liknande.
Men då startar jag abra om den ett par gånger till senr ullar den på som den ska i ett par timmar.
Oftast startar den om när jag typ kollar film eller liknande.
ÄR det lika för dig