Citat:
Ursprungligen postat av Rzll
Jag har tv stora problem med min dator. Det frsta r ett problem med svchost.exe, nr jag startar upp datorn s tar svchost.exe upp 100% av CPU usage i ngra minuter och jag fr vnta en massa.
Men ven nr jag bara sitter p msn och inte gr ngot s kan den ta upp 100% av CPU usage och ven fast jag vntar s gr det inte ver, s jag r tvungen att manuellt stnga av processen. Nr jag vll har stngt av den s blir grafiken p dator lite smtt cp och jag kan ej spela musik eftersom jag d fr meddelandet
"Det gr inte att spela upp filen p grund av ett problem med ljudenheten. Det finns eventuellt inte ngon ljudenhet installerad p datorn, ljudenheten anvnds kanske av ett annat program, eller ocks fungerar inte enheten som den ska."
S jag blir tvungen att reboota fr att lsa problemet.
Mitt andra problem r att ibland s dr all grafik och skrmen bara blir svart, s startas datorn om och jag fr meddelande om att ett allvarligt fel har uppstt. Detta ett par gnger om dagen ven fast jag inte gr ngot p datorn, det hnder nstan direkt om jag frsker spela ngot grafiskt krvande spel. Fljande filer ingick i felet
sysdata.xm
Mini042107-01.dmp
Nn som har nn tips eller lsning till det hr? skulle va uppskattat.
Tjena!
HAr typ samma fel som du bortsett frn det me svchost.exe
Datorn startar om ett par gnger per dag med bl skrm m.m Nr jag sen stter p datorn igen str det att den typ terstllts efter ett allvarligt fel bla bla bla.
Har installerat om Windows typ 5 gr men ingen skillnad.
Tror dock att det r ett hrdvaru fel i form av att min Hrdisk hller p att lgga av.
Fr ibland nr den lgger av och ska startas om str det att hrdisken r corrupt och mste bytas elelr ngot liknande.
Men d startar jag abra om den ett par gnger till senr ullar den p som den ska i ett par timmar.
Oftast startar den om nr jag typ kollar film eller liknande.
R det lika fr dig