2007-05-10, 09:38
Medlem
Har kollat runt bland väskor ett tag och hittade först STM Alley (grön) men när jag letade efter bästa pris så hittade jag även STM Loft (orange). Nu står jag i valet vilken jag ska välja . Någon som har erfarenhet av följande väskor? Vilken tycker ni verkar mest praktiskt och snyggast till min macbook 13.3".

Många väskor jag har hittat är antingen helt slimmade så att inte AC-adaptern får plats eller så är dom förstora och varför vilja släpa runt på en stor väska när man köpt en liten dator. Vill heller inte ha en väska som ser ut som en klassisk datorväska.

Här finns båda väskorna:
http://www.radtech.us/Products/ShoulderBags.aspx
Citera
2007-05-10, 10:39
Medlem
slrslrs avatar
Asså det beror ju på hur du e som person helt enkelt. Jag tycker själv båda två är snygga men att alley väskan är mer diskret och att loft väskan skriker lite mer, men den är fin ändå. Själv hade jag valt alley väskan för den passar ihop mer med min stil (låter som en fjolla).

Loft väskan känns lite mer skejtig/hip hopig kanske, eller?
Citera
2007-05-14, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _x3m_
Har kollat runt bland väskor ett tag och hittade först STM Alley (grön) men när jag letade efter bästa pris så hittade jag även STM Loft (orange). Nu står jag i valet vilken jag ska välja . Någon som har erfarenhet av följande väskor? Vilken tycker ni verkar mest praktiskt och snyggast till min macbook 13.3".

Många väskor jag har hittat är antingen helt slimmade så att inte AC-adaptern får plats eller så är dom förstora och varför vilja släpa runt på en stor väska när man köpt en liten dator. Vill heller inte ha en väska som ser ut som en klassisk datorväska.

Här finns båda väskorna:
http://www.radtech.us/Products/ShoulderBags.aspx

Jag har själv en STM Alley och den är toppen, främst för att den är så otroligt diskret och att den ser väldigt "casual" ut , och för det andra att man får plats med otroligt mycket. Jag får plats med fyra st Matte E böcker i facket bedvid datorn och block och laddare på det. Utanpå finns det fortfarande två större fickor varav en får man plats med två till böcker i matteboksstorlek och den andra får man plats med ett block och lite annat tjaffs. Jag har precis som du också en Macbook 13,3' och Alley finns i storleken anpassad för 13,3' dock så gjorde en felbeställning att jag fick den för 15' men jag valde att inte byta då jag både fick plats med MacBooken så den låg skyddad och samtidigt ökat utrymme. Dock så ligger MacBooken lite annerlunda jamfört med hur det är tänkt eftersom väskans vadderade del är gjord så att datorns kortsida skall vara uppåt när man bär väskan men jag har placerat Booken så att den har långsidan uppåt (ja, det går men det är lite knixigt när man inte har tekniken men den kommer lätt!).

Min rekommendation är en Alley för 15' datorer. Funkar skitbra för mig då jag behöver det extra utrymmet ofta.

Mvh //Olliie
Citera
2007-05-14, 21:32
Medlem
Olliie: 15" väska för en 13" dator? Då förstår jag att du får ner den med långsidan neråt

_x3m_: Jag har den gröna Alley (13") och är mer än nöjd.
Inte världens största väska, men det vill man ju inte ha heller.
Brukar ta Macbooken, AC-adapter, två böcker, miniräknare och ett block när jag ska iväg. Får precis plats.

Sen tycker jag inte det spelar så stor roll om du väljer Loft eller Alley, de är ju väldigt lika varandra. Alley är billigare på affären bredvid mig iaf.
Citera
2007-05-14, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannordholm
Olliie: 15" väska för en 13" dator? Då förstår jag att du får ner den med långsidan neråt

Ganska scysst faktiskt när man har bråttom, förutsatt att man har datorn ståendes på väskans "lock" för då är det bara att smacka ihop datorn och trycka in baksidan av datorn, d.v.s där "vecket" mellan skärm och dator är, och hutta över locket på väskan så är man iväg... med bra teknik går det på 2 röda!

Mvh Olliie
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in