2007-05-10, 02:35
Medlem
sueco1s avatar
Hej! Jag vill att en person får access till min dator från hans dator men vet inte hur jag ska göra. Är det något program jag måste installera, isåfall vilket och kan någon förklara hur jag sedan gör.
Citera
2007-05-10, 02:36
Medlem
nat0ns avatar
kolla in windows inbyggda fjärrhjälp/remote assistance som du kan köra via msn messenger, annars någon form av VNC-lösning
Citera
2007-05-10, 02:53
Medlem
st0ckiss avatar
Window egna "Fjärrstyrning" är inte så vidare bra.
Prova RealVNC istället, det är enkelt och bra.

Installera det på båda datorerna, kör servern på din dator, skriv ner IP eller nåt, sätt dig vid hans dator, starta Remote Administrator Viewer", Tryck Connection -> Connect To -> Skriv in IP till din dator och tryck Ok.

Hoppas det hjälper något
Citera
2007-05-10, 06:28
Medlem
project_xs avatar
Om du ska köra RealVNC så får du inte glömma att stänga av brandväggen. Gillar heller inte windows fjärrstyrning
Citera
2007-05-10, 12:25
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av project_x
Om du ska köra RealVNC så får du inte glömma att stänga av brandväggen. Gillar heller inte windows fjärrstyrning

RealVNC funkar med brandväggar, bara att öppna porten man använder för att ansluta med.
Tror default port i RealVNC är 4899
Citera
2007-05-10, 13:02
Medlem
merlin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
RealVNC funkar med brandväggar, bara att öppna porten man använder för att ansluta med.
Tror default port i RealVNC är 4899

konstigt, "radmin" aka "remote administrator" har oxå port 4899, cool
Citera
2007-05-11, 00:07
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merlin2
konstigt, "radmin" aka "remote administrator" har oxå port 4899, cool

Vafan.... Det är ju Radmin jag snackar om... Snacka om o ha blandat ihop allt nåt djävulskt =/

Radmin är det du ska använda. Inget RealVNC som jag nämnt tidigare. Varit helt ute o cyklat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in