• 1
  • 2
2007-05-09, 23:06
Medlem
rezzs avatar
Tips på snabb och enkel mat för kvällen/natten. Nattmackor är ju ganska vanliga.. bananer kom jag på nyss..
Citera
2007-05-09, 23:34
Medlem
Nemjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezz
Tips på snabb och enkel mat för kvällen/natten. Nattmackor är ju ganska vanliga.. bananer kom jag på nyss..

Något som är ett mumsigt mellanmål är fattiga riddare.. simpelt för alla att göra så ere gott som fan med
Citera
2007-05-09, 23:39
Medlem
rezzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
fattiga riddare

utveckla
Citera
2007-05-10, 07:43
Medlem
Fittsparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezz
utveckla
Ska ha förklara varför han gillar fattoga riddare, eller?
Citera
2007-05-10, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittspark
Ska ha förklara varför han gillar fattoga riddare, eller?

Tror han menar mer hur och vad det är
Det är i princip vitt bröd som man låtit bada i pankakssmet som man sedan steker. Själv äter jag det "klassiskt" med kanel och socker, alternativt någon trevlig sylt. Ta en kik här för recept.
Men personligen tror jag att det är lite för "tungt" för kvällsmat, skulle snarare satsa på en knäckebrödsmacka med skinka på, eller smör och honung om du är söt-sugen.
Annars får man inte förglömma, en god bit kaka passar alltid bra, men det brukar bli mer än "en bit"

*edit* Weei! Första inlägget, har stalkat forummet en del.
Citera
2007-05-10, 10:19
Medlem
merbzzs avatar
Lite matigare mackor fungerar utmärkt en sen kväll.
Citera
2007-05-10, 11:10
Medlem
Ninsos avatar
Att vispa ihop en omelett går ju på 2 röda, och tar inte mycket längre tid att steka.
Citera
2007-05-10, 15:19
Medlem
Giggis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvy
Det är i princip vitt bröd som man låtit bada i pankakssmet som man sedan steker. Själv äter jag det "klassiskt" med kanel och socker, alternativt någon trevlig sylt.

Nej, inte i någon smet. Ägg och mjölk räcker! Doppa tre dagar gammalt vetebröd i ägg och mjölk, stek hårt i riktigt smör, strö över kanel och socker! Åhhh, saknar mormor när jag tänker på dessa smaskigheter hon ofta serverade!
Citera
2007-05-10, 16:17
Medlem
stRs avatar
Vad helst du äter till frukost?

Yoghurt, Fil, Gröt, Müsli, Keso, Ägg, Bröd, Grönsaker, Frukt, Rotfrukter, Frön, Nötter, Kesella.. osv osv osv.. Nyttigt är nästan villkorslöst = lätt men mättande.
Citera
2007-05-10, 16:29
Medlem
Smoothies i olika varianter och osockrad fullkornsvälling är mina kvällsfavoriter.
Citera
2007-05-10, 16:39
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninso
Att vispa ihop en omelett går ju på 2 röda, och tar inte mycket längre tid att steka.

Men tar fan så mycke längre tid å äta Usch å blä
Citera
2007-05-11, 02:14
Medlem
Squalos avatar
Omeletter är bra. Man blir mätt på färre kalorier om man slänger ihop en omelett än om man sitter och trycker i sig vitt bröd.

Annars är det bra att ta en frukt eller mixa ihop lite frusna bär och yoghurt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in