Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-05-09, 21:50
Medlem
kallelejs avatar
Jag hade tänkt att tillverka en egen bong. (för dom som inte vet är det ungefär som en vattenpipa utan vatten som man gör själv)
Nu är det så att det var ganska länge sen som jag höll på med bong/vattenpipor och kommer inte ihåg vad sakerna heter osv. Jag behöver delen som sitter längst upp på vattenpipan. "Krukan" man har tobaken i osv. Någon som vet vad denna del kallas samt var jag kanske kan köpa en sådan del?
Citera
2007-05-09, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kallelej
Jag hade tänkt att tillverka en egen bong. (för dom som inte vet är det ungefär som en vattenpipa utan vatten som man gör själv)
Nu är det så att det var ganska länge sen som jag höll på med bong/vattenpipor och kommer inte ihåg vad sakerna heter osv. Jag behöver delen som sitter längst upp på vattenpipan. "Krukan" man har tobaken i osv. Någon som vet vad denna del kallas samt var jag kanske kan köpa en sådan del?
på fb lär man sig nåt nytt varje dag.. tack för infon, det visste jag inte om bongar..
Citera
2007-05-09, 21:54
Medlem
kallelejs avatar
Asså jag vet att det finns typ hashbongar av glas. Men jag vill tillverka en egen av en stor cola flaska typ. Jag har hört ganska många kalla det bong iallafall. Förlåt för förvirringen.
Citera
2007-05-09, 21:57
Medlem
brtkrbzhnvs avatar
http://en.wikipedia.org/wiki/Bong
Citera
2007-05-09, 21:57
Medlem
Hnxs avatar
Är det en kopp du är ute efter?

Förresten, en bong ÄR en vattenpipa, men inte en sån som kallas vattenpipa i sverige (hookah).
Citera
2007-05-09, 22:00
Medlem
Nazipolizeis avatar
Citat:
Asså jag vet att det finns typ hashbongar av glas. Men jag vill tillverka en egen av en stor cola flaska typ. Jag har hört ganska många kalla det bong iallafall. Förlåt för förvirringen.

i bongar har man vatten. Annars är det en torrbong vilket inte är en vattenpipa...

Jag förstår dock inte vad du skall med en bong till om du skall röka tobak.. är du ute efter nickokick eller vadå? extremt osmidigt och opraktiskt i vilket fall som helst, inte särskilt gott heller. Men om du tvunget vill röka i bong så kolla i CB forumet finns en tråd där om hur man bygger sin egna bong.

Annars råder jag dig att köpa en vattenpipa för det verkar ju vara det du är ute efter
Citera
2007-05-09, 22:02
Medlem
kallelejs avatar
Jag har faktist alldrig testat att röka vattenpipa. (Har ingen aning om vart man kan få tag i en) Är det så stor skillnad?
Citera
2007-05-09, 22:05
Medlem
kallelejs avatar
Hittade en bra post på cannabis forumet. Det var en sån med en överdel från vattenpipa och sen en cola flaska jag syftade på. Tack för svar.
Citera
2007-05-09, 22:07
Medlem
Fyllekalass avatar
Citat:
Jag har faktist alldrig testat att röka vattenpipa. (Har ingen aning om vart man kan få tag i en) Är det så stor skillnad?
Jag tror inte du ska hålla på med vattenpipor, bongar o.s.v! Det kommer antagligen gå åt helvte för dig.
Citera
2007-05-10, 07:30
Medlem
Om det uppskattas kan jag måla upp i paint en mycket enkel och effektiv bong jag brukar köra med, bara att säga till
Citera
2007-05-10, 07:48
Medlem
gipzys avatar
en bong HAR man vatten i , och bongar behöver man inte göra själv, går att köpa. Men dom är lätta att göra själv. säger jag som har lång erfarenhet av bongar

straight from Cb-forum
Citera
2007-05-10, 17:23
Medlem
FoxHounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllekalas
Jag tror inte du ska hålla på med vattenpipor, bongar o.s.v! Det kommer antagligen gå åt helvte för dig.
Instämmer
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in