2007-05-09, 21:47
Medlem
doublejohns avatar
Hej!
Jag fick en ny rauter här om dagen, en D-link DSL-G624T. Sedan jag börjat anända den så har internet varit jäkligt segt.
När jag ska öppna en websida så kan det liksom bara stanna när den laddat hälften, medans ibland det går skitsnabbt.
Även MSN kopplar ifrån då och då och min ping i ventrilo kan stiga upp emot 10 tusen. Men då och då slutar det laggar för en minut eller två för att sedan börja igen.

Jag provade att spela counter-strike i 15 minuter på en 100mbit-server, och där låg jag stabilt på 13 i ping hela tiden, utan något märkbart lagg.

Eftersom det gick bra att spela borde det väl inte vara fel på rautern?

Jag har det senaste firmwaret i rautern.
Jag kör Windows XP media center.

All hjälp uppskattas!
Citera
2007-05-10, 16:18
* router
Citera
2007-05-10, 17:09
Medlem
Fabriksnollställt routern och kontrollerat om du har samma fel när du kör via kabel mot routern(ej trådlöst)?
Citera
2007-05-13, 13:29
Medlem
doublejohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersmurfigt
Fabriksnollställt routern och kontrollerat om du har samma fel när du kör via kabel mot routern(ej trådlöst)?

Jag glömde skriva att jag kör med kabel och att det trådlösa nätverket inte används.

Värt att nämna är också att jag nyss hittade på att det står i loggen att "DSL is out of sync" sedan följer "DSL is in sync".
Jag antar att det är anledningen till problemen, men hur fixar jag det?
Citera
2007-05-13, 15:28
Medlem
Moskaus avatar
Provat att 100% reseta den? Brukar göra tricket. Borde finnas en liten knapp som du får trycka in ett tag med hjälp av typ en nål eller dyl. Läs manualen för att veta exakt, t.ex. om du måste ha routern på när du gör det eller avstängd.
Citera
2007-05-13, 15:51
Medlem
Knarkads avatar
Byt ut din pirat rauter till en router så ska du nog få se på succé.

I övrigt: Får du goda mätvärden med tp-test?
Citera
2007-08-16, 03:02
Medlem
Skabbens avatar
Jag har faktiskt exakt samma problem, fast jag har en Dlink-G604T. Får oförklarbart lagg i ventrilo samt mitt msn hoppar också ut då och då och även min webbläsare kan vara ruskigt seg. Men spel och många andra program pingar jag jättebra nästan jämt. Har testat att reseta routern flera ggr med den lilla reset knappen som man behöver ett gem eller nåt för att komma åt. Trycker in den i 5 eller 10 sekunder eller vad det nu är. Det blir bra ett tag men problemet återkommer hela tiden.

Vad kan man göra åt saken?

Har för övrigt läst om problemet med ventrilo lagg i detta forumet men det hjälper mig inte så mycket, då jag inte förstår hälften enns av vad dom menar. http://www.ventrilo.com/forums/showthread.php?t=7356
Citera
2007-08-18, 12:46
Medlem
Skabbens avatar
Skulle vara evigt tacksam om någon sitter på en lösning eller ett tips på vad man skulle kunna göra för att fixa detta då det är brutalt irriterande!
Citera
2009-01-04, 21:10
Bannlyst
Jag bumpar tråden eftersom jag har exakt samma problem.
Någon som har en lösning på det hela?
Citera
2009-01-04, 22:26
Medlem
kanulas avatar
Den självklara lösningen är givetvis att inte använda en D-link router. Skräp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in