Min dator har börjat bete sig högst olämpligt på senare. minst tre gånger om dagen stänger den av sig själv utan notis och det ligger tillsynes ingen som hellst grund till det.
det kan ske såväl som när den står och puttrar i standbyläge som när jag precis skrivit klart ett tungt arbete utan att spara. Dock händer det alltid ett par minuter efter att jag satt igång ett spel, vilket som hellst, allt ifrån typ GTA 2 till Oblivion så det beror väl iallfall inte på överbelastning eller nåt sånt. vilket förövrigt skulle vara ganska förvånande ändå då jag sitter på ett ganska så kraftfullt paket.
Intel Core 2 duo @ 6600 mhz
Asus Geforce 8800 GTX 768 mb
2 gig ram @ 800 mhz (minns fan inte vilka det var)
nätagget hittar jag ej nån spec för men det var kraftigt med råge, stödde två grafikkort osv.
kort sagt ganska oklanderliga specifikationer.
jag har varit inne på att kanske nätagregatet strular när jag filosoferat över problemet men jag har inte tillgång till nåt passande substitut, dom är ju inte så jävla billiga längre så det är glest i mina kretsar också.
men vad tror ni om saken? är det hårdvaruproblem eller som jag innerligt hoppas på nån annan mindre svåråtgärdad deffekt?
tänkte formatera om hela skiten snart men känns som att det är lika bra att höra efter med folk som kanske sitter inne på en bra lösning innan jag vidtar några drastiska åtgärder.