• 1
  • 2
2007-05-08, 21:25
Medlem
Kanske lite dumma frågor men vill i vilket fall som helst gärna ha lite hjälp.
Skrev i en annan tråd men fick inget svar så hoppas på ett svar här.

Kör med Whey-80 och Kreatin Monohydrat..

Jag tar Whey-80 direkt när jag vaknar, en vid lunch om jag inte ska träna den dagen, om jag tränar så tar jag den drinken direkt efter träningen, sedan tar jag en sista drink innan jag lägger mig, dvs 3 drinkar om dagen, just nu tar jag Kreatin morgon (07), lunch (13), middag (18) och innan ja ska söva (23).. drygt.. Men nästa vecka så ska jag ju bara köra en enda kreatin om dagen, direkt efter träningen. hur ska jag göra med whey-80 då? ska ja istället köra morgon, kväll och innan träningen ist för efter och ist köra kreatin efter träningen?

Eller ska jag ha helt annan dosering vid olika tidpunkter? jag kanske ska ta fler doseringar per dag, eller mindre? Vore riktigt tacksam om man kunde få hjälp med ifall man ska ha annan dosering eller vilken dosering/dag som är bäst..

Vore tacksam för svar!
Citera
2007-05-08, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karlgren

Jag tar Whey-80 direkt när jag vaknar, en vid lunch om jag inte ska träna den dagen, om jag tränar så tar jag den drinken direkt efter träningen, sedan tar jag en sista drink innan jag lägger mig, dvs 3 drinkar om dagen, just nu tar jag Kreatin morgon (07), lunch (13), middag (18) och innan ja ska söva (23).. drygt.. Men nästa vecka så ska jag ju bara köra en enda kreatin om dagen, direkt efter träningen. hur ska jag göra med whey-80 då? ska ja istället köra morgon, kväll och innan träningen ist för efter och ist köra kreatin efter träningen?

Eller ska jag ha helt annan dosering vid olika tidpunkter? jag kanske ska ta fler doseringar per dag, eller mindre? Vore riktigt tacksam om man kunde få hjälp med ifall man ska ha annan dosering eller vilken dosering/dag som är bäst..

Vore tacksam för svar!

Testa lite mat också?
Citera
2007-05-08, 21:39
Medlem
Tycker det verkar lite mycket. Är man nybörjare så behöver man inte hälla i sig 3l pulverdricka varje dag tycker jag.

Det räcker väl med att du tar det 1-2 gånger per dag? Kanske ännu mindre. Det beror ju på hur mycket du tränar och hur ofta.

Sen så som han ovanför sa. Ät mat också
Citera
2007-05-08, 21:40
Medlem
Självklart äter jag vanlig mat också.. Tränar måndag-fredag.. så 5 ggr i veckan. Men om man nu ska dricka mindre, vad tycker ni jag ska ta dom? morgon och kväll eller hur ska man ta dom?
Citera
2007-05-08, 23:17
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlgren

Vore tacksam för svar!

Kanske är jag som är dum i huvet, men jag förstår inte frågeställningen. Som jag tolkar det undrar du vad du ska göra med alla whey-80 när du inte kommer ha kreatin i dem. Stämmer det? I såna fall förstår jag inte varför du fått för dig att man bara kan dricka whey-80 om man har kreatin i. Givetvis är det ju bara att fortsätta dricka proteinet även om du har kreatin i en av dem.
Citera
2007-05-09, 08:19
Medlem
Nej min fråga var hur jag ska ta mina drinkar.. Man ska ju ta Kreatinet direkt efter träningen och då undrade jag om man skulle ta Whey-80 drinken innan träningen eller den efter träningen också? för jag tar ju en drink när jag vaknar och en innan jag lägger mig för att sova. förstår du?

Eller ska man ändra helt och ta dessa drinkar vid helt andra tidpunkter?
Citera
2007-05-09, 09:54
Medlem
Du kan testa som jag kör. Tycker jag fungerar bra. Du tar 5 gram kreatin fyra ggr om dagen i tre dagar sen håller du upp tre dagar sen börjar du om o kör så hela tiden. Drinkarna kör jag ungefär som du. En efter träning o en på kvällen.
Citera
2007-05-09, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysk
Du kan testa som jag kör. Tycker jag fungerar bra. Du tar 5 gram kreatin fyra ggr om dagen i tre dagar sen håller du upp tre dagar sen börjar du om o kör så hela tiden. Drinkarna kör jag ungefär som du. En efter träning o en på kvällen.

här står det förklarat mera.

http://www.ast-ss.se/html/article.asp?ArticleID=608
Citera
2007-05-09, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insolation
här står det förklarat mera.

http://www.ast-ss.se/html/article.asp?ArticleID=608

haha flera som använder ast som bibel .)
Citera
2007-05-09, 10:57
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysk
haha flera som använder ast som bibel .)
Ja tyvärr

Inte dom mest utbildade minst sagt. Förutom deras idiotiska tips på vissa övningar så hävdar ju dom att deras protein är 100% bättre än närmaste konkurent samt att man kan gaina 10kgmuskler på 12veckor med deras proteintillskott
Citera
2007-05-09, 11:23
Medlem
Införskaffa en gainer och drick den efter träning istället då kroppen även behöver kolhydrater.
Citera
2007-05-09, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Ja tyvärr

Inte dom mest utbildade minst sagt. Förutom deras idiotiska tips på vissa övningar så hävdar ju dom att deras protein är 100% bättre än närmaste konkurent samt att man kan gaina 10kgmuskler på 12veckor med deras proteintillskott

Hehe om man kan bortse från deras absurda propaganda så tycker jag allt dom har ganska mycket mat nyttigt..men som sagt, man får passa sig så man inte sugs in av deras marknadsföring. DU AXON borde föresten smyga in på min blogg o fälla en kommentar om vad du tycker om det hela. Hade gott
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in