2007-05-08, 19:42
Medlem
motivs avatar
tja alla!

Idag när jag om hem från plugget och skulle starta datorn hörde man inte hur datorn startades upp eller WinXp ikonen visade sig på skärmen. Datorn är helt död, lampan till nätagget blinkar och man hör ett tickande ljud från nätagget! Ska jag testa att plocka ut batteriet på moderkortet och restarta bios? Försvinner data då?

tack på förhand

spec; asus p450-le, p4 3,0 ghz, 1 gb ram, 250 gb hddd 7200 rpm, 9800pro
Citera
2007-05-08, 19:46
Medlem
project_xs avatar
Jaa.. du kan ju prova med att reset:a bios (du förlorar inget viktigt förutom ett par inställningar i bios).. men jag tror inte det hjälper. Om du har ett annat nätagg hemma så kan du ju testa att byta, för de låter som nånting har fått sig en stöt eller liknande.
Om inte byte av nätagg funkar så kan du ju prova att byta moderkort,processor,minnen osv. hålla på så tills du hittar felet. Enda sättet jag skulle gjort på, eller om du inte orkar göra de så är det bara att köpa nytt :/

Lycka till!
Citera
2007-05-08, 19:49
Medlem
motivs avatar
jo men ska nog försöka det där med moderkortet...Är 80% säker att det är nätagget eftersom att morsan mixtrade med propparna i elskåpet. Så jäkla trist...
Citera
2007-05-08, 19:54
Medlem
elecans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motiv
jo men ska nog försöka det där med moderkortet...Är 80% säker att det är nätagget eftersom att morsan mixtrade med propparna i elskåpet. Så jäkla trist...

Om hon mixtrade där så finns ju risken att en säkring har gått i nätagget, men testa som sagt att byta ut det innan, låna av en polare eller något likande. Om du ska försöka laga det glöm inte att låta det ladda ur i några timmar så du inte får en vacker kyss när du meckar i det
Citera
2007-05-08, 19:55
Medlem
motivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elecan
Om hon mixtrade där så finns ju risken att en säkring har gått i nätagget, men testa som sagt att byta ut det innan, låna av en polare eller något likande. Om du ska försöka laga det glöm inte att låta det ladda ur i några timmar så du inte får en vacker kyss när du meckar i det

testade att rsa bios men samma fel . blir väll att köpa eller låna ett nätagg...
Citera
2007-05-08, 19:57
Medlem
project_xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motiv
testade att rsa bios men samma fel . blir väll att köpa eller låna ett nätagg...

Jupp.. livet är surt
Citera
2007-05-08, 19:57
Medlem
motivs avatar
någon som har ett tips på ett nätagg? =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in