• 1
  • 2
2007-05-08, 17:14
Medlem
John Husvagns avatar
Jag har varit godisfri i ett helt år imorgon (har gått ner 18 kg) och ska då fira det med en liten godisbit. Vilken ska jag köpa? Var finns den att få tag på, osv?
Citera
2007-05-08, 17:24
Medlem
Nothing Specials avatar
Köp en öl vettja

Nej men plocka lite av varje (lösgodis) från din lokala godisbutik och testa själv.

Jävligt starkt jobbat btw
Citera
2007-05-08, 17:25
Medlem
T-minus60s avatar
DON'T DO IT! Du kmr bara falla tibax igen! En godisbit blir två, två blir tre osv. Vi vet alla hur svårt det är att sluta äta godis när man väl börjat!

En narkoman som varit fri i två år firar ju knappast genom att ta sig ett litet skjut =O

Ät vindruvor lr nått istället, lr drick 10+ barcadi och få en äcklig sockersmack som sitter i minst i 2 dagar, tro mig, jag vet :/
Citera
2007-05-08, 19:08
Medlem
Jim Divines avatar
Kan tipsa om godispersikor... förbannat goda.
Chokladsnäckor funkar också...

Detta är lösvikt, men du kanske ska slå på extra och köpa nån fin choklad?
och om du ska slå på extra med fin choklad, kanske du ska bjuda ut/ragga upp flickvännen/ nån brud och gå på date? Köp till lite blommor och boka bord på nån mysig restaurant... vem vet, det kanske tillochmed blir extra mysigt i sängen efteråt? Helt klart värt det...
Citera
2007-05-09, 15:39
Medlem
Tjingelings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John Husvagn
Jag har varit godisfri i ett helt år imorgon (har gått ner 18 kg) och ska då fira det med en liten godisbit. Vilken ska jag köpa? Var finns den att få tag på, osv?

Bra jobbat!

Om du vill fira med något riktigt gott..då är mitt tips Ragusa!
Supergod nougatstång med hasselnötter.

Annars är oliver också jättegott, och lite nyttigare än Ragusa..
Men oliver är vanebildande, så kanske det är säkrast med nougaten..
Citera
2007-05-09, 15:47
Medlem
Pastafrutta på lösvikt är för jäkla gott!
Citera
2007-05-09, 18:32
Bannlyst
jag skulle rekommendera söta gröna ovala vindruvor...är gott, men innehåller inte raffinerat socker och tillsatser och är dessutom inte beroendeframkallande.

Starkt jobbat måste jag säga.
Citera
2007-05-09, 20:14
Medlem
hesons avatar
Fazer gröna marmeladkulor.
Men bered dig på en fet sockerkick ("I am Cornholio, come out with your pants down!")
Citera
2007-05-10, 11:20
Medlem
Grejen är att om du kommer börja igen så kommer du falla tillbaka. Jag körde likadan grej förra året. La av med allt sån där skit i 3-4 månader. Och sen skulle jag till åre och då tänkte jag "Ähh va fan, jag drar i mig lite smågodis på resan upp". Tjaa att det blev lite smågodis. Hela resan var i praktiken ett springade efter godis hela tiden.

Och nu när du inte har käkat det på 1 år så borde du väl tappat suget efter det också? Jag gjorde iaf det efter 2 månader. Men det var fan 2 tuffa månader...

Gick lite OT här men.

Men visst om du ska käka godis iaf så kör en god lösgodispåse. Inget knäcker det. Köp också från något lite mer finare ställe än tex turken nere i centrum. Åk till en riktig godisbutik och handla på dig.
Citera
2007-05-10, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John Husvagn

Wienernougat är helt klart det godaste som finns! Ni vet de där vita kartongerna ifrån Fazer med ett dansande par på... Mjuka kärmiga nougatbitar med mandelflagor i.
Det skulle jag satsa på
Citera
2007-05-10, 19:36
Medlem
Valrhona Noir Amer tror den va 71%. Orgasm i godisform plus att man bara behöver äta lite för att bli nöjd och glad.
Citera
2007-05-10, 19:40
Medlem
Avva66s avatar
Läkerol special. Fan så goda, utan socker dessutom.
Kan va milt laxerande, men jag tål dom i alla fall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in