• 1
  • 2
2007-05-08, 16:05
Medlem
budgies avatar
Hur får man effekterna att funka. har kopplat in gitarren och kan höra den genom högtalarna men när jag lägger till nån effekt hör jag ingen skilnad

Citera
2008-06-11, 21:26
Medlem
chieftains avatar
guitar rig 2 effekter

Installerade nyss guitar rig 2 och tänkte höra om någon vet vad mitt problem kan vara.

Jag spelar in med effekter i programmet genom programmet, när jag spelar upp inspelningen i guitar rig 2 hörs den med effekterna men när jag spelar upp .waven i winamp så är det utan effekterna och det hörs bara som när jag spelar utan guitar rig. Vad gör jag för fel, hur sparar man på det rätta sättet?

Här är ett klipp på hur mina inspelningar blir om jag förklarade dåligt.
http://www.speedyshare.com/745770900.html
Som ni hör så hörs det bara som om jag har kopplat in gitarren i datorn och sen spelat in i sound recorder, men så vill inte jag att det ska låta, jag vill ha effekterna i guitar rig med i inspelningen.
Senast redigerad av chieftain 2008-06-11 kl. 21:42.
Citera
2008-06-12, 14:04
Medlem
Hullabaloo87s avatar
Gör så här, lägg alla dina Gråa tapedeck längst upp om du kan det, jag har försökt lite men aldrig lyckats =D Sen ge en skärmdump på det när du spelar in.. Om du inte vet vad en skärmdump är så bara tryck print screen, ctrl-v i paint, sedan lägg på tinypic t.ex. så kanske man ser vad felet är.
Citera
2008-08-13, 06:10
Medlem
reborns avatar
Guitar Pro och Guitar Rig 3 samtidigt?

Åhoj!

Jag har ett litet problem, när jag kopplar in mitt externa ljudkort så kan jag inte lyssna på musik från foobar, winamp eller WMP samtidigt som jag spelar gitarr genom Guitar Rig, eller Amplitube, inte Guitar Pro heller. Vad är det för inställningar jag ska ändra?

Slår jag av Guitar Rig/Amplitube kan jag lyssna på musik och allt ifall jag ändrar output till externa ljudkortet, men direkt jag slår på GR3/Amplitube försvinner allt ljud förutom det.

Har ett E-MU 0404 ifall det hjälper.
Senast redigerad av reborn 2008-08-13 kl. 06:16.
Citera
2008-08-13, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reborn
Åhoj!

Jag har ett litet problem, när jag kopplar in mitt externa ljudkort så kan jag inte lyssna på musik från foobar, winamp eller WMP samtidigt som jag spelar gitarr genom Guitar Rig, eller Amplitube, inte Guitar Pro heller. Vad är det för inställningar jag ska ändra?

Slår jag av Guitar Rig/Amplitube kan jag lyssna på musik och allt ifall jag ändrar output till externa ljudkortet, men direkt jag slår på GR3/Amplitube försvinner allt ljud förutom det.

Har ett E-MU 0404 ifall det hjälper.

Har EXAKT samma problem

Har också E-MU 0404 kan inte spela upp något från Guitar Pro, eller spela in midi spår eller lyssna på mp3 medans andra musikrelaterade program som körs.

Hjälp!
Senast redigerad av ekorrerror 2008-08-13 kl. 14:47.
Citera
2008-08-13, 15:19
Medlem
brainspaces avatar
Kontrollpanelen. Ändra ljudet därifrån...att ljudkortet "tar upp" allt ljud, maybe?
Citera
2008-08-13, 15:57
Medlem
reborns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brainspace
Kontrollpanelen. Ändra ljudet därifrån...att ljudkortet "tar upp" allt ljud, maybe?
Nix, fungerar inte. Det är som att Guitar Rig/Amplitube tar upp alla slots eller något för ljudet, för även om jag ändrar output på winamp/guitar pro till E-MU 0404 så får jag ändå inget ljud, bara det från Guitar Rig/Amplitube.
Citera
2008-08-16, 02:13
Medlem
Pavarottis avatar
Guitar Rig 3, Söker Ljudbank

Hej!

Har precis installerat senaste versionen utav Guitar Rig 3 och sitter och njuter av allting man kan göra och speciellt med alla "Signature Sounds"

Dock tycker jag vissa inte alls är bra och andra saknas helt.

Så om någon snäll sate som själv sitter med GR3 som vet någon site med setups att ladda hem så vore det great, sitter just nu och lär mig Hells Bells på "Malcom McThunder" Soundet som jag antar är Malcom Young från AC/DC dom menar då.

Peace out
Citera
2008-08-16, 03:30
Medlem
djues avatar
undrar det samma.

Speciellt lite sköna blues setups eller sköna jazz ljud
Citera
2008-08-16, 17:37
Medlem
Pavarottis avatar
Verkar inte bättre än att man får försöka sätta ihop något själv
Citera
2008-08-17, 02:07
Medlem
Protheuss avatar
http://www.native-instruments.com/in...riguserlib&L=1

Ungefär så här menar du? Dock inte särkilt mycket upplagt.
Citera
2008-08-17, 02:14
Medlem
Pavarottis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Protheus
http://www.native-instruments.com/in...riguserlib&L=1

Ungefär så här menar du? Dock inte särkilt mycket upplagt.

Precis!

Synd att det inte var så mycket som sagt, men en bra start
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här