Det där är säkert olika... ang eran fråga om hästtjejer är mer tighta? men visst kan det stämma.. man använder ju sitsen och sätet för att ge hästen bästa hjälper till att förstå vad den skall göra.. Inte bara fötterna man ska sparka med så att säga.. tyngdhjälper och hela köret är viktigt för att få en häst att gå i form. Och visst för att få en häst i form så krävs det en hel del "ridmuskler".. men även rygg. axlar, mage, rygg och rumpa.. I stort sätt används alla muskler .. Själv rider jag Fälttävlan och där krävs det både kondis och och bra ridmuskler för att orka..
Att hästtjejer är dryga och besserwisser kan jag verkligen hålla med om. Som tur är slipper jag sånt skit i mitt stall.. men fy farao på ridskolor och dyra privatstall.. skitsnack och det ena och deta andra.. usch och fy!
Jag måste bara lägga till det här klippet från en gammal filmklassiker som handlar om Alec den lilla pojken som är med i en fartygskatastrof och hamnar på samma öde ö som hästen Black (fr 1979) .. skruva på volymen och glo på detta!! löjligt är det kanske men visst fan är det ett grymt underbart...
Eftersom killar oftast gillar fart tror jag ärligt talat inte att det finns nått mer härligare och bättre kick än att dra på i full galopp,, just denn film fångar riktigt härliga scener så därför är ljudet viktigt

.. bäst blir det väl efter 2-3 minuter in i "filmen" hoho.. å va nördig jag är jag vet!
http://www.youtube.com/watch?v=2fVZOCw_TEs