2007-05-08, 15:58
Medlem
mugabes avatar
Hästar luktar gott. Hästtjejer är mysiga!
Citera
2007-05-08, 19:32
Medlem
Jag skulle vilja ha påståendet om att hästtjejer är mer tighta i murrvan bekräftat, ska vara så pga av att muskelaturen tränas vid ridning... OM den nu skulle vara så, så skulle jag aldrig larva mig mot en hästtjej
Citera
2007-05-08, 20:05
Medlem
Jernvantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atm
Jag tycker att hästtjejer är av den vettigare sorten, ofta väldigt jordnära tjejer.

Eller så är dom besserwissiga idioter som ser sig och sin häst som toppen av världen.
Citera
2007-05-08, 21:10
Medlem
weiskorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jernvante
Eller så är dom besserwissiga idioter som ser sig och sin häst som toppen av världen.
Så har de flesta hästtjejer jag har varit i kontakt med varit. Och det är ett stort antal. Höll själv på med hästsport i mina yngre dar, 10 år sen. Och ja, fyfan helt enkelt. Finns säkert undantag eller så har jag bara träffat idioterna.

Edit:
Angående hästar luktar osv så har nog bara din kille dålig fantasi som inte kommer på nått annat att reta dig för. För jag antar att han är en normal människa som just bara retas och igentligen inte har nått emot hästar överhuvudtaget. Förutom lukten då självklart
Citera
2007-05-08, 21:10
Citat:
Ursprungligen postat av zubzero
Jag skulle vilja ha påståendet om att hästtjejer är mer tighta i murrvan bekräftat, ska vara så pga av att muskelaturen tränas vid ridning... OM den nu skulle vara så, så skulle jag aldrig larva mig mot en hästtjej

Egna erfarenheter utav två hästtjejer säger mig att det är så, dock vet jag inte ifall det är flickorna i sig som är tighta eller deras intresse som gör dem tighta.
Citera
2007-05-09, 01:08
Medlem
Det där är säkert olika... ang eran fråga om hästtjejer är mer tighta? men visst kan det stämma.. man använder ju sitsen och sätet för att ge hästen bästa hjälper till att förstå vad den skall göra.. Inte bara fötterna man ska sparka med så att säga.. tyngdhjälper och hela köret är viktigt för att få en häst att gå i form. Och visst för att få en häst i form så krävs det en hel del "ridmuskler".. men även rygg. axlar, mage, rygg och rumpa.. I stort sätt används alla muskler .. Själv rider jag Fälttävlan och där krävs det både kondis och och bra ridmuskler för att orka..

Att hästtjejer är dryga och besserwisser kan jag verkligen hålla med om. Som tur är slipper jag sånt skit i mitt stall.. men fy farao på ridskolor och dyra privatstall.. skitsnack och det ena och deta andra.. usch och fy!

Jag måste bara lägga till det här klippet från en gammal filmklassiker som handlar om Alec den lilla pojken som är med i en fartygskatastrof och hamnar på samma öde ö som hästen Black (fr 1979) .. skruva på volymen och glo på detta!! löjligt är det kanske men visst fan är det ett grymt underbart...

Eftersom killar oftast gillar fart tror jag ärligt talat inte att det finns nått mer härligare och bättre kick än att dra på i full galopp,, just denn film fångar riktigt härliga scener så därför är ljudet viktigt .. bäst blir det väl efter 2-3 minuter in i "filmen" hoho.. å va nördig jag är jag vet!

http://www.youtube.com/watch?v=2fVZOCw_TEs
Citera
2007-05-09, 01:53
Medlem
Bajsfacistens avatar
Jag förstår inte grejen med hästar och kommer nog aldrig att göra det.
Hästarna är i hästtjejernas ögon underbara, att den håller på att sparkas, bitas och halvt springa ner en bortförklarar de som bus, eller anklagar en för att ha provocerat den. Att hästen de äger är halvvild, aggressiv och nervös finns inte i deras sinnevärld. "2Andras hästar är kanske sådana min inte min Miramiss".

Hästar luktar de inte, de stinker. Det vore inte så farligt om inte tjejerna impegnerades i hästodör vilket de tyvärr gör.

Att en del tycker det är fjolligt beror nog på att tjejerna daltar med sina hästar till det extrema och behandlar de som handikappade bäbisar. Att hålla på och pyssla och fläta flätor på en best som väger ett halvt ton, är ganska märkvärdigt beteende.

Och förövrigt så ska de skita på varenda liten småväg.
Citera
2007-05-09, 01:56
Medlem
häst tjejer brukar ha "mer" bakom pannbenet än andra tjejer som fjollar runt och
har hela sitt liv upplagt på minutpresition och spelar på "Detta ska bli mitt liv".

hästtjejer är mer jordnära och helt klart ett bra kort att satsa på
Citera
2007-05-09, 02:10
Medlem
Inget fel på häst tjejer! Såvida vi inte pratar Djursholm hästtjejer! Har själv ridit in en häst i min ungdom, med viss hjälp. Så jag vet att det är inga fjollor vi pratar om. + Att gillar man djur så är man oftast en bra människa. Tror din pojkvän är en fjolla. "Ursäkta kommentaren" Men att rida och träna en häst rätt är inget vem som helst klarar av. Sedan att jag vart lite kåt av att bara läsa topic, gör mig bara lite partisk. Näe du med perversa tankar, jag tänkte inte tjej + häst. Jag tänkte mig + hästtjej!
Citera
2007-05-09, 02:10
Medlem
toMishs avatar
Jag hatar verkligen hästar. Jag har en ständigt återkommande dagdröm att ta ut mina aggressioner över en häst, med en yxa i handen. En riktigt muskulös hingst, som man hugger i låret, det skulle stilla mitt begär. Dessa jävla åbäken som springer omkring och bajsar på gatorna, som folk av någon anledning fortfarande rider på är fan bara i vägen.
Jag brukar oftast brista ut i skratt när jag ser en polis rida runt på dessa fåniga djur. Jag föreställer mig hur de går in på polisstationen och möts av chefen, och följande dialog utspelar sig:

-Tjenare, jag tänkte åka runt och patrullera i city idag.
-Njaa, alla bilar är upptagna just nu...
-Jaså, då får jag väl skriva pappersarbete då.
-Näe, du får nog ta reserven.
-Du menar inte...
-Jo. En häst får du.

Nej, fyfan för dessa jävla skink- och limdjur, och alla som älskar dessa.
Citera
2007-05-09, 02:15
Medlem
Det är en myt att tjejer som rider är vältränade. Det är inte en särskilt ansträngande sport. Finns ju mängder av sporter och idrotter som är bra mycket mer ansträngande. Hästridning får mig mer och tänka på ansträngning i klass med krocket och golf.

För övrigt gör sig havremopeder bäst mellan två skivor bröd tillsammans med pommes frites och en mellancola.
Citera
2007-05-09, 12:36
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Tjejer som rider är ju aldrig fel...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in