• 1
  • 2
2007-05-08, 12:18
Medlem
Skulle det vara möjligt rent tekniskt at koppla en dator till hjärna och därigenom öka sin IQ? Vad skulle ni göra om man kunde det?
Citera
2007-05-08, 12:33
Bannlyst
Jag skulle koppla en dator till min hjärna och öka min IQ?
Citera
2007-05-08, 15:42
Medlem
AlitheSeconds avatar
Datorer är redan kopplade till hjärnan. Via synen, hörseln och våra muskler (fingrar).
Citera
2007-05-08, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlitheSecond
Datorer är redan kopplade till hjärnan. Via synen, hörseln och våra muskler (fingrar).
Ja men jag tänker mer via kapitalist dyra chip som sätts in i hjärnbalken och så att man på så sett kan vara uppkopplade på nätet tex.
Citera
2007-05-08, 19:42
Medlem
Cormacs avatar
koppla en dator till hjärnan.. jag får en bild av en comport i bakhuvudet och att man håller i en laptop XD

vad man skulle göra? ja det beror väl totalt på möjligheterna, hur allt är utformat osv
Citera
2007-05-08, 20:05
Medlem
Jrgens avatar
Jag skulle hacka mig in i andra människors hjärnor och få dem att ge mig pengar eller utföra sexuella tjänster.
Citera
2007-05-09, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cormac
koppla en dator till hjärnan.. jag får en bild av en comport i bakhuvudet och att man håller i en laptop XD

vad man skulle göra? ja det beror väl totalt på möjligheterna, hur allt är utformat osv
Tänk dig att du har din dator uppkopplad hemmavid och att du hasr operat ett chip in i hjärnan som låter dig kontrollera dator hemmavid, vilket även gör att din egen hjärna blir uppkopplad emot nätet, ger dig tillgång till kalkylator i huvudet etc möjligheterna är stora.
Citera
2007-05-09, 12:50
Medlem
Emp-snubbes avatar
...

Man skulle kunna surfa på fb hela dagarna:P frågan är om det skulle vara så nyttigt med en dator i huvudet. Vad händer om hårddisken kraschar?
Citera
2007-05-09, 13:43
Medlem
tror att språk centret o syn,hörsel centret skulle ersättas med ofantliga mängder med porr
Citera
2007-05-09, 16:34
Medlem
Antinomoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlitheSecond

Väl talat!

//Mvh, M
Citera
2007-05-09, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antinomos
Väl talat!

//Mvh, M
Nå ska vi inte vara så tråkig! d
Citera
2007-05-09, 18:09
Medlem
Antinomoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFrodo
Nå ska vi inte vara så tråkig! d

Jo!

Faktum är att denna tråd borde flyttas till neturvetenskap/teknik, då det inte är filosofi.

//Mvh, M
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in