2007-05-08, 09:56
Medlem
Suicide Nations avatar
Nå, tänkte att vi kunde slänga ihop en diskussion om låtar med dynamik utöver det vanliga

Själv får jag ta och motivera Opeth - Deliverance

Med en så pass duktig trummis som spelade in den plattan så kan det inte fela någonstans. Låten bygger upp under närmre 10 minuter fram tills att allt bara bryter av och det enda som hörs är en liten dissonant gitarrslinga som snart backas up av den fetaste rytmsektionen inom modern hårdrock! Det absolut bästa ''stop-n-go'' riffet i mannaminne och helt överjävligt coola trummor! Tillslut fadear slingan ut och det enda som ligger kvar är kompsektionen och ett akustiskt piano som fadera in och ut... Brilliant skit!
Citera
2007-05-08, 09:58
Medlem
MorrissonEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suicide Nation
Nå, tänkte att vi kunde slänga ihop en diskussion om låtar med dynamik utöver det vanliga

Själv får jag ta och motivera Opeth - Deliverance

Med en så pass duktig trummis som spelade in den plattan så kan det inte fela någonstans. Låten bygger upp under närmre 10 minuter fram tills att allt bara bryter av och det enda som hörs är en liten dissonant gitarrslinga som snart backas up av den fetaste rytmsektionen inom modern hårdrock! Det absolut bästa ''stop-n-go'' riffet i mannaminne och helt överjävligt coola trummor! Tillslut fadear slingan ut och det enda som ligger kvar är kompsektionen och ett akustiskt piano som fadera in och ut... Brilliant skit!
Har aldrig hållt med någon mer i hela mitt liv än vad jag håller med dig just nu
Citera
2007-05-09, 17:33
Medlem
Social Suicides avatar
Jag måste nog också hålla med =D.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in