2007-05-08, 00:52
Medlem
Tjenare jag behöver lite hjälp här. Jag har en dator som jag använt länge med en hårddisk som är fylld med saker som jag vill komma åt. Problemet är att grafikkortet på den datorn nu är trasigt så jag har flyttat över den hårddisken till min andra dator som en slave för att försöka komma åt filerna där igenom. Problemet är att mitt anvädnarkonto på den förra datorn hade ett lösenord och att den profilen var personlig så ingen annan användare kom åt filerna. Så jag kan komma åt andra filer men inte just dem som ligger på min profil. sökvägen är I:\Documents and Settings/Langostinos. Så därför nu när jag skall in på mappen så är den låst så att jag inte kommer åt filerna. Är det någon som vet hur man kan bära sig åt för att komma åt materialet?

Tack på förhand
Citera
2007-05-08, 10:59
Medlem
Ta "ägarskap på mappen

Som Administratör välj Egenskaper på mappen sedan -Säkerhet-Avancerat-Ägare-Redigera och välj Administratör och boka för att det ska gälla neråt i mappen.

Om säkerhetsfliken saknas så går du in på mappalternativ och klickar ur "Använd enkel fildelning"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in