Blev så illa tvungen att installera om operativsystemet idag och tänkte samtidigt passa på att "nergradera" mig till windows 2000 vilket gick åt helv***.
Har redan testat releasen jag har, så det är inget fel på den. Men minns att jag hade problem även på en äldre dator jag hade, just med att boota från externa cd läsaren.
Nu tycker jag det verkar väldigt konstigt om jag blir tvungen att köpa en intern cdläsare bara för att kunna installera ett operativsystem, när det fungerar hur fint som helst att installera windows XP från en extern cdläsare.
För jag menar... i praktiken så fungerar ju allting på samma sätt. Jag tar 2 piratkopior som exempel bara för att underlätta:
En piratversion av KlockreN:s release av XP packas upp, mountas i daemontools och bränns i nero.
EXAKT samma sak gör man med etho:s release av windows 2000, men ändå vill den inte fungera med externa.
Något tips om vad jag ska göra?
Själv har jag tänkt i dom banorna att det ska finnas något program - liknande daemontools - som startas direkt i bios, och att man kan boota från programmet som en virtuell cdläsare, men det är vad jag förstår bara önsketänkande?
Tips? Förslag om annan release det funkar med? Kan jag på något sätt installera 2k PÅ detta operativsystem (fast det egentligen inte går [om ni förstår vad jag menar, vet inte hur jag ska formulera mig annars

]) och sedan avinstallera XP?