2007-05-07, 20:57
Medlem
gakashins avatar
Tjenare! Vill bygla min S-ATA hdd så att den bara arbetar på SATA-150 nivå. Om man läser dessa länkar så ser man hur man ska bygla. http://wdc.custhelp.com/cgi-bin/wdc....i=&p_topview=1 samt http://wdc.custhelp.com/cgi-bin/wdc....CtzYXRh&p_li=#

Anyway, va fan är det för plupp som dom byglar med? Var får jag tag i detta? Jag har 2 andra s-ata hdds som redan är byglade enligt "default 2" standarden, skulle det funka att ta ut en utav dessa och bygla den andra till SATA-150 hastighet? Bästa alternativet hade dock varit att ha en sån grej...

Blev lite flummigt nu men hoppas ni förstår.
Citera
2007-05-07, 23:16
Medlem
midnighttrains avatar
brukar alltid sitta en sådan plupp på så att man lätt kan bygla dem. har du någon gammal ide hårddisk eller liknande kan du ju ta byglen därifrån. annars kan du ju försöka tillverka en egen.
Citera
2007-05-07, 23:43
Medlem
DennisOlofs avatar
Varför bygla till SATA150 om det fungerar, många moderkort med SATA150 kan köra SATA300 diskar ändå.

Det är bara vissa moderkort som har problem med vissa hårddiskar.
Citera
2007-05-08, 11:31
Medlem
gakashins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Varför bygla till SATA150 om det fungerar, många moderkort med SATA150 kan köra SATA300 diskar ändå.

Det är bara vissa moderkort som har problem med vissa hårddiskar.

Och min disk är en utav dom som inte fungerar!
Citera
2007-05-08, 23:08
Medlem
DennisOlofs avatar
gakashin kan vara så, om möjligt, testa hårddisken hos någon du känner, då vet du garanterat om det är hårddisken som krånglar eller din dator.

Sedan är ju valet, går det att fixa datorn på något sätt och om du skaffar en ny disk kommer den att fungera eller blir det samma problem. Då kanske det är något ordentligt fel på din burk som du måste fixa innan man kan köra en sata disk ?

Jag vet inte vad du kan göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in