2007-05-07, 19:50
Medlem
herpesvårtas avatar
Vad är det man gör för fel när man får upp medelandet "could not decompress frame 0" när man ska bränna in subs i AVI ReComp? En del filmer har funkat, och en del inte. Och ja jag har följt de instruktioner som finns (samma filnamn, samma mapp, rätt undertext mm) Kan förövrigt tillägga att jag aldrig ens lyckats bränna in text i filmen, utan jag kollar alltid via previewn
Citera
2007-05-07, 20:34
Medlem
Stiffmeisters avatar
Om du vill bränna in undertexten i en film och få ut den i divx/xvid ska du pröva virtualdub.
Vill du ha den på en DVD ska du testa ConvertXtoDVD.
Vill du bara se filmen i datorn lägger du in vobsub.
Citera
2007-05-07, 21:20
Medlem
herpesvårtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffmeister
Om du vill bränna in undertexten i en film och få ut den i divx/xvid ska du pröva virtualdub.
Vill du ha den på en DVD ska du testa ConvertXtoDVD.
Vill du bara se filmen i datorn lägger du in vobsub.

Ok, du får förlåta min dumma fråga, men hur lägger man in vobsub?
Citera
2007-05-07, 21:38
Medlem
Stiffmeisters avatar
http://www.undertexter.se/?p=codec
Näst längst ner på sidan hittar du vobsub. Installera. Sen lägger du bara undertexten i samma mapp som filmen och döper om den så att den heter samma som filmfilen.
Gör inte som min klantige bror bara.. Han döpte om filändelsen till .avi också så att han kopierade över filmen.
Sen är det bara att tuta och köra i din favoritmediaspelare.

Just det... Om din favoritmediaspelare är VLC kan du helt skita i vobsub och lägga med undertexten direkt i spelaren om du tar öppna fil under menyn arkiv.
Citera
2007-05-08, 18:21
Medlem
TuXIs avatar
Skickas från Fildelning till MS Windows.

//Mod
Citera
2007-05-10, 17:43
Medlem
herpesvårtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffmeister
http://www.undertexter.se/?p=codec
Näst längst ner på sidan hittar du vobsub. Installera. Sen lägger du bara undertexten i samma mapp som filmen och döper om den så att den heter samma som filmfilen.
Gör inte som min klantige bror bara.. Han döpte om filändelsen till .avi också så att han kopierade över filmen.
Sen är det bara att tuta och köra i din favoritmediaspelare.

Just det... Om din favoritmediaspelare är VLC kan du helt skita i vobsub och lägga med undertexten direkt i spelaren om du tar öppna fil under menyn arkiv.
Jag har redan VobSub på datorn, saken är den att jag inte fattar hur den fungerar, alltså hur jag bränner en text genom den.
Men jag förstår bara inte vad för fel jag gör i Avi ReCamp (vilket är den enda jag använt mig av men fortfarande inte kan hantera tydligen) Det här är verkligen inte mitt område så jag är totalt lost i synk/seed/vosub/VLC-världen
Så vad är den enklaste vägen att bränna undertext i en film? Ladda ner VLC och lägga i suben där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in