2007-05-07, 19:50
Medlem
herpesvrtas avatar
Vad r det man gr fr fel nr man fr upp medelandet "could not decompress frame 0" nr man ska brnna in subs i AVI ReComp? En del filmer har funkat, och en del inte. Och ja jag har fljt de instruktioner som finns (samma filnamn, samma mapp, rtt undertext mm) Kan frvrigt tillgga att jag aldrig ens lyckats brnna in text i filmen, utan jag kollar alltid via previewn
Citera
2007-05-07, 20:34
Medlem
Stiffmeisters avatar
Om du vill brnna in undertexten i en film och f ut den i divx/xvid ska du prva virtualdub.
Vill du ha den p en DVD ska du testa ConvertXtoDVD.
Vill du bara se filmen i datorn lgger du in vobsub.
Citera
2007-05-07, 21:20
Medlem
herpesvrtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffmeister
Om du vill brnna in undertexten i en film och f ut den i divx/xvid ska du prva virtualdub.
Vill du ha den p en DVD ska du testa ConvertXtoDVD.
Vill du bara se filmen i datorn lgger du in vobsub.

Ok, du fr frlta min dumma frga, men hur lgger man in vobsub?
Citera
2007-05-07, 21:38
Medlem
Stiffmeisters avatar
http://www.undertexter.se/?p=codec
Nst lngst ner p sidan hittar du vobsub. Installera. Sen lgger du bara undertexten i samma mapp som filmen och dper om den s att den heter samma som filmfilen.
Gr inte som min klantige bror bara.. Han dpte om filndelsen till .avi ocks s att han kopierade ver filmen.
Sen r det bara att tuta och kra i din favoritmediaspelare.

Just det... Om din favoritmediaspelare r VLC kan du helt skita i vobsub och lgga med undertexten direkt i spelaren om du tar ppna fil under menyn arkiv.
Citera
2007-05-08, 18:21
Medlem
TuXIs avatar
Skickas frn Fildelning till MS Windows.

//Mod
Citera
2007-05-10, 17:43
Medlem
herpesvrtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffmeister
http://www.undertexter.se/?p=codec
Nst lngst ner p sidan hittar du vobsub. Installera. Sen lgger du bara undertexten i samma mapp som filmen och dper om den s att den heter samma som filmfilen.
Gr inte som min klantige bror bara.. Han dpte om filndelsen till .avi ocks s att han kopierade ver filmen.
Sen r det bara att tuta och kra i din favoritmediaspelare.

Just det... Om din favoritmediaspelare r VLC kan du helt skita i vobsub och lgga med undertexten direkt i spelaren om du tar ppna fil under menyn arkiv.
Jag har redan VobSub p datorn, saken r den att jag inte fattar hur den fungerar, allts hur jag brnner en text genom den.
Men jag frstr bara inte vad fr fel jag gr i Avi ReCamp (vilket r den enda jag anvnt mig av men fortfarande inte kan hantera tydligen) Det hr r verkligen inte mitt omrde s jag r totalt lost i synk/seed/vosub/VLC-vrlden
S vad r den enklaste vgen att brnna undertext i en film? Ladda ner VLC och lgga i suben dr?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in