2007-05-07, 18:14
Medlem
Ja, nu har detta helvetet hållt på alldeles för länge så nu får ni hjälpa mig med vad det kan vara!

Det är som såhär att jag köpte ny dator för ett tag sedan och valde då GeCube Radeon X700Pro 128Mb som graffekort. Men redan när jag precis fått igång datorn så var det något som var snett.
Så fort jag kör igång någon lite tyngre 3D-applikation så blir allt knas.

Jag är så jävla lat så jag tar och klistrar in vad jag skrivit om detta problemet innan:
Citat:
Nu har jag fått in alla drivrutiner, kör Omega drivisar till grafikkortet dock (nyaste).
Problemet är iallafall att den fryser sig lite med jämna mellanrum i någon enstaka sekund, sedan fortsätter den som den ska. Det är alltså så hela tiden. Var även så innan jag bytte till Omega.
Testade nyss att lira BF2 och när den gör sådär så fryser spelet, sen börjar skärmen blinka svart ett par gånger, sen kommer man tillbaka till spelet (inget har hänt dock så hela systemet låser sig). Men efter ett par gånger så blir skärmen bara svart..

Vad kan detta bero på? Jag har även fått lite varningsrutor ute i windowsmiljö efter att sceneriot som jag nyss förklarade har inträffat. Stod något liknande:
Citat:
"VPU Recover has reset your graphics accelerator as
it was no longer responding to graphics driver commands"

Någon som känner igen sig eller vet vad som kan vara knas?
Citera
2007-05-18, 18:48
Medlem
Min skärm är usel. Kan det ha någon inverkan eller rent ut sagt vara källan till problemet?

Jag testade precis med att installera om drivisarna och maxa mina chassie-fläktar och se till att den blir ordentligt kyld, men det hjälpte visst inte..
Citera
2007-05-19, 05:37
Medlem
Thaumatines avatar
Jag har ingen aning men ditt grafikkort verkar lite klent. Det är nog inte problemet men vem vet...

/mvh
Citera
2007-05-19, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thaumatine
Jag har ingen aning men ditt grafikkort verkar lite klent. Det är nog inte problemet men vem vet...

/mvh

Mjo, eftersom jag inte spelar så mycket så tänkte jag köpa ett billigare kort, så då blev det det kortet.
Men inne i spelet flyter det bra och ser bra ut och kan ha ganska bra upplösning och så, men det går ju inte spela mer än någon minut föränns den börjar såhär..

Jag är helt lost..
Citera
2007-05-19, 16:03
Medlem
Methodizeds avatar
Ah, jag hade exakt samma problem tidigare
Vågar jag gissa på att du kör Vista 32bit?

Iaf, för mig var det så just efterssom att jag bara körde Omega drivers.
Ladda hem originaldrivers till kortet så bör det fungera bättre.
Jag tror t om att jag körde både-och ett tag, men fick höra att det var dumt,
så nu kör jag rena företagsdrivisar och det fungerar bra.

Hoppas att det hjälper
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in