2007-05-21, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallan
Logga in på Blizzards vanliga servrar - du behöver inte ha ett aktivt eller ens ett riktigt account för att göra det - så kommer det att komma upp en automatisk nedladning
Tackar, vad är adressen till blizzards vanliga servrar, bytte ju till swewows realmlist..
Citera
2007-05-21, 13:36
Medlem
Nerdgreens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rausner
Tackar, vad är adressen till blizzards vanliga servrar, bytte ju till swewows realmlist..

set realmlist eu.logon.worldofwarcraft.com är adressen till vanliga wow.
Citera
2007-05-21, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av warcrime
hehe, nja om du läser översta nyheten på deras hemsida lite nogrannare så ska du nog se att så inte är fallet

Men det där med att han skulle ha stänkgt av den med knäet måste väl ändå vara ett skämt, eller?
Citera
2007-05-21, 14:51
Medlem
Nippes avatar
Tackar för idén med privatserver.
Men tyvärr så var swewow lite för laggig.

/Nippe
Citera
2007-05-21, 15:15
Medlem
Eidolons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0r3
Men det där med att han skulle ha stänkgt av den med knäet måste väl ändå vara ett skämt, eller?

Nej, han satt och lirade Freelancer och tryckte till Reset-knappen med knät utan att han märkte det. När han fick veta att servern var nere, vilket han inte hade märkt, skrattade han bara åt hur klantig han var.
Citera
2007-05-21, 16:16
Medlem
Flakons avatar
Verkar inte bättre än att databasen blivit helt fuckad. Priests med rogueskills och druider med bearform på level 1. Själv ser jag ingen större glädje i att levla tillbaka mina 8 levels när jag har gjort alla quests.

Nej, jag börjar seriöst överväga att byta server om detta inte ordnar upp sig inom kort.

Edit: Tittade in på www.wowscape.net och de har nu bytt ut mangos emulatorn mot en ny som heter Antrix. Denna emulatorn ska klara 1000+ spelare utan lagg och de har nu satt igång en test-realm, för att se hur det fungerar. Det som är mest sweet är ratesen som ligger på x5 precis som på swewow. Vet inte hur gold-ratesen är dock.

Jag har varit inne och lirat en stund och inte märkt av något större lagg men det är bra om fler testar så att vi får lite bredare uppfattning.
Citera
2007-05-21, 17:18
Medlem
Flakons avatar
Nu har jag testat ett tag och det är riktigt kul. Många som fan online och inget lagg. Det tråkiga just nu verkar vara att det finns en hel del mindre buggar att fixa med tanke på att servern är så ny, och dom kallar ju den fortfarande för testrealm. När dom väl testat klart och börjar fixa bugs lär ju servern bli världsbäst.

Någon annan får gärna testa som sagt så att det inte bara är mej den funkar bra för.
Citera
2007-05-21, 17:29
Medlem
glupsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flakon
Nu har jag testat ett tag och det är riktigt kul. Många som fan online och inget lagg. Det tråkiga just nu verkar vara att det finns en hel del mindre buggar att fixa med tanke på att servern är så ny. och dom kallar ju den fortfarande för testrealm. När dom väl testat klart och börjar fixa bugs lär ju servern bli världsbäst.

Någon annan får gärna testa som sagt så att jag det inte bara är mej den funkar bra för.

Im with you! Ska testa nu, vad lirar du för klass och ras? Jag vill ha en server med mer folk och som är stabilare än sweWoW.
Citera
2007-05-21, 17:55
Medlem
Citat:
Nu har jag testat ett tag och det är riktigt kul. Många som fan online och inget lagg. Det tråkiga just nu verkar vara att det finns en hel del mindre buggar att fixa med tanke på att servern är så ny, och dom kallar ju den fortfarande för testrealm. När dom väl testat klart och börjar fixa bugs lär ju servern bli världsbäst.

Någon annan får gärna testa som sagt så att det inte bara är mej den funkar bra för.

Ska försöka testa ikväll då
Citera
2007-05-21, 18:01
Medlem
Eidolons avatar
Citat:
Verkar inte bättre än att databasen blivit helt fuckad. Priests med rogueskills och druider med bearform på level 1. Själv ser jag ingen större glädje i att levla tillbaka mina 8 levels när jag har gjort alla quests.

Nej, jag börjar seriöst överväga att byta server om detta inte ordnar upp sig inom kort.

Edit: Tittade in på www.wowscape.net och de har nu bytt ut mangos emulatorn mot en ny som heter Antrix. Denna emulatorn ska klara 1000+ spelare utan lagg och de har nu satt igång en test-realm, för att se hur det fungerar. Det som är mest sweet är ratesen som ligger på x5 precis som på swewow. Vet inte hur gold-ratesen är dock.

Jag har varit inne och lirat en stund och inte märkt av något större lagg men det är bra om fler testar så att vi får lite bredare uppfattning.

Äsch då, 8 levels tar du ju igen på någon timme
Citera
2007-05-21, 18:02
Medlem
Flakons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eidolon
Äsch då, 8 levels tar du ju igen på någon timme

Kanske inte från 40 - 48
Citera
2007-05-21, 18:22
Medlem
Logoss avatar
Går det att reset:a sin karaktär på servern? Så att man kan reallokera sina skill points? (Förstår att man inte kan byta karaktär, men det var främst skill pointsen jag tänkte på.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in