• 1
  • 2
2007-05-07, 18:31
Medlem
DennisOlofs avatar
lonestar1 då är det nästan givet att det är CPUn som blir för varm. Frågan är då om du har någon special kylare eller om det är standard.

Om så är fallet skulle jag rekomendera någon av följande kylare.

Thermalright SI-120 CPU-Kylare, Socket 478/754/939/940

Den har jag i min låda, tar upp en del plats men passar nästan alla moderkort, grymt bra kylning pga heatpipes.

Alternativt kan man köra utan lock på sidan och placera datorn på golvet eller liknande och därefter köra med en vanlig bordsfläkt som blåser luft mot moderkortet, då får den ordentlig kylning.

Problemet med många special datorer är just att man inte kan ändra så mycket i burkarna. Har du ingen extra fläkt du kan montera i burken ?

Varför inte ta en bild med digitalkamera på hur lådan ser ut invändigt och lägga upp så kan vi kanske påtala någon bra lösning
Citera
2007-05-08, 11:17
Medlem
Har också en fujitsi siemens med liknande prestanda och lika grafikkort. Den använder grabben som speldator och hade samma bekymmer, den startade om efter en stunds spelande. Min lösning var en BIOS-uppdatering som fanns att hämta hem på fujitsi siemens' supportsidor. Problemet fanns beskrivet där dessutom.
Citera
2007-05-08, 22:56
Medlem
DennisOlofs avatar
bigbugg aha, det var ju ett perfekt tips, det förklarar ju saken.

Varför inte dela med dig av en direkt länk så slipper ursprungliga postaren leta och eventuellt installera fel bios (man kan ju klanta sig av misstag).
Citera
2007-05-09, 11:10
Medlem
http://www.fujitsu-siemens.se/support/downloads.html

Välj BIOS under Select category, välj Windows XP under Select operating system och klicka på Go.
Klicka sedan på FLASH BIOS UPDATE DISK (D1607) V4.06 R1.11.
Du får då ner en exe-fil som du skapar en boot-diskett från.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in