• 6
  • 7
2007-05-09, 07:18
Medlem
RyssJävels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Ja, jag anklagar trådskaparen för att sakna viss kunskap då varken jag eller mina vänner haft problem med spelet i fråga och det har varken kraschat eller betett sig illa - då undrar man hur vissa kan ha sådana djävulska problem medans det funkar felfritt för alla jag känner.

Kära Carradine, mina dator kunskaper är klart över medel. Jag kan flera programmeringsspråk och kan bygga ihop själva burken med ena hjärnhalvan bakbunden. Jag har försökt med alla möjliga inställningar och uppgraderingar och nedgraderingar av drivrutiner.
Du måste inse att alla människor har inte exakt samma typ av hårdvara och det är där problemet uppstår.

Ta en titt på EA's egna forumet:
http://forums.ea.com/mboards/forum.jspa?forumID=3986

Visserligen är den inte lika aktiv längre som de dagarna spelet släpptes (folk har helt enkelt, precis som jag, givit upp), men än idag skapas det många trådar om problemet. Samtidigt som EA är väldigt flitiga på att ta bort dessa.

Och snälla, börja inte direkt att anklaga folk för att vara okunniga. Som sagt, bara för att det funkar för Dig och dina vänner betyder inte att problemet inte finns. Njut av spelet istället, det är inte alla som har den möjligheten!

ps.
När det gäller att läsa på innan man köper spelet, ja där gjorde jag ett misstag. Som en trogen C&C spelare utgick jag från att spelet skulle hålla samma höga standart som sina systrar (även om varningsklockorna borde ha ringt för fullt med tanke på Generals, som för övrigt är ett mycket bra spel men mp delen är uslare än uselt).
Citera
2007-05-09, 08:46
Medlem
kvadds avatar
Citat:
Ja, jag anklagar trådskaparen för att sakna viss kunskap då varken jag eller mina vänner haft problem med spelet i fråga och det har varken kraschat eller betett sig illa - då undrar man hur vissa kan ha sådana djävulska problem medans det funkar felfritt för alla jag känner.

Jag undrar om du ens har sett/brytt dig om tråden som finns på detta forum innan du börjar uttala dig om att alla andra är idioter.
Testa att ta en titt, övervägande inlägg i den tråden handlar om problem man haft med spelet.
http://www.flashback.org/showthread.php?t=460972

Sen att EA valt att pumpa ut patchar säger inte direkt heller att spelet ska ha funkat speciellt bra från början.
Personligen hade jag också stora problem med att spelet crashade om och om igen. Jag misstänkte då först min egen dator då jag tänkte "dom måste ju i alla fall ha tillverkat ett relativt buggfritt spel". Efter jag testat installerat om allt från drivrutiner till operativsystem och dessutom bytt grafikkort och spelet fortsatte bugga så förstod jag att det inte var mitt håll det var problem på.
Nu har jag gett upp och skiter i det istället, inte värt det.
Citera
2007-05-09, 10:51
Medlem
Återgå till TOPIC! och sluta med diskussioner angående användares "datorkunskaper".
inrelevant i denna tråden.

/MOD
Citera
2007-05-09, 12:05
Medlem
Carradines avatar
Det många inte verkar fatta här är:

1. Jag säger inte att EA är bäst eller perfekta.
2. Jag säger inte att C&C3 är ett felfritt spel.

Det jag däremot säger är att tonvis av problem som spelare har kan härröras från egna fel eller något man har installerat på datorn som t ex Daemon Tools som får spelet att reagera, majoriteten av patcharna fixar krascher när man spela över nätet och om det då fanns enorma problem med singelplayer-delen så hade EA valt att fixa dessa först.
Citera
2007-05-09, 12:10
Medlem
Citat:
Det många inte verkar fatta här är:

1. Jag säger inte att EA är bäst eller perfekta.
2. Jag säger inte att C&C3 är ett felfritt spel.

Det jag däremot säger är att tonvis av problem som spelare har kan härröras från egna fel eller något man har installerat på datorn som t ex Daemon Tools som får spelet att reagera, majoriteten av patcharna fixar krascher när man spela över nätet och om det då fanns enorma problem med singelplayer-delen så hade EA valt att fixa dessa först.

bra post att sluta den diskussionen om det

så vidare till Topic!
Citera
2007-05-09, 13:06
Medlem
Scanfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvadd
Jag undrar om du ens har sett/brytt dig om tråden som finns på detta forum innan du börjar uttala dig om att alla andra är idioter.
Testa att ta en titt, övervägande inlägg i den tråden handlar om problem man haft med spelet.
http://www.flashback.org/showthread.php?t=460972

Sen att EA valt att pumpa ut patchar säger inte direkt heller att spelet ska ha funkat speciellt bra från början.
Personligen hade jag också stora problem med att spelet crashade om och om igen. Jag misstänkte då först min egen dator då jag tänkte "dom måste ju i alla fall ha tillverkat ett relativt buggfritt spel". Efter jag testat installerat om allt från drivrutiner till operativsystem och dessutom bytt grafikkort och spelet fortsatte bugga så förstod jag att det inte var mitt håll det var problem på.
Nu har jag gett upp och skiter i det istället, inte värt det.

Tråkigt när sånt händer. Själv hade jag inga problem alls med spelet, men så stängde jag av spelet efter ett tag för att jag ansåg det helt enkelt inte vara värt att spela till slut, så dessa problem kanske dyker upp senare i spelet?
Citera
2007-05-09, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
ja, men jag gissar på att det är EA som har gjort det med spelet, och EA som håller servern.
Att logga in och vänta på servrar tar åratal. För mycket tjafs i menyn och vi skall inte tala på äckliga EA loggan ibörjan som går inte att hoppa över.
Citera
2007-05-09, 22:39
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cash777
Att logga in och vänta på servrar tar åratal. För mycket tjafs i menyn och vi skall inte tala på äckliga EA loggan ibörjan som går inte att hoppa över.

haha, den varar i 10 sekunder och finns med i alla ea games spel.

snacka om propaganda.

edit: synd bara att Carradine har fallit för denna propaganda
Citera
2007-05-09, 23:55
Medlem
Carradines avatar
Citat:

snacka om propaganda.

Ja självklart så är EA stora, rika och framgångsrika p g a propaganda, inget annat.
Citera
2007-05-10, 00:09
Medlem
Citat:

snacka om propaganda.

ja verkligen,,
och att det sitter ett volvomärke på varenda volvo är också skit jobbigt

Dom har gjort spelet så skit eller ej så har dom ju ändå "rätt" att sätta sin stämpel på det
Citera
2007-05-10, 01:01
Medlem
assmans avatar
Citat:
Suck!

EA har inte utvecklat något spel i Battlefield-franchisen, det är svenska DICE som har utvecklat spelet - EA är endast distributör.

Skilj på utvecklare och distributör om ni anser att spelet suger.

Fast nu är ju DICE (eller EA Digital Illusions CE som det egentligen heter) helägt av EA, så jag tror faktiskt EA haft en hel del att säga till om..

Citat:
Det vettefan, känns lite långsökt eftersom DICE kan byta till vilken distributör de vill.

Frågan är varför EA skulle välja en annan distributör än sig själv?

Citat:
Jag spelar gott om spel, många som är utvecklade av EA men även sådana som är distribuerade av EA - något människor har problem att skilja på.

På den punkten håller jag med dig..
Citera
2007-05-10, 01:15
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assman
Fast nu är ju DICE (eller EA Digital Illusions CE som det egentligen heter) helägt av EA, så jag tror faktiskt EA haft en hel del att säga till om..

Frågan är varför EA skulle välja en annan distributör än sig själv?

På den punkten håller jag med dig..
Jag tror du behöver läsa på om hur ägandeskap i företag fungerar, gärna lite om ekonomi också.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in