Citat:
Ursprungligen postat av Scanface
EA utvecklar långt ifrån hundratals spel om året, så vart du fått det ifrån har jag ingen aning om. Distribuerar hundratals spel om året kanske de gör, men det är en helt annan sak. Tråden heter som sagt "EA Djävulen Själv" och är förövrigt (för den som inte redan visste om det) ett ganska välkänt uttryck för detta företag och hur deras egenutvecklade spel saknar själ helt och hållet. Sedan är det ju inte direkt någon nyhet att de ligger bakom en hel del tragiska händelser vad det gäller deras påverkan av utvecklare bara för att spelet måste ut i tid pågrund av en ren pengafråga. På så sätt blir inte spelen färdiga utan måste hafsigt summeras ihop och sedan skeppas iväg. Det är bara du som vägrar låta diskussionen kretsa kring ett större välkänt faktum än till en litet misstag någon gjort vid avinstallationen av ett spel.
Vad det sedan gäller folk och deras egen vilja över att köpa ett spel som verkar intressant och sedan får ren skit vid installationen tycker jag är ganska tragiskt och ska inte belastas kunden. Det är inte kunden skapar hypen bakom ett spel. Det gör utgivaren via reklam. Långt ifrån alla är insatta i hur spelindustrin som sådan ser ut, hur den fungerar och vilken historia den har. Många köper ett spel i en serie bara för att tidigare spel varit bra. Det är inte så många som håller reda på utvecklare och distributörer, precis som du själv säger. Därför tycker jag det är lite dålig stil att då köpa upp licenser för att medvetet släppa nedbantade spel i enda syfte att håva in pengar utan att försöka ge tillbaks samma spelglädje som tidigare. Det är inte några löjlerier att klaga på dåliga spel. Har man inte vett att klaga på att spel är dåliga idag så kanske man ska hålla sig ifrån spel överhuvudtaget. För hur fan skulle det se ut om ingen klagade? Då skulle förmodligen hela spelutbudet vara skapat av EA.
Jag går efter mina och mina vänners erfarenheter - någon världsomfattande hat-kampanj mot EA har jag aldrig sett.
Hade EA varit ett litet företag som utvecklat spel hade det säkerligen låtit annorlunda men nu råkar de vara stora och tjänar en massa pengar och det verkar vissa inte tåla vilket går fram i ditt inlägg, visst kan man klaga på att spel är dåliga men inte fan kan man klaga på krascher m m om man inte är 100% säker att det inte är något fel på ens egna dator.
När spel kraschar utgår folk från att det är speltillverkaren som gjort fel, att deras dator saknar de senaste drivrutinerna eller innehåller tonvis med virus m m är inget som verkar påverka deras slutledningsförmåga.
Utöver att spela spelet själv finns det hundratals självständiga speltestare som jämför och betygsätter - oftast på en mycket professionell nivå, hur svårt är det att läsa en recension på t ex Gamespot innan man köper ett spel?
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Han är tvingad att behålla spelet.
Herregud. Du skryter i varje jävla tråd om hur duktig du är på datorer. Det går mig riktigt på nerverna eftersom du aldrig bevisar det. Frågan är väl om du kan bevisa det?
Men seriöst, du anklagar någon för att inte kunna något om datorer eftersom hans spel hänger sig. Vad har du gjort för att ditt spel ska fungera bättre än hans?
Han har godkänt EULA:n och därmed även godkännt köpet av spelet.
Eftersom du verkar ha ett beef med mig så kan du ju börja med att PM:a lite exempel på där jag "skryter" om hur bäst jag är på datorer.
Observera att påpeka att någon annan inte kan ett skvatt om datorer knappast kan räknas som skryt.
Ja, jag anklagar trådskaparen för att sakna viss kunskap då varken jag eller mina vänner haft problem med spelet i fråga och det har varken kraschat eller betett sig illa - då undrar man hur vissa kan ha sådana djävulska problem medans det funkar felfritt för alla jag känner.