2007-05-11, 17:09
Avstängd
Kissen>>

Är själv på utredning.
Jag är inte heller hyperaktiv, snarare tvärtom.
Dock har jag grava koncentrationssvårigheter även om jag är väldigt aktiv när jag pratar med människor. Samtidigt är det mycket som rör sig i huvudet och den utbrändhet som jag delvis utreds för tror de kan ha att göra med att jag tänker för mycket/bollar med mig själv alldeles för mycket.

Kan du relatera något till det?
Citera
2007-05-13, 19:25
Medlem
KisseMjaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Kissen>>

Är själv på utredning.
Dock har jag grava koncentrationssvårigheter även om jag är väldigt aktiv när jag pratar med människor. Samtidigt är det mycket som rör sig i huvudet och den utbrändhet som jag delvis utreds för tror de kan ha att göra med att jag tänker för mycket/bollar med mig själv alldeles för mycket.

Japp jag fattar vad du snackar om ! :P
Citera
2007-05-14, 16:40
Medlem
KorvKnarkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KisseMjao
oj oj...jag har käkat 100 mg ritalin nu 2 dagar i rad.. :P

18 mg concerta känner jag inte av alls...

Pausa en vecka så du blir av med lite tolerans. Jag tycker det känns som man bara får de dåliga effekterna när man ätit länge.
Citera
2007-05-14, 23:35
Medlem
KisseMjaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KorvKnarken
Pausa en vecka så du blir av med lite tolerans. Jag tycker det känns som man bara får de dåliga effekterna när man ätit länge.

Jo det är sant, men det funkar ändå inte om jag ska käka 40 eller 20 mg. tog 100 idag för första gången sen torsdags, blev fett lycklig en timme sen va jag normal typ... :P
Citera
2008-04-13, 23:00
Medlem
parabellums avatar
Kåt blir jag inte men jäääääääääävligt röksugen brukar jag bli och väldigt pratglad så om jag är själv brukar jag sitta och tänka påhittade konversationer fick tabletter förut men dom har dom tydligen slutat tillverka så då fick jag concerta istället men dom fick jag bara hjärtklappning och ont i leverområdet av nu får jag ritalin kapslar med små vita kulor i som funkar men jag gillade tabsen mycket bättre

EDIT: kanske ska tillägga att jag har samma diagnos som du, dvs ADD
Citera
2014-03-19, 10:28
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Kissen>>

Är själv på utredning.

Detta låter precis som mig!!!
ADD/HD samt bipolär
Citera
2014-03-19, 10:33
Medlem
meiis avatar
Suck!
Jag är så trött, så trött, så trött!!! Noll energi, orkar ingenting, vill bara sova.
Jag påbörjade Ritalin i förra förra veckan för att min läkare vill se hur det påverkar min energi, 10 mg depot på morgonen, jag tycker att jag fick lite energi/ork, tänkte inte på att sova, sova, sova, bara jag får sova som innan. Lite glad också.
Ökade på igår till 20 mg och jag är så trött!!?? Vad händer?
Tog ritalin 20mg 06.30 i morse, 08.00 trött, vill sova, 08.30 jäspar, trött, 09.30 trött, jäspar, vill sova, 10.30 trött, vill sova...........?????
Jag FATTAR ingenting? Trodde jag skulle få mer energi och bli mer pigg?
Citera
2015-01-04, 17:52
Medlem
Deppigpandas avatar
Jag är diagnostiserad med ADD och får 40mg ritalin utskrivet tar dem aldrig som ja ska utan snortar runt 5 till 6 st om dagen o jag får rus av de blir alltså "speedad"
Citera
2016-12-08, 16:24
Medlem
TashAfHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilocobe
Haha, har en polare som har käkat 740mg på en kväll. Och han får det inte utskrivet. Han var i princip tjackad på riktigt. Men senare på natten hörde han röster och mådde allmänt illa.

Hur kan man ens tillåta någon som inte får de utskrivet ta 740mg?! Hade räckt med att ta 60 åt gången om man ens tänker göra de.
Citera
2016-12-08, 16:30
Medlem
TashAfHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KisseMjao
hej! Jag får då ritalin mot min ADD...(vissa vet inte vad det är så en kort förklaring ADHD fast utan hyperaktiviteten det vill säga alltid trött)

Jag har 20 milligrams tabletter och jag tog för ett bra tag sen 60 mg för att testa om jag blir piggare på det, men nej...jag blir tröttare en vanligt av det och kåt och jäävligt rök sugen.

Nån annan som blir såhär? Tog innan concerta, blev inte lika trött av det men bytte pga ångest av det. får ångest av 40 mg ritalin så nu testade jag 60 för att se om det blir samma. men jag känner inte av det än i allafall.

Kanske ska testa 80 mg? aja jag vet inte..undrar bara om jag är den enda..fattar inte hur man kan bli trött som en zombie av ritalin bara...helt sjukt.

Är jag den enda?

Det var skönt att läsa denna tråd. Har fått 20 som startdos men tar 40 då jag har testat olika av dessa mediciner förut. Jag blir sjukt jävla trött och funkar bättre som sömnmedicin än mot ADD'n.
Senast redigerad av TashAfH 2016-12-08 kl. 16:34.
Citera
2016-12-15, 03:49
Medlem
IIIDraculs avatar
finns det nån som missbrukat metylfenidat över ett år och ändå fortfarande får skönt rus på det? tycker varje rus nu för tin om jag tar e som lång pinig at och inget mera
Citera
2016-12-15, 08:38
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IIIDracul
finns det nån som missbrukat metylfenidat över ett år och ändå fortfarande får skönt rus på det? tycker varje rus nu för tin om jag tar e som lång pinig at och inget mera
Jag har missbrukat metylfenidat i snarr 2 år, men nu på senaste året har det bara blivit några få månader jag varit på skiten dagligen. Har bara gått på det när jag haft det på recept i princip. Då det var i princip min första drog jag provade och hade mycket tillgång på det under mitt första år som missbrukare, blev det kanske 8 månader på det under 1 år, mest som festdrog men jag tog det i princip dagligen under de 8 dagarna, och använde mycket imovane för att sova. Tog mycket andra droger också som mdma, tjack och alkohol.

Jag kan fortfarande få ett rätt skönt rus på det, har medikinet på recept, brukar bunkra upp och sen ta 750mg, jävligt skön eufori och speed. Nästan lite serotonin-känsla, brukar skicka många "jag älskar dig meddelanden"
Nu är jag beroende av benso också, så har blandat mycket med olika benso på senaste tiden, men som sagt, får fortfarande ett mycket härligt rus.
Är påtänd nu och väntar på att 4gram lyrica ska slå. Så lite dålig text, sry för det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in