• 1
  • 2
2007-05-06, 14:19
Medlem
KisseMjaos avatar
hej! Jag får då ritalin mot min ADD...(vissa vet inte vad det är så en kort förklaring ADHD fast utan hyperaktiviteten det vill säga alltid trött)

Jag har 20 milligrams tabletter och jag tog för ett bra tag sen 60 mg för att testa om jag blir piggare på det, men nej...jag blir tröttare en vanligt av det och kåt och jäävligt rök sugen.

Nån annan som blir såhär? Tog innan concerta, blev inte lika trött av det men bytte pga ångest av det. får ångest av 40 mg ritalin så nu testade jag 60 för att se om det blir samma. men jag känner inte av det än i allafall.

Kanske ska testa 80 mg? aja jag vet inte..undrar bara om jag är den enda..fattar inte hur man kan bli trött som en zombie av ritalin bara...helt sjukt.

Är jag den enda?
Citera
2007-05-06, 16:03
Medlem
hundens avatar
hehe jag blir speedad och välmående som fan av ritalin/concerta..fast jag har ju inte ADD/ADHD
Citera
2007-05-06, 16:06
Medlem
KisseMjaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hunden
hehe jag blir speedad och välmående som fan av ritalin/concerta..fast jag har ju inte ADD/ADHD

bah lyllo dig...har tagit 80 mg för en timma sen ca nu o jag känner mig inte liiika trött men fortfarande redo att somna nu direkt..
Citera
2007-05-07, 00:55
Medlem
Provat Modafinil ?
Citera
2007-05-07, 10:16
Medlem
KisseMjaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typ
Provat Modafinil ?

Hmm...nej. men jag läste om den nu och den verkar ju guld! Men jag behöver ju fortfarande nånting mot min add... :/ Modafinil gör mig bara vaken, inte hjälper mot nått annat..men fan värt o testa.

Har den kommigt på svenska marknaden ännu??
Citera
2007-05-07, 10:53
Medlem
buddsans avatar
hur länge efter din diagnos tog det innan du började få mediciner? jag har lämmnat rena pissprov sen januari coh sköt mig och dom pratar hit och dit om att stoppa in nått åt mig btw min diagnos var ochså ADD
Citera
2007-05-07, 17:18
Medlem
KisseMjaos avatar
Ja det va väll ganska direkt efter att jag fick diagnosen... va bara tvungen att få ett rent pissprov som sista testet..sen fick jag det väldigt omgående typ samma dag som dom fick reda på att det va negativt om jag minns rätt...
Citera
2007-05-07, 18:00
Medlem
beatstreets avatar
kåt och röksugen blir man ju alltid av tjack/tjackliknande substanser iaf
Citera
2007-05-07, 18:01
Medlem
Trollishs avatar
Vill inte göra dig besviken men har man ADD/HD så blir man inte speedad av centralstimulantia, utan du blir just trött/lugn.

Det är därför folk med ADD/HD får medicinen utskriven.
Citera
2007-05-08, 14:06
Medlem
KisseMjaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Vill inte göra dig besviken men har man ADD/HD så blir man inte speedad av centralstimulantia, utan du blir just trött/lugn.

Det är därför folk med ADD/HD får medicinen utskriven.

Jo jag vet!, men det är ju för att dom med adhd är hyper o kan inte sitta stilla för att dom är trötta, jag är alltid trött och aldrig hyper...jag orkar ingenting och om jag blir piggare i huvvet så orkar jag åxå göra mera saker.

fattar du?
Citera
2007-05-08, 18:11
Bannlyst
Jag kan bli sjukt lugn av vanligt tjack. Kan det vara så att jag lider av något sådant då? För just nu sitter jag typ och gäspar.. drog iofs senaste linan för 3-4 timmar sen, men nu är jag mest lugn. Blev ingen monsterlina heller iofs.

Är för övrigt riktigt sleten och trött i nyktert tillstånd, så jag borde inte ha ADD/ADHD.
Citera
2007-05-08, 18:28
Medlem
KisseMjaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realnick
Jag kan bli sjukt lugn av vanligt tjack. Kan det vara så att jag lider av något sådant då? För just nu sitter jag typ och gäspar.. drog iofs senaste linan för 3-4 timmar sen, men nu är jag mest lugn. Blev ingen monsterlina heller iofs.

Är för övrigt riktigt sleten och trött i nyktert tillstånd, så jag borde inte ha ADD/ADHD.

Lider av vadå? ..jag lider av för mycket..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in