• 1
  • 2
2007-05-06, 01:25
Medlem
Timpolanens avatar
Hej

Jag har ett problem med min FTP jag använder programmet BULLETPROOF och det verkar som om severn bara ligger på de lokala nätvärket för det står ftp server on line IP 168.192.0 osv.

Jag kommer in på FTP från min andra dator i nätverket men inte mina polare hemmifrån dom. Jag skulle vilja ha en steg för steg guide hur man gör
(eller är det lätt att fixa ex bara öppna någon port?)

Har även ett annat problem med en extern hårdisk den kommer inte upp i "My computer" fast det står att den är redo att använda?
Citera
2007-05-06, 01:31
Medlem
Christer ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timpolanen
Hej

Jag har ett problem med min FTP jag använder programmet BULLETPROOF och det verkar som om severn bara ligger på de lokala nätvärket för det står ftp server on line IP 168.192.0 osv.

Jag kommer in på FTP från min andra dator i nätverket men inte mina polare hemmifrån dom. Jag skulle vilja ha en steg för steg guide hur man gör

Har även ett annat problem med en extern hårdisk den kommer inte upp i "My computer" fast det står att den är redo att använda?

Brandväggen på routern kanske!
Citera
2007-05-06, 01:33
Medlem
Timpolanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christer p
Brandväggen på routern kanske!

Tack ska kolla om det funkar tänkte inte på det
Citera
2007-05-06, 01:46
Medlem
öppna port 21 och sen är det bara att minnas din externa ip.

www.whatismyip.com - Externa IP't
Citera
2007-05-06, 02:30
Medlem
Timpolanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -198
öppna port 21 och sen är det bara att minnas din externa ip.

www.whatismyip.com - Externa IP't

Jag har öppnat porten men det står fortfarande att servern on line 168.192.0 osv får inte det att funka. Är det någon annan som kör med samma program som mig?
Citera
2007-05-06, 15:41
Medlem
bergsturks avatar
Du måste ansluta med passiv FTP utifrån om du skall få det att funka, definiera ett antal "höga portar" som kan användas för passiv FTP i din FTP-server, samt öppna dessa portar i brandväggen. Bara TCP för övrigt.
Citera
2007-05-06, 18:07
Medlem
darkmarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Du måste ansluta med passiv FTP utifrån om du skall få det att funka, definiera ett antal "höga portar" som kan användas för passiv FTP i din FTP-server, samt öppna dessa portar i brandväggen. Bara TCP för övrigt.
Stämmer fint det. Dessutom måste du i Bulletproof definera vilken extern IP-adress den skall använda för passiv ftp. Skickar med en länk till ett oerhört snabbt ihoprafsat screenshot. Lova att inte garva!
http://i43.photobucket.com/albums/e3...ulletproof.png

///DM
Citera
2007-05-06, 18:09
Medlem
darkmarcs avatar
OT: Någon som förresten vet om detta går att göra i ftp-servern som ingår i IIS7 i Windows Vista/Longhorn? För det går inte vad jag vet i IIS6 eller äldre. Vill minnas att de (MS) kräver att man använder ISA Server till detta, vilket suger...

///DM
Citera
2007-05-06, 22:06
Medlem
bergsturks avatar
jag har ingen aning... men jag skulle nog köra en separat FTP-server ändå... jag vart bara nyfiken: varför skulle man vilja köra den inbyggda? AD-integration?
Citera
2007-05-07, 07:12
Medlem
darkmarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
jag har ingen aning... men jag skulle nog köra en separat FTP-server ändå... jag vart bara nyfiken: varför skulle man vilja köra den inbyggda? AD-integration?
Bl a det, men också att rent generellt på en server-burk ha så få programvaror som möjligt installerade. Vidare har jag haft lite problem med att få Bulletproof att lira som en service, men det sistnämnda beror kanske snarare på min egen lathet...

///DM
Citera
2007-05-07, 08:34
Medlem
zorc7251s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkmarc
Bl a det, men också att rent generellt på en server-burk ha så få programvaror som möjligt installerade. Vidare har jag haft lite problem med att få Bulletproof att lira som en service, men det sistnämnda beror kanske snarare på min egen lathet...

///DM
Då kan jag rekommendera Serv-U. Behöver inte ens köra passivt mot den rackarn.
Citera
2007-05-07, 08:38
Medlem
zorc7251s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timpolanen
Hej

Har du router emellan behöver du ev. publicera din FTP i routerns mjukvara, annars har inte inkommande trafik en sportmössa att hitta rätt på ditt privata nät. Port 20 behöver oftast även vara öppen, förutom 21.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in