Flashback bygger pepparkakshus!
2007-05-05, 22:12
Medlem
Ettan^s avatar
Har helt plötsligt börjat få stora problem med min hyfsat gamla men tills nu fungerande dator.
Det är så att internet till och från (jobbigt ofta nu) blir outhärdligt långsamt; alltså det går inte ens att surfa, den står bara och laddar sidan utan att det händer något.
Och så stannar den upp någon minut, allt bara fryser, msn också, men jag loggas inte ut, dvs uppkopplingen stängs inte av ens en sekund, utan allt bara stannar upp som om den väntar på ett stort paket som måste skickas innan den kan fortsätta rulla vidare.
Är det nätverkskortet som orsakar detta eller är det något med datorn? Har antivirusprogram och diverse program som jag kollar med med jämna mellanrum (adaware, spybot, osv), och ingenting farligt verkar ha kommit sig in i datorn. Men om nätverkskortet var paj eller knasigt tycker jag att internet åtmistone borde slockna till, men eftersom jag inte loggas ut från msn så verkar det inte heller vara fallet.

Citera
2007-05-06, 11:49
Medlem
Ettan^s avatar
Tillägg: Det är inte trådlöst nätverk heller.
Citera
2007-05-06, 11:53
Medlem
starke_adolfs avatar
Samma sak händer för mig ibland -väldigt jobbigt.
Fast jag har trådlöst internet, men även om jag har bra signalstyrka så bryter den ibland. (Det står inte att den inte har kontakt utan det funkar bara inte)
Citera
2007-05-06, 12:15
Medlem
927s avatar
det kan va nån typ av malware som orsakar detta men varför inte testa med ett annat nätverkskort, du känner väl nån som har ett som ligger och skräpar
Citera
2007-05-06, 16:57
Medlem
Ettan^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
det kan va nån typ av malware som orsakar detta men varför inte testa med ett annat nätverkskort, du känner väl nån som har ett som ligger och skräpar

Tyvärr inte, men jag ska leta runt lite efter nåt billigt, dom kostar väl inte så fruktansvärt mycket
Citera
2007-05-06, 17:07
Medlem
Testa att formatera om datorn och se om det är lika segt efter det
Citera
2007-05-06, 17:10
Medlem
DennisOlofs avatar
Swe_Njuub precis, kanske blivit dags att installera om. Det bör man göra en-två gånger per år. Man har ju rutiner för detta numera och preparerat så det tar inte mer än 2-3h inkl. installation av diverse program.

Systemet blir så fullt med skit tillslut, hjälper inte att avsintallera det blir saker kvar ändå.
Citera
2007-05-06, 17:15
Medlem
Dåligt modem/router.

Typ DLink?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in