2007-05-05, 21:37
Medlem
Jag känner att jag måste dela med mig av denna upplevelse

Jag var lite sugen på mjölk så jag gick ut i köket. Hade precis hällt upp lite minimjölk när jag såg en burk med lakritspulver som blivit över från bakningen igår. Eftersom jag älskar lakrits så tänkte jag att det kanske går att använda lakritsen som oboy
Jag kan säga att jag blev förvånad för det var faktiskt inte äckligt. Kanske inte världens godaste, men det funkade helt klart. Visst det låter äckligt, men det är kanske något att prova för alla lakrits-junkies Fast jag tror inte att det funkar med för fet mjölk, utan mini blir nog bäst!
Citera
2007-05-05, 22:31
Medlem
locmans avatar
hehe ska helt klart testas när tillfälle ges... kanske e någon ny drink på spåren
Citera
2007-05-05, 22:33
Medlem
"Nöden är uppfinningarnas moder".
Citera
2007-05-05, 23:10
Medlem
grens avatar
När jag funderar över hur det kan smaka, så tänker jag på den gamla glassen "Lakritspuck". Kan det stämma?
Citera
2007-05-05, 23:20
Medlem
Tjippmunks avatar
var hittar man lakritspulver? aldrig sett de
Citera
2007-05-06, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjippmunk
var hittar man lakritspulver? aldrig sett de

Kanske dumt av mig att glöma skriva det

Det finns inte färdigt att köpa, utan jag malde ner Lakritsflakes från Dr Oetker. Står vid strössel och sånt.
Citera
2007-05-06, 11:43
Medlem
Deannas avatar
När jag var liten stoppade jag alltid sådana där svarta "piratpengar" i mjölken, lät dem ligga ett tag och åt dem samtidigt som jag drack mjölken.. Underbart gott!
Citera
2007-05-06, 12:52
Medlem
Kan man inte köpa drinkmix för lakritsshots och blanda i då?
Citera
2007-05-07, 14:30
Medlem
Bowens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
När jag var liten stoppade jag alltid sådana där svarta "piratpengar" i mjölken, lät dem ligga ett tag och åt dem samtidigt som jag drack mjölken.. Underbart gott!
Jag gjorde samma sak fast med djungelvrål
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in