2007-05-05, 17:46
Medlem
Har genom ren samlat p mig en ganska stor samling musik, nrmare 100 gb.. kompisar som blivit av med all min musik har gjort att jag har brjat tnka p all min musik, jag har tillgng till en extern hrddisk p 250 gb som inte str p s ofta, s det skulle kunna vara ett alternativ..
jag skulle helst vilja slippa att brnna ut p dvd skivor ven fast det r ett alternativ, skulle kunna ta det som sista alternativet mjligtvis. Finns det ngot program som gr att man kan komprimera allting p ngot stt? isfall, vilket?
Min musiksamling uppdateras ganska ofta, s det ska vara ltt att gra backup p musiken..
mvh kalleeh
Citera
2007-05-05, 17:52
Medlem
call3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleeh
Har genom ren samlat p mig en ganska stor samling musik, nrmare 100 gb.. kompisar som blivit av med all min musik har gjort att jag har brjat tnka p all min musik, jag har tillgng till en extern hrddisk p 250 gb som inte str p s ofta, s det skulle kunna vara ett alternativ..
jag skulle helst vilja slippa att brnna ut p dvd skivor ven fast det r ett alternativ, skulle kunna ta det som sista alternativet mjligtvis. Finns det ngot program som gr att man kan komprimera allting p ngot stt? isfall, vilket?
Min musiksamling uppdateras ganska ofta, s det ska vara ltt att gra backup p musiken..
mvh kalleeh
vet inte om det hr passar som datorskerhet faktiskt. om jag inte har fel har windows en mjlighet att gra backups och kolla om filerna redan finns dr s den bara kopierar ver nytt material, dremot komprimering vet jag inte.
finns skert bttre program men den hr visste jag i huvudet.
Citera
2007-05-05, 18:47
Medlem
Hur fungerar backup i windows xp? hittade inget direkt nr jag kollade lite snabbt..
Citera
2007-05-05, 18:52
Medlem
call3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleeh
Hur fungerar backup i windows xp? hittade inget direkt nr jag kollade lite snabbt..
Start --> alla program --> tillbehr --> backup
Tror det blir s p svenska
Start Menu\Programs\Accessories\backup
Engelska

Hr r en guide med, orka inte lsa hela men bilderna var vettiga :P

http://backup-buzz.blogspot.com/2005...p-windows.html
Citera
2007-05-05, 19:18
Medlem
perfekt
Citera
2007-05-05, 19:25
Medlem
RollerBoySEs avatar
Inte Dataskerhet, flyttas till Datoranvndning.

/Mod
Citera
2007-05-06, 00:33
Medlem
Magnums avatar
Brnnarprogrammet Nero har ett bra backup-program.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in