2007-05-05, 17:46
Medlem
Har genom åren samlat på mig en ganska stor samling musik, närmare 100 gb.. kompisar som blivit av med all min musik har gjort att jag har börjat tänka på all min musik, jag har tillgång till en extern hårddisk på 250 gb som inte står på så ofta, så det skulle kunna vara ett alternativ..
jag skulle helst vilja slippa att bränna ut på dvd skivor även fast det är ett alternativ, skulle kunna ta det som sista alternativet möjligtvis. Finns det något program som gör att man kan komprimera allting på något sätt? isåfall, vilket?
Min musiksamling uppdateras ganska ofta, så det ska vara lätt att göra backup på musiken..
mvh kalleeh
Citera
2007-05-05, 17:52
Medlem
call3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleeh
Har genom åren samlat på mig en ganska stor samling musik, närmare 100 gb.. kompisar som blivit av med all min musik har gjort att jag har börjat tänka på all min musik, jag har tillgång till en extern hårddisk på 250 gb som inte står på så ofta, så det skulle kunna vara ett alternativ..
jag skulle helst vilja slippa att bränna ut på dvd skivor även fast det är ett alternativ, skulle kunna ta det som sista alternativet möjligtvis. Finns det något program som gör att man kan komprimera allting på något sätt? isåfall, vilket?
Min musiksamling uppdateras ganska ofta, så det ska vara lätt att göra backup på musiken..
mvh kalleeh
vet inte om det här passar som datorsäkerhet faktiskt. om jag inte har fel har windows en möjlighet att göra backups och kolla om filerna redan finns där så den bara kopierar över nytt material, däremot komprimering vet jag inte.
finns säkert bättre program men den här visste jag i huvudet.
Citera
2007-05-05, 18:47
Medlem
Hur fungerar backup i windows xp? hittade inget direkt när jag kollade lite snabbt..
Citera
2007-05-05, 18:52
Medlem
call3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleeh
Hur fungerar backup i windows xp? hittade inget direkt när jag kollade lite snabbt..
Start --> alla program --> tillbehör --> backup
Tror det blir så på svenska
Start Menu\Programs\Accessories\backup
Engelska

Här är en guide med, orka inte läsa hela men bilderna var vettiga :P

http://backup-buzz.blogspot.com/2005...p-windows.html
Citera
2007-05-05, 19:18
Medlem
perfekt
Citera
2007-05-05, 19:25
Medlem
RollerBoySEs avatar
Inte Datasäkerhet, flyttas till Datoranvändning.

/Mod
Citera
2007-05-06, 00:33
Medlem
Magnums avatar
Brännarprogrammet Nero har ett bra backup-program.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in