2007-05-05, 12:46
Medlem
miklons avatar
Jag har en Windows-maskin med en installation som inte går att validera, jag skulle vilja uppgradera den så den blir laglig och går att validera så att jag kan hämta uppdateringar (jag har tillgång till en laglig licens). Går det att göra det utan att installera om? Jag har nämligen en del installerade program och filer (drivrutiner osv) som jag vill behålla.

Hur ska jag göra, ska jag köra igång en installation och välja reparera, eller går det att köra en uppgradering inifrån Windows på något vis?
Citera
2007-05-05, 14:10
Medlem
via medelandet om at win inte är äkta kan man komma in på en webbsida där man kan ända nyckeln. Vet inte riktigt hur men ja gick vilse häromdagen o kom in där.

Däremot undrar ja om man har pro installerat men en home nyckel måste man installera om då.
Citera
2007-05-05, 14:46
Medlem
micaeles avatar
I de flesta fall räcker det med att ändra produktnyckeln till en laglig.
Det kan enkelt göras med ett program, t.ex. http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml , som visar och kan ändra M$-nycklar på datorn.

Har du en laglig nyckel att ändra till där, är saken biff. Programmet är strictly legit, det fungerar och innehåller inget tok.
Citera
2007-05-05, 15:40
Medlem
merlin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
I de flesta fall räcker det med att ändra produktnyckeln till en laglig.
Det kan enkelt göras med ett program, t.ex. http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml , som visar och kan ändra M$-nycklar på datorn.

Har du en laglig nyckel att ändra till där, är saken biff. Programmet är strictly legit, det fungerar och innehåller inget tok.

och ifall det inte skulle fungera, hur göra då?
Citera
2007-05-05, 16:24
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merlin2
och ifall det inte skulle fungera, hur göra då?
Hittills har jag inte varit med om att det inte har fungerat, eftersom det är produktnyckeln som visar om en installation är laglig eller inte.
Men skulle det inte fungera, gissar jag på att man får installera om med den 'riktiga' skivan och med fin nyckel från början.
Citera
2007-05-05, 21:26
Medlem
merlin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Hittills har jag inte varit med om att det inte har fungerat, eftersom det är produktnyckeln som visar om en installation är laglig eller inte.
Men skulle det inte fungera, gissar jag på att man får installera om med den 'riktiga' skivan och med fin nyckel från början.

crap, inte det svaret jag ville höra men ok, får ta det med en nypa salt och stämma ms
Citera
2007-05-05, 23:25
Bannlyst
Använd bara en windows genuine blabla grej tills att du planera att formatera om datorn istället =O
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in