Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-05-04, 22:48
Medlem
Halte Haralds avatar
Hej!

Jag snusar general portion och har gjort det ca 2 år.
Har på senare tid lagt märke till att beroende på vad man köper för Dosa så skiljer sig varenda dosa från varandra i smaken.
Av 3 dosor så brukar 1 av dom va perfekt!
Snuset som ligger i brukar va lite torrare nästan som en ettan portion och den brukar lägga sig perfekt och smaken skiljer sig också. Den rinner inte lika mycket.
Oftast får man en dosa med blötisar i.
Dom rinner och kan knappt ha dom inne mer än en halvtimme.
Medans den torrare sorten kan jag sitta å trycka med i flera timmar.
Någon mer som har lagt märke till detta?
Citera
2007-05-04, 22:55
Medlem
Fan snackar du om?
Citera
2007-05-04, 23:42
Medlem
garb0s avatar
Köper ofta mitt snus på samma Kiosk, så har inte tänkt på det du tog upp. Men såklart har man märkt att ibland kan snusen i dosan vara lite torrare å ibland kan mina översta snus i dosan va svarta och blöta :S
Citera
2007-05-04, 23:56
Bannlyst
Det är ju det som rinner som det är nikotin, det är det goda.
Äckligt med en torr jävel.
Citera
2007-05-06, 01:19
Medlem
Don.Cs avatar
Beror på hur pass bra kylkedjan mellan fabrikören och butiken är. Vissa affärer har ju inte sitt snus i kylen och då torkar de ju snabbare.

Jag föredrar också portion som inte rinner så mycket. Pröva white portion eller varför inte Level portion? Enligt mig ett extremt prisvärt snus (runt 17kr) med bra smak och inte allt för blöt.
Citera
2007-05-07, 11:28
Medlem
Jag förstår inte varför ni klagar på att snusen är blöt.
Jag har absolut inget problem med att snusen är svart och blöt, det ger smak direkt och det är väl det som är poängen, smaken?
Det finns dock nackdelar med blött snus, det tappar smaken väldigt fort och man blir tvungen att ta en ny..
Citera
2007-05-07, 16:13
Medlem
Aaargh! condor!s avatar
Ja olika dosor är olika blöta, men gillar man det inte blött så finns ju general potion white. Saxat från en internetbutik:

Citat:
White Portion har till skillnad från det vanliga portionssnuset vita portionspåsar. Snuset rinner mindre och smakar längre.
Citera
2007-05-07, 16:31
Medlem
Hatefuls avatar
Fast White försvinner ju smaken på fortare.

Men det stämmer extra bra in på General portion, att smaken kan variera. Blöta General är inte sådär jättegott.
Citera
2007-05-07, 17:11
Medlem
FestaUtan_Skulds avatar
white portion är sämsta snuset som finns, tar slut på en kvart, behöver fan 2dosor om dagen för att snusa det.
Citera
2007-05-07, 19:49
Medlem
En snus bör vara lagom, då är den som bäst.
Lagom fuktig, lagom torr, lagom kall, lagom varm.
Inte för torr, men inte heller för rinnig. helt enkelt lagom :P
Citera
2010-03-07, 21:36
Medlem
är det inte lite det som är grejen med general? att dosorna smakar lite olika ibland får man en bottensats"blötare" och ibland en toppsats"torrare" då tröttnar man ju inte riktigt lika fort och kan köra samma sort längre, andra snus än general är ju alltid lika dana i smaken:P general 4 the win och vill du ha en jämnare kvalitet kan du ju köra general silver, dom är alltid lite av en topp sats:P
Citera
2010-03-08, 15:42
Medlem
Seanns avatar
Ibland när jag köper general port är påsarna "pösiga" ibland helt platta, det mesta jag lagt märke till.

Granit white känner jag olika smak på nästan varje gång.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in