Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-05-04, 22:39
Medlem
Såg någonstans att familjeliv.se har betydligt fler besökare än flasback.info. Stämmer det? Vilken plats ligger egentligen Flashback på när det gäller rankingen över mest besökta svenska webbplatser?
Citera
2007-05-04, 23:11
Medlem
Kalasjnikovs avatar
Beror väl på alla nyblivna föräldrar som har världens brådis med att dagligen posta 500 nya bilder på sitt spädbarn?

Nej, ärligt talat vet jag inte. Skulle gissa på att vissa forum räknar antalet träffar, medan andra (däribland FB) räknar antalet unika träffar.
Citera
2007-05-04, 23:14
Medlem
micaeles avatar
Familjeliv kanske slår FB när det gäller besök, dom attraherar ju ändå en helt annan (måhända större?) målgrupp. Men få andra svenska forum slår FB på fingrarna när det gäller medlemsantal och aktivitet.
Citera
2007-05-04, 23:18
Medlem
Kalasjnikovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Familjeliv kanske slår FB när det gäller besök, dom attraherar ju ändå en helt annan (måhända större?) målgrupp. Men få andra svenska forum slår FB på fingrarna när det gäller medlemsantal och aktivitet.
Vilka då? Jag kan bara komma på Lunarstorm på rak arm. Finns det fler?
Citera
2007-05-04, 23:20
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasjnikov
Vilka då? Jag kan bara komma på Lunarstorm på rak arm. Finns det fler?
Sorry, fel uttryckt av mig. Jag skulle så klart ha sagt att inga andra forum slår FB på fingrarna i den saken. Tror och hoppas jag.
Citera
2007-05-04, 23:44
Medlem
roaders avatar
Jag är tämligen säker på att PC Gamers forum är sveriges mest aktiva forum, minns dock inte i vilken aspekt men jag tror det var mest aktiva / användare...
Citera
2007-05-04, 23:55
Bannlyst
ärligt, vem fan bryr sig?
Citera
2007-05-05, 00:08
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Super8
ärligt, vem fan bryr sig?

Kan inte göra annat än hålla med. Flashback är ju Svea Rikes bästa forum.
Har alltid varit och kommer alltid vara.
Citera
2007-05-05, 00:15
Moderator
vfs avatar
http://www.flashback.org/showthread.php?t=429703

Läs och begrunda.
Citera
2007-05-05, 04:07
Medlem
dIRe_s avatar
familjeliv.se har just nu en alexa-ranking på 10383
flashback.info har 7174

(Lägre är bättre)

Men det är jämnt:
http://www.alexa.com/data/details/traffic_details?z=1&h=300&w=610&h=400&w=700&site0= www.familjeliv.se&site1=www.flashback.info&site2=& site3=&site4=&range=6m&size=Medium&y=r&z=1&url=www .familjeliv.se&x=0&y=0
Citera
2007-05-05, 19:06
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Såg någonstans att familjeliv.se har betydligt fler besökare än flasback.info. Stämmer det? Vilken plats ligger egentligen Flashback på när det gäller rankingen över mest besökta svenska webbplatser?

Är inte detta som att jämföra Lunarstorm och FB?
Familjeliv har otroligt mycket fler funktioner än vad FB har.
Varje familjelivmedlem har en egen sida, med dagbok, gästbok, ställe att ladda upp egna bilder på osv.. Det har vi inte på FB. Därför tycker jag inte vi kan jämföra forumen, det blir som att jämföra äpplen och päron.
Citera
2007-05-06, 00:57
Medlem
Avva66s avatar
Flashback är ett sk undergroundforum, tänk på det.
Vanliga svenssons kommer aldrig hit.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in