2007-05-06, 01:15
Moderator
tobess avatar
Det är bara att gå in och kolla på www.big-boards.com för att kolla statistik för FB...
Citera
2007-05-06, 01:22
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Flashback är ett sk undergroundforum, tänk på det.
Vanliga svenssons kommer aldrig hit.
Tror du verkligen att FB skulle blivit så stort om bara "undergroundmänniskor" läste/skrev här? Mitt intryck är att de flesta, åtminstone av dom äldre, användarna är just vanliga svenssons som söker sig hit för att vi inte är så förbannat vanilj som tex familjeliv. Att dom tvingar sina användare till att skriva "mysa" när man menar "knulla" är bara bra för oss Det ger oss fler användare för varje dag.
Citera
2007-05-06, 02:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Flashback är ett sk undergroundforum, tänk på det.
Vanliga svenssons kommer aldrig hit.

flashback har inte ens en underground del längre..
i framtiden är nog FB precis som familjeliv.se
Citera
2007-05-06, 02:26
Medlem
Sambon har konto på familjeliv och dom gånger jag använt sökfunktionen där inne så blir man faan mörkrädd.

Folk där inne kan omöjligt veta att det finns en sök-funktion. Dom ämnen jag velat haft svar på har jag sökt på samtliga. Det jobbiga är att det finns ungefär 100 trådar om samma sak och hälften av dom har ingen svarat i.

Jag frågade sambon varför man startar en ny tråd istället för att söka.
"-Orkar inte leta. Bättre starta en ny tråd och sen surfa vidare under tiden någon svarar.)
Citera
2007-05-06, 02:28
Medlem
Familjeliv kommer att bli riktigt jävla megastort enligt mig. Har en stor målgrupp som sagt.
Citera
2007-05-06, 03:48
Medlem
C64s avatar
Lite statistik från Alexa.com.

Flashback.info är Sveriges 44:e mest besökta sida. Medans Familjeliv.se är på plats 60.
Citera
2007-05-06, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C64

Flashback.info är Sveriges 44:e mest besökta sida. Medans Familjeliv.se är på plats 60.

Stämmer det verkligen? Jag har som sagt sett annan statistik.
Citera
2007-05-06, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C64
Det där är antagligen bara från Svenska besökare. Thepiratebay brukar nämligen alltid ligga på förstaplats.
Citera
2007-05-06, 13:51
Medlem
Adzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nocty
flashback har inte ens en underground del längre..
i framtiden är nog FB precis som familjeliv.se

Förut var det så att flashback=underground nu är det flashback=familjetrams
Reseforumet här på flashback håller väl på att bli det största i sverige. Har för mig att admin informerade om det.

Information want to be free
Citera
2007-05-06, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adz
Förut var det så att flashback=underground nu är det flashback=familjetrams
Reseforumet här på flashback håller väl på att bli det största i sverige. Har för mig att admin informerade om det.

Information want to be free

Ja, att FB skulle vara ett "pure underground" forum är nog att ta i en del. Som nämnts tidigare i nån tråd så har FB besökare från alla samhällskategorier och klasser. Sen att det - till skillnad från andra forum - diskuteras en del tabu-belagda ämnen här är en annan femma.
Citera
2007-05-06, 14:32
Medlem
C64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Det där är antagligen bara från Svenska besökare. Thepiratebay brukar nämligen alltid ligga på förstaplats.
Vet inte vilken källa du har till ditt påstående, men alexa är om inte 100%-igt, en väldigt nära sanningen. Och används flitigt som referens (standard) av webbutvecklare. I det fallet ligger thepiratebay.org på plats 13 (som du säkert såg) bland sidor från Sverige (plats 303, ur ett globalt perspektiv. flashback=7174, familjeliv=10383).
Och sifforna särskiljer inte på internationella och svenska besökare, utan det är både och.

Men bland endast fildelningssiter förvånar det mig inte om the piratebay ligger i topp, om det nu var det du syftade till.

Vill du istället har statistik på sidor sorterat på sidor på svenska. (inte sidor från sverige):
Flashback.info: 31
Familjeliv.se: 44
thepiratebay.org: n/a
Citera
2007-05-06, 15:13
Medlem
Germanias avatar
Citat:
Vet inte vilken källa du har till ditt påstående, men alexa är om inte 100%-igt, en väldigt nära sanningen.
alexa bygger på plugins installerade hos ett fåtal och är lätt snedvrida
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in