Citat:
Ursprungligen postat av Blurre
Känndes som att det inte fanns någon passande avdelning för detta, men folket härinne kanske är lite kreativa iaf.
Pratade betyg med bidläraren som sa att det var ett klar G, tycker själv jag borde få vg. Han tyckte att jag hade viss talang och gillade speciellt mina egendecinade figurer. Att jag ligger på G beror på att jag i stort sett inte avslutat en enda teckning, kanske en. Han sa att om jag visade lite vilja och gjorde klart de jag hade/gjorde nya så ska vi diskutera igen för jag ligger ändå nära vg:t
Jag har väldigt dålig fantasi och det är där mycket ligger, får inte ur mig något.
Vill nu a hjälp av er som är bra och kan ge förslag på vad jag kan måla. Gärna något som är ganska enkelt, men ser snyggt ut så jag får mitt vg (måste för betygsnittet).
Det jag främst skall göra är en enfärgad bild, typ måla en bild genom att bara använda en färg. Och sen är det väl en s.k. lichtenstein-bild. Typ man skall måla av en bild och bara återge den i stora drag, utan detaljer och bara med få färger, typ som en serieteckning.
Snälla bra förslag på bilder nu.
Måla någon Roy Lichtenstein (stavning?) Bild..
ex:
http://imagecache2.allposters.com/im...78_2203926.jpg
En av mina favoriter