2007-05-04, 18:22
Medlem
piengs avatar
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=547&a=646437

Hur tror ni detta kommer sluta? Sist blev Microsoft nekade, jag personligen tycker det vore bra om Microsoft inte äger hela datorvärlden utan att det finns lite konkurrens inom olika områden!
Citera
2007-05-04, 18:53
Medlem
-jOE!s avatar
Om affären går igenom får Microsoft 27% av sökmarknaden. Google har 57%.
Citera
2007-05-04, 19:27
Medlem
Dan-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Precis. Detta är ju helt klart något lamt försök att ta tillbaka det de har förlorat till Google när det gäller internetbesökare. Enligt mig så har Google redan vunnit striden om internet, och Microsoft bör rikta in sig på programvara/mjukvara istället för internetsiter. Men det är väl vad jag tycker, och jag är väl inte precis opartiskt eftersom jag i stort sett avskyr Microsoft och Bill Gates.
Citera
2007-05-04, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dan-Banan
Precis. Detta är ju helt klart något lamt försök att ta tillbaka det de har förlorat till Google när det gäller internetbesökare. Enligt mig så har Google redan vunnit striden om internet, och Microsoft bör rikta in sig på programvara/mjukvara istället för internetsiter. Men det är väl vad jag tycker, och jag är väl inte precis opartiskt eftersom jag i stort sett avskyr Microsoft och Bill Gates.

Kan ju lugnt säga att jag håller med, problemet är att de verkar hålla på att tappa programvarudelen också. Allt fler byter ju till Firefox nu för tiden, och för ett tag sedan vill jag minnas att någon högpampare på Microsoft uttalade sig om att de hellre ser att man annvänder piratkopior av deras program än inte alls. Försöker dock fortfarande hitta den länken.
Citera
2007-05-04, 19:47
Medlem
Dan-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ionass
för ett tag sedan vill jag minnas att någon högpampare på Microsoft uttalade sig om att de hellre ser att man annvänder piratkopior av deras program än inte alls.
Ett bevis för det är ju att jag kan fortsätta att använda mitt Windows XP fast det är fastställt att det inte är ett äkta exemplar, jag får till och med tillgång till "viktiga uppdateringar". De hade ju lätt kunnat göra så att alla piratkopierade exemplar blockerades, men de får väl lite mer hållning om marknaden genom att låta dessa vara aktiva med XP istället för att konvertera till Linux eller nått.
Citera
2007-05-04, 22:20
Medlem
piengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!

Fast då är det ju fortfarande två stora parter som har majoriteten, skulle ändå se ännu flera parter på marknaden.

Dock drar google in storkovan haha, läste en artikel förut om deras anställda på huvudkontoret och vilka förmåner dom får. Fyfan alltså!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in