• 1
  • 2
2007-05-04, 17:28
Bannlyst
Vilka proteinrika mellanmål tar ni med er dit ni inte kan laga mat?
Det är så att jag går i tankarna att spendera mer tid på skolan än hemma och då måste jag ha med mig något proteinrikt att äta så jag inte går in i ett katabolt tillstånd varje gång jag "jobbar över".

Sojabönor från GoGreen är ganska tjysta. 37 gram protein, 20 gram fett, runt 30 gram kolhydrater.

Keso är också ett alternativ, men jag hatar när skiten blir ljummen och äcklig. Den ska helst vara lite kall när man äter den.

Att blanda proteindrinkar på vatten gillar jag inte heller.

Att laga matlådor med hemgjorda biffar eller ägg-rätter har jag inte heller tid med.

Fyll på med produkter som passar en näringsrik och framförallt proteinrik kost, men som saknar krav på tillagning, mer än kanske micro.

Finns det redan en tråd om det här så skriv länken och döda tråden.
Citera
2007-05-04, 17:30
Medlem
tapirs avatar
se till att få i dig kolhydrater.
Citera
2007-05-04, 17:56
Medlem
Hallontårtans avatar
Proteinbars av olika märken, kokta ägg, stekta ägg funkar. Det tar du mellan några mackor - det har du fan tid med!

Havregryn är ju bara att svepa i sig i några glas med vatten...du får en del kolhydrater men det är inget problem för mig.

Du får nog försaka smaken ibland om du vill vara nyttig och eller äta proteinrikt.
Citera
2007-05-04, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tapir
se till att få i dig kolhydrater.

Kolhydrater är det minsta problemet, de får jag i mig i riklig mängd.
Hjälper kolhydrater mot katabolism på samma sätt protein?
Citera
2007-05-04, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hallontårtan
Proteinbars av olika märken, kokta ägg, stekta ägg funkar. Det tar du mellan några mackor - det har du fan tid med!

Havregryn är ju bara att svepa i sig i några glas med vatten...du får en del kolhydrater men det är inget problem för mig.

Du får nog försaka smaken ibland om du vill vara nyttig och eller äta proteinrikt.

Just det, dessa proteinbars. Hårdkokta och skalade ägg i en låda med lite krydda på, smart! Men att svepa ner havregryn med vatten undviker jag nog.

Några fler tips?
Citera
2007-05-04, 19:22
Medlem
calibrishs avatar
tonfisk! nästan inget fett/kolhydrater..
perfekt för dej som vill ha något proteinrikt eller kanske deffar!
Citera
2007-05-04, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doenitz

vilken skola har inte en 7eleven brevid sig? bara att kila in och köpa mjölk!
svårare än så blir det inte
Citera
2007-05-04, 19:50
Medlem
tapirs avatar
Citat:
Kolhydrater är det minsta problemet, de får jag i mig i riklig mängd.
Hjälper kolhydrater mot katabolism på samma sätt protein?

Ja. Är dina blodsockernivåer låga så byggs inte musklerna upp optimalt. Det är viktigare att få i sig kolhydrater jämnt än protein.
Citera
2007-05-04, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tapir
Ja. Är dina blodsockernivåer låga så byggs inte musklerna upp optimalt. Det är viktigare att få i sig kolhydrater jämnt än protein.

Jaha, det är så det fungerar. Där ser man.

Tonfisk-tipset känns lite jobbigt. Ha med sig konservöppnare o.s.v. Sitta i en läs-sal någonstans och äta tonfisk
Citera
2007-05-04, 20:58
Medlem
Afonsos avatar
Judebitar i snackpack kanske vore något för herrn? Lowfat och mycket protein.
Citera
2007-05-04, 21:09
Medlem
tapirs avatar
Citat:
Tonfisk-tipset känns lite jobbigt. Ha med sig konservöppnare o.s.v. Sitta i en läs-sal någonstans och äta tonfisk

Doften är inte heller så uppskattad!
Citera
2007-05-04, 22:52
Medlem
Mr Gs avatar
Citat:
Vilka proteinrika mellanmål tar ni med er dit ni inte kan laga mat?
Det är så att jag går i tankarna att spendera mer tid på skolan än hemma och då måste jag ha med mig något proteinrikt att äta så jag inte går in i ett katabolt tillstånd varje gång jag "jobbar över".

Sojabönor från GoGreen är ganska tjysta. 37 gram protein, 20 gram fett, runt 30 gram kolhydrater.

Keso är också ett alternativ, men jag hatar när skiten blir ljummen och äcklig. Den ska helst vara lite kall när man äter den.

Att laga matlådor med hemgjorda biffar eller ägg-rätter har jag inte heller tid med.

Fyll på med produkter som passar en näringsrik och framförallt proteinrik kost, men som saknar krav på tillagning, mer än kanske micro.

Finns det redan en tråd om det här så skriv länken och döda tråden.
Det finns små kylväskor. Stoppa i ett par kylklampar och keson håller sig kall och god.

Jag brukar ha en dylik kylväska med mig i bilen (på sommaren !) så proteindrinken är kall och god efter träningen. Funkar kanonbra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in