2007-05-04, 09:09
Medlem
Fram tills i går har jag inte haft några probelm med att ladda ner torrents via min lifebook e8020 med XP pro. Men när jag skulle ladda ner ett par torrents igår från piratbukten så såg det normalt ut förutom att den inte anslöt till några peers. Provade att ladda samma torrents i den stationära datorn, och då gick det undan.

Vad ska jag göra? Jag har inte varit och kladdat med några inställningar eller liknande?
Citera
2007-05-04, 09:38
Medlem
project_xs avatar
Har du någon router eller något liknande? Kan ju vara att den blockerar uTorrent på din bärbara.
Citera
2007-05-04, 11:48
Medlem
Har adsl från bredbandsbolaget. Den stationära datorn är inkopplad via kabel till modemet och den bärbara ansluter till samma modem trådlöst. Allting har funkat som det ska fram till i går kväll.
Citera
2007-05-04, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benkebus
Har adsl från bredbandsbolaget. Den stationära datorn är inkopplad via kabel till modemet och den bärbara ansluter till samma modem trådlöst. Allting har funkat som det ska fram till i går kväll.

Det är inte så att routern har gett dig ett annat ip än den brukar så att port-forwardingen nte funkar som den ska. Hände med tjejens dator nyligen.
Citera
2009-04-12, 15:32
Medlem
Jag har ett liknande problem som är en smula förbryllande. Mitt uTorrent hittar inga peers alls på de senaste 3 torrenterna jag har startat som hämtades från TPB/Mininova MEN en äldre torrent som legat i listan ~1 vecka fungerar finfint och den hämtades från samma sidor.

Vad kan problemet vara?

Kör Ivacy men testat att stänga av det utan framgång.
Citera
2009-04-12, 15:34
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Skön bump

Men ta del av den stora µTorrent-tråden som ligger under fildelningsforumet.Där bör du kunna får hjälp av inläggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in