Citat:
Ursprungligen postat av Fnask
det låter finfint..gillar beatet & soundet på rhytm delen
däremot låter själva piano klinket lite för hissmusik aktigt
du borde jobba fram lite jazzigare ackord
och basen borde upp den är väldigt låg!!
men annars trummorna är sköna,fortsätt jobba på det bara!!

Vad kan man säga. Lam som jag är tycker jag att hiss har sin charm. Jobbar på lite snyggare prylar till nya projekt. Ska försöka dra upp basen i mixen lite grann, vill dock inte att den ska ta överhanden. Jag siktar på på den lite softare skolan.
Citat:
Ursprungligen postat av godhell
Aldrig hört något liknande faktiskt, men tycker pianot och tonerna inte riktigt hänger med basen osv, basen håller högt tempo medans pianot och tonerna drar ner det lite.
Det kan nog stämma. Basen blev lite hastigt avklarat.
Citat:
Ursprungligen postat av HAT
Inte vet jag, men måste du använda samma samplade trummor som alla andra i hela världen? Jag har själv säkert använt den där trumloopen i över 20 låtar i början av min elektroniska musikkarriär när jag inte hade några direkta möjligheter att sampla nytt (innan Wavelab och Cubase och när man var för fattig för att köpa Akai-samplers med andra ord).
För mig är det tråkigast i världen att höra ooriginella trummor, speciellt när man kan göra så in i helvete coola trummor med samplers och trummaskiner.
Fast det kanske är en liten regel för musikgenren du försöker dig på?
Point taken, men jag råkar vara lite kär i amenbeatet. Det är ju legendariskt och måste användas minst en gång. Originaliteten tycker jag man får skapa genom att försöka göra något unikt av något som alla andra redan använt.
Hur som helst, tack för alla inputs. Ska tänka på allt som sagts.