2007-05-02, 23:31
Medlem
Guldfickans avatar
Jag vill börja med att påpeka att jag egentligen inte har någon koll på konst så försök inte att dumförklara mig.

Sitter och spanar på en litografi på tradera med hästmotiv. Helt i min smak, är grymt sugen på att lägga ett bud men det känns som om man köper grisen i säcken. Hur in i helskotta kan man veta att det inte är en kopia min tittar på? Är det något speciellt man ska titta efter?
Citera
2007-05-06, 23:06
Medlem
MisterToms avatar
Länk?

Om du tycker om den så spelar det ju egentligen ingen större roll om det är en kopia eller ej, du får ju det du vill ha. Surt att betala för någon som sägs vara äkta iallafall, om det skulle visa sig vara en kopia. Fixa länk så ska vi ta oss en titt.
Citera
2007-05-10, 16:47
Medlem
Guldfickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterTom
Länk?

Om du tycker om den så spelar det ju egentligen ingen större roll om det är en kopia eller ej, du får ju det du vill ha. Surt att betala för någon som sägs vara äkta iallafall, om det skulle visa sig vara en kopia. Fixa länk så ska vi ta oss en titt.

http://www.tradera.com/Fores_s_natio...ktion-43063284

Den är ju inte gratis precis så jag skulle uppskatta det oerhört! Kollade upp andra upplagor av samma och det verkar ju stämma men som sagt så är jag jävligt grön på sånt här..
Citera
2007-05-12, 16:30
Medlem
Guldfickans avatar
Ja, nu får jag väl bumpa den här då. Inte långt kvar nu. Behöver ett utlåtande från någon som kan sånt här, annars är jag tvungen att passa...
Citera
2007-05-12, 18:29
Medlem
Eklindhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldfickan
Jag vill börja med att påpeka att jag egentligen inte har någon koll på konst så försök inte att dumförklara mig.

Sitter och spanar på en litografi på tradera med hästmotiv. Helt i min smak, är grymt sugen på att lägga ett bud men det känns som om man köper grisen i säcken. Hur in i helskotta kan man veta att det inte är en kopia min tittar på? Är det något speciellt man ska titta efter?

Jag kollade och det ser ut att vara en "äkta" litografi. Denna litografin finns i förhållandevis stor skala så där skall du nog inte vara orolig. Däremot så står det att den är lite skadad och det drar ner priset på litografier enormt mycket. Men som sagts innan, om du gillar den så tycker jag verkligen du skall köpa den. Att ha något vackert att titta på som man tycker om är värt alla pengar i världen.
Citera
2007-05-12, 18:36
Medlem
Guldfickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eklindh
Jag kollade och det ser ut att vara en "äkta" litografi. Denna litografin finns i förhållandevis stor skala så där skall du nog inte vara orolig. Däremot så står det att den är lite skadad och det drar ner priset på litografier enormt mycket. Men som sagts innan, om du gillar den så tycker jag verkligen du skall köpa den. Att ha något vackert att titta på som man tycker om är värt alla pengar i världen.

Tack för svaret. Så den lilla revan uppe i vänstra hörnet (kolla sista bilden) har stor betydelse för värdet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in