2007-05-02, 22:37
Medlem
Har problem efter att jag blåst om systemet från Vista till XP. Jag kan inte bränna skivor o sådant. Har kollat på HP's hemsida som säger sig inte ha drivis till DVD-enheten. http://h20180.www2.hp.com/apps/Looku...ry=lightscribe

Datorn är en HP Pavilion t3718.sc med följande tekniska spec:

Processor
AMD Sempron 3400+

Chipset
nVIDIA nForce 420

Minne
1GB (2x512MB) DDR2 SDRAM 533 MHz PC2-4200, 2 DIMM-platser, 0 lediga.

Informationslagring
- 160 GB SATA 3G-hårddisk (7200 rpm). Partition för systemåterställning på upp till 8 GB
- DVD-brännare DVD RAM och ±R/ ±RW med dubbla lager med upp till 16x/8x
- 9-i-1 minneskortsläsare

Kommunikation
- Ethernet 10/100BT integrerat nätverksgränssnitt

Grafik
- NVIDIA® GeForce™ 7300 LE TurboCache med PureVideo-teknik (VGA/DVI-port, TV-utgång)
- 64 MB dedikerat minne, upp till 320 MB totalt tillgängligt minne som allokeras av Windows Vista™

Det är en lightscribe-DVD. Det står DVD Multirecorder R DL på den och den är intern i datorn.

HJÄLP TACK!
Citera
2007-05-02, 22:40
Medlem
Stiffmeisters avatar
Det brukar xp fixa själv. Vad använder du för brännarprogram?
Citera
2007-05-02, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffmeister
Det brukar xp fixa själv. Vad använder du för brännarprogram?

Tack för ditt engagemang!

Nero Premium registrerad o allt. Försökte också med Alcohol 120%. Nero kraschar och Alcohol säger att skivan inte är tom (om jag tar en med saker på) eler oformaterad (om jag tar en ny skiva). grejen är att jag inte kan formatera en DVD eller radera något på den. Det kommer upp ett felmeddelande som säger att skivan inte kan rensas.

Det verkar som om datorn inte fattar att det är en DVD-RW enhet. Den syns inte som en DVD-enhet utan som en CD-enhet. Jag börjar också misstänka att det inte är en TSSCORP CD/DVDW TS-H652M som jag har utan att det är en sådan drivis jag har. När jag tittar i enhetshanteraren så står det att det är en Hitachi HDS721616PLA380 samtidigt som Alcohol kallar den för (I TSSTcorp CD/DVDW TS-H652M (atapi, Port 0, Bus 0, Target 0, Lun 0)

Blev ni klokare?
Citera
2007-05-03, 00:37
Medlem
Rättelse

Får rätta mig själv här...den påstår inte att det är en Hitachi...det ska vara TSScorp.
Citera
2007-05-03, 04:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hemligaklubben
Får rätta mig själv här...den påstår inte att det är en Hitachi...det ska vara TSScorp.
där är garanterat en samsung brännare du har.. spring över till deras sida och kika.. tsstcorp och ts-XXXX brukar de står på samsung brännarna nu förtiden.. en av de jag har här säger faktiskt tsstcorp sh-s182d.. kolla upp det
Citera
2007-05-03, 07:41
Medlem
är du säker på att det är en dvd-brännare då?
annars kan den strula ordentligt med dvd-skivor..(oväntat eller vad??)
Citera
2007-05-03, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aurelius
är du säker på att det är en dvd-brännare då?
annars kan den strula ordentligt med dvd-skivor..(oväntat eller vad??)

Haha, ja, det är en DVD-brännare.

Den funkar utmärkt när jag hade Vista installerat.
Citera
2007-05-03, 20:34
Medlem
Alltså, de verkar inte ha någon drivrutin, bara manual?!?

http://www.samsung.com/support/produ...DW%20TS-H652M#

...men det är en Samsung jag har iaf.
Citera
2007-05-03, 22:21
Medlem
Samsung är utvecklingsstörda!

Får upp följande:

http://210.118.63.67:8080/Server/ManualDownload.aspx

De säger att de inte supportar den modellen trots att de är tillverkare! Vilka jäääävla dårar!
Citera
2007-05-04, 09:04
Medlem
dempa69s avatar
Kolla hur enheten är byglad om den står som CS testa som master annars tvärtom. Kan hjälpa, annars kolla i enhetshanteraren om du kommer åt att sätta regionkod på den står som CD men vem vet . Vet ej hur Vista hanterar det men om det nu är första gången under XP måste du troligtvis sätta den.
Fel regionkod inställd har "fuckat ur" mina bränningar innan jag hittade det!

Good Luck
// Dempa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in